Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1101 ggr
[NeferNefer]
0

Cassandra Eason?

Vad tror ni om Cassandra Eason? Först hörde jag folk säga att hennes böcker var bra, och jag köpte några. Sen hörde jag andra säga att hon var fejk och bara hittade på saker i sina böcker för att sälja mer. Jag antar att jag borde läsa själv och bilda min egen uppfattning, men det skadar ju inte att fråga er, som har stor erfarenhet och mycket kunnande på området.

Jane-Lyzell
0

Kan inget om Casandra!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnnikaIII
0

Cassandra är häxa med ett brett intresse för andlighet och magi….jag vet att hon har haft detta intresse i många år men för den sakens skull så finns det massor av andra traditioner inom häxkraft och magisk andlighet som motsäger hennes kunskaper. En del saker i hennes böcker är inte traditioner som följs av många utan är hennes eget och det hon lär ut är Cassandras läror och inget annat. Om man gillar det hon skriver så är det väl ok men jag personlingen skulle inte använda mig av hennes tradition, alldeles för mycket modernt i hennes utsago om magi och andlighet och även mycket som det inte finns något belägg för.
Men var och en gör som den själv känner inom sig. Här är en hemsida som kanske kan berätta lite mer om hennes arbete och en sida om henne själv.

http://www.cassandraeason.com/index.html

http://www.cassandraeason.com/biography/index.htm

Carpe momento

[NeferNefer]
0

Tack, AnnikaIII. Ja, det är möjligt att det funkar för henne. Såvitt jag förstår är det intentionen som är det viktiga, inte att till punkt och pricka följa en ritual (även om ritualen självklart kan vara ett fantastiskt hjälpmedel).

millam
0

Tack! Har också varit intresserad av henne, läst kanske en eller två av hennes böcker för länge sedan. Men nåt var det med dom då jag föredrog andra författare, om det var egen smak eller att jag kände att just dom böckerna inte var det jag sökte i första hand.

Magi-cat
0

jag gillar Cassandra. Hennes böcker är informativa och lättlästa och väldigt trevligt upplagda med en myckenhet av kunskap och information.

Hur hon står sig i förhållande till andra traditioner har jag ingen aning om eftersom jag inte fördjupat mig i det.

Jag har gått ett par kurser för Cassandra och tyckte väldigt mycket om henne. Hon är naturlig och jordnära och jag upplevde henne som mycket vänlig och kärleksfull.

Upplevde dessutom en kul grej på en kurs: en växt som rörde sig när hon kom i närheten av den med sin hand. Glad

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen