mediumskap
Hej ni alla!
En sak undrar jag äver, kanske att jag skrivit om det tidigigare, men frågan har åter aktualiserats.
Når ni jobbar, och kunden inte känner igen den ande som kommer på besök, hur gör ni, lämnar ni ut budskapet ändå? Eller håller ni hårt på det för att mottagren av budskapet inte är helt säker på vem det är som kommer? Varför?
I så fall, om kunden senare kommer på vem det var, är det väl inte så lätt att ge det budskapet i efterhand..?
Själv har en uppfattning om att personer i olika skolor, speciellt de som gått hos Iris Hall, är väldigt noga med att inte lämna ut några uppgifter även om de skulle vara allmängiltiga.
En annan fråga, om kunden frågat t.ex uppgift om hur sin huvudguide ser ut, heter, osv, om mediet skulle få reda på det, skulle ni som medium i så fall lämna ut den typen av information? Varför?
Är bara nyfiken.. det finns så många olika uppfatningar..
milam du skriver kund? - menar du en betalande kund då?
spelar ingen roll i detta fallet igentligen - då om inte anden är igenkänd ska man inte ta betalt- och jag skulle nog inte ge budskap.
Däremot om du övar - så kan ibland svaret ligga i budskapet(beroende på vad budskap är för dig?) För mig som Medium är budskap - det Anden vill säga - inte medila vägledning/budskap som många ger.
En släkting skulle inte bry sig i medilaiteten om den inte var av det intresset på denna sidan livet- den bryr sig om sittern som person och släkting.
Min bestämda uppfattning är att man INTE - ska leverera Guider och ledare - det är något som den enskilde personen ska söka och fina själv!
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"

Tack Jane!
Menade bara sitter i stärsta allmänhet, så jag är glad att du svarade! Detta är en fråga som länge retat mig då alla gör så olika!
Enligt min uppfattning så lämnar inte andevärlden budskap ifall de inte är igenkända, varför skulle de de göra det?
Så med risk för att sticka ut hakan tror jag att många medium uppfattar informationen som buskap men att det i själva verket är ytterligare en information fär att reda ut vem det är man har med sig från andevärlden.
Jag lämnar inte ut budskap om jag inte har ett igenkännande och självfallet så ska ett medium inte ta betalt om det inte blir ett igenkännande.
Sedan är det lite tröttsamt att många fokuserar så på själva budskapet, själv tyckr jag att det är betydligt häftigare att få ett igenkännande, budskapet är bara grädde på moset men ingen självklarhet.
Jag anser att man aldrig, under några som helst omständigheter beskriver en annan persons Guide eller lämnar ut namn.
//Hellas
Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Jag är av samma åsikt som tidigare "talare" .
Jag lämnar inte budskap om anden inte är igenkänd. Är liksom ingen vits…
Sedan, detta med budskap. Jag håller med dig, Hellas, det är bonus att få ett budskap och i många hälsningar från andevärlden så är det ofta så att de bara är glad att kunna få berätta att det är dem och att de är glada för en hälsning. Tänker på alla som kommer fram i ett radioprogram :
-Det var roligt att komma fram! Lite så…
Men så ibland kan jag känna mig väldigt berörd och det känns mycket viktigt att det kommer fram viss information till "sittern"
Men alltid så är det positiva budskap. En ande lämnar aldrig tråkiga eller läskiga budskap.
Jag skulle ALDRIG beskriva en guid till någon annan, även om jag ibland kan känna av energien. Jag själv har mött mina guider i medation och det är så fint!
Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus
Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Jättemycket tack för era svar.. väldigt samstämmiga härinne! det är jag faktiskt glad över!
Tror jag får någorlunda förklaring också varför, hur man tänker när man gör på ett visst sätt. Tack så mycket!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"