Regression/hypnos
Hej!
Är det någon som vet av nån som pysslar med tidigare liv hypnoser?
Som befinner sig i Örnsköldsvik eller uppåt?
Det bästa skulle vara kring Skellefteå :) Kram
Varför gräva i tidigare liv - det är livet här o nu som räknass - du är summan av alla tina liv nu - du kan varken bli mer eller mindre
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Det skulle bara vara intressant, är nämligen också rädd för stora fartyg kanske kan bota det om det hänt något för länge sen. Plus att det är två grejer till som skulle vara kul och se om det har ett samband, troligtvis men endå. Varför inte laga i detta liv när jag vet att det går, då slipper jag dra det med mig till nästa. För i nästa liv, vem vet vad jag gör då? Då kanske jag inte ens tar till mig det andliga så det kanske är bra att fixa nu ;)
Jag tror inte på en tvingande reinkarnation idag på det sätt som jag gjorde för några år sedan, det finns liksom ingen vits med att födas om.
Här är en bra artikel i ämnet sedan är det väl så att ingen av oss vet med säkerhet förrän vi är där
http://spiritualism.ifokus.se/articles/4fe60c49d3b4fd7e17001ced-om-reinkarnation-och-tidigare-liv
#3 Ett tips är att om du letar efter en person som kan vägleda dig så är det ju bra om du inte lämnar så mycket information som du gjort i den här tråden
!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
ska kolla in länken :D det tänkte jag inte på, fast man berättar ju oftast sina problem för den som ska föra en i hypnos, kanske inte så grundläggande förståss men man berättar ju endå :) men det ska jag absolut tänka på tills nästa gång :) tack :)
Mycket intressant läsning, alltid kul att se andras åsikter kring saker.. jag har aldrig heller trott att man kan återfödas till en fisk.. som jane säger varför gå tillbaka i utvecklingen :) men jag har svårt att släppa tidigare och för mig funkar tanken.. läste nämligen boken Tidigare liv av sylvia browne, känndes som helt naturligt.. men man får väl helt enkelt se vad som händer.. skulle bara vara kul för om jag blir av med rädslan för fartyg så blir jag iaf inte ledsen :P
Sylvia Browns böcker - kan jag inte rekomendera(((
6 får jag fråga vilken årgång du är? - det har en enorm betydelse?
5 hypnos är förbjudet enligt Nya lagen som nu heter pateient vårds lagen- gamla kvacksalveri lagen!!!
okej, då ska jag ha det i tanken! :) Jag tycker att min årgång har ingen betydelse alls, det sitter inte i åldern, men jag är 21.. om det nu är förbjudet med hypnos/Regression varför gör denna sida reklam för det då? :)
10 nu gör inte denna sidan reklam för hypnos eller regretioner - så det vet jag inte vart du fått det ifrån - om du menar reklamen på iFokus - så är det inget som vi styr - vilka anonser som hamnar på vårt forum tyvärr((
Tack för din ålder - då kan jag med garanterad säker het säga att du under livet kommer ändra dig många gånger
Men sök du vidare i det du tror på om regretioner - men det är inget jag förespråkar!
Jag hoppar in i den här tråden med en fråga. Jag fick för inte alltför längesedan höra att "gammal karma" ligger som roten till det onda för att vissa relationer inte fungerar i detta jordelivet. Och för att råda bot på det bör dessa två människor gå i regressionsterapi.
NJA - säger jag. Eller är jag helt fel på det?
Kram
12 håller med NJEE
#11 jo det tror jag också, men man måste börja någonstans för att lära sig :) Men sen tycker jag att det är ett väldigt spännande område :)
#12 Njae säger jag med, jag trodde så tidigare men idag känns det ganska osannolikt att man ska behöva dras med gammalt groll, liv efter liv.
Med tanke på att vi inte minns några tidigare liv så är det ju svårt att kunna ta lärdom av tidigare misstag.
Sedan tror jag även på att OM det vore meningen att vi skulle minnas eventuellt tidigare liv så skulle vi göra det utan att behöva gå till en regressionsterapept.
"There's no sense" är ord jag får till mig i frågan!
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/
#12 du verkar ju vara påläst om detta ämne, jag kan ju inte mycket om det.. det står så likadant på alla sidor som man sökt på och självklart måste man ju granska och ta en nypa salt.. men cellminnet då? Du kanske har en förklaring på det som jag aldrig hört? :)
Gör om gör rätt brukar man ju säg…men precis som du säger Hellas vi minns inte våra tidigare liv. Och det hade nog varit ganska rörigt om vi skulle minnas - hur skulle vi leva då?
Gör om, gör rätt bör ju gälla här och nu. Annars blir ju detta liv ett straff av något slag. Vad är det jag ska lära mig om jag inte vet vad jag gjort för fel tidigare liv?
Men som knorran frågar - cellminnen??? Är det allt vår själv vet?
Kram
cellminne hör till den fysiska kroppen!
#18 vad intressant, det har jag aldrig hört förut! Om du känner att du orkar och vet mera så får du gärna berätta, jag visste nämligen inte det! 
Straff? Ja ett svårt prov kan ju kännas som ett straff, men det är ju bara ett prov för att visa vad man lärt.
Vad jag tror, och det är bara mina tankar, så har man gjort en del fel i ett tidigare liv. Så får man en tid att begrunda och fundera över vad man borde gjort. Sedan går man ner i en ny inkarnation för att se om själen mognat tillräckligt för att fatta bättre beslut i det livet.
Men "cellminnen"? Vi har ju inga gemensamma celler med en kropp från ett tidigare liv.
#20…nä det är sant att vi inte har några celler från tidigare liv (om nu det finns tidigare liv) men däremot så har vi celler i våra kroppar som härstammar från hela det biologiska led som finns bakåt….vår släkt och då bär vi på cellminnen…det skulle i så fall vara naturliga minnen som våra egna förfäders förfäders haft, vi är alla bärare av tidens historia och under gynsamma omständigheter kan vi säkerligen plocka fram dessa och kanske kalla dem tidigare liv men jag själv som person behöver inte ha levt dem bara för att jag minns dem.
Carpe momento
21 kunde inte sagt det bättre själv - tack
jag gillar endå #20 teori bäst, för det är lixom det jag tror på nu 
Att människor vill ta till sig straff så lätt klandrar jag populäreeligionen för - synd och straff och kristendom. Egentligen är det så märkligt att anamma "straffet man inte minns sedan förut som utgör lidandet idag" och att acceptera det.
# 23 Ja, jag gillar den också!
Kände att jag ville flika in och säga några ord! Jag skulle varmt rekommendera Sylvia Brownes böcker och just i Lär av dina tidiagare liv skriver hon mycket om regressioner och cellminnen.
Jag tror precis som hon, att man kan bli hjälpt av att "gräva" i sina tidiagare liv om det finns rädslor, fobier m.m. som hindrar oss att leva detta liv. Jag tror alltså att man kan ta med sig dessa liv efter liv. Sen håller jag med Jane och Hellas om att man ska leva livet här och nu och alltså inte gräva i onödan.
Jag tror absolut att det finns en vits med att vi föds på nytt. Just det här livet är bara ett litet steg i vår själs oändliga resa. Varje nytt liv kan ses som ett nytt lärtillfälle.
Varför minns vi då inte våra tidigare liv? Jag tror precis som någon nämnde att det skulle vara för rörigt. För tänk om ett mordoffer skulle leta efter sin mördare, en mor efter sina barn m.m. Det skulle hindra oss från att leva det här livet, lära oss saker och utvecklas. Det skulle liksom motverka sitt syfte. Men, som sagt, inte gräva i onödan, bara om det finns ett behov och som hjälper oss framåt i vår utveckling.
Jag skulle rekommendera Michel Newton och Själarnas resa. Han har samlat fallbeskrivningar, regressioner med sina patienter och beskriver även livet på andra sidan. Finns även en hel del om det här med cellminnen och våra rädslor och fobier.
På tal om ålder… det har inte med saken att göra. Jag är dubbelt så gammal som du. I din ålder har jag trott på reinkarnation och det gör jag fortfarande. Har jag inte gått framåt i utvecklingen?
Jo, det har jag! Läst massor med böcker, upplevt massor med saker och har samma tro tjugo år senare. Det är helt enkelt så att vi väljer vad vi vill tro på och egentligen är det ingen som med säkerhet kan veta hur det förhåller sig, förrän är vi där - på andra sidan.
Kram på er alla!
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Du är summan av alla existenser oavsett var du levt dem:-) - så oviktigt se tillbaks på något du inte kan förändra - se framåt istället det är där förändringen ligger - lär ifrån dåtida fel - de som talar starkast men fastna inte i dem!
# 25 tack för ditt inlägg jag ska kolla upp boken själarnas resa :D låter spännande!
#26 helt sant, man ska inte fastna i dem men somsagt, jag tror inte det skadar att rota lite och laga.. :P
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
# 27
Här kommer en video som någon precis länkat till på ÖN med Michael Newton där han berättar om sin skepticism från början och om sina patienter. Samt vad de berättat under regressioner. Det känner jag igen från boken.
Det här är del 1, det finns fem delar och alla är ca 10 min långa. Tänkte att du kan få ett litet smakprov innan du får tag i boken 
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
# 28 tack så mycket :D ska kolla in den nu 

På sätt och vis kan jag känna att huvudsaken är att man löser den låsningen eller händelsen som påverkar dig negativt idag. Antingen det är rädslor eller värk, "dåliga karmaband" eller var det nu än är. Lika väl som du kan göra det genom samtalsterapi, healing, resanterapin, nlp etc. etc. så skulle man kunna tänka sig att regression är ännu ett sätt att läka kroppen. Så länge det gör gott för dig och inte blir något som styr ditt liv så ser jag ingen harm i att gå på det om du tror att det kan hjälpa dig. Det är upp till var och en att skaffa sig en uppfattning.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#30 tack så mycket för ditt fina svar :)