Meditation
Hej allihopa
Jag har just börjat med meditation så ämnet är relativt nytt för mig. Jag har alltid haft lätt för att slappna av -tex när jag sitter framför tv:n o ser ett bra program så känner jag inte kroppen, jag är som bortdomnad men ändå vaken o med.
Jag är somsagt ny på det här med meditation. När jag sätter mig ner för att meditera så sitter jag alltid, har tyst o lugnt, låter tankarna försvinna bort..jag känner direkt hur kroppen domnar bort, jag känner hur det pirrar o sticker i framförallt armarna o händerna. Dom senaste gångerna har jag känt mig yr, det snurrar i huvudet, samtidigt som det känns som att jag dras neråt, bakåt. Svårt att beskriva på ett begripligt sätt.
Jag känner mycket fysiskt i kroppen under meditationen men inget annat. Jag ser inget när jag blundar, jag hör inget o det jag känner är det jag beskriver ovan.
När är det man börjar förnimma budskap eller kontakt med guiderna?
Var i veckan på vägledd meditation o efteråt fick alla berätta lite kortfattat om sina upplevelser..dom hade träffa guider, varit ute o flygit, en beskrev det som att hon såg sitt liv o olika händelser på en stor bioduk..men jag såg absolut inget alls. Men jag frös o svettades omvartannat, o så denna yrsel o att jag dras neråt samtidigt som att kroppen liksom försvinner o domnar bort…
Jag undrar helt enkelt om jag gör rätt, är det något jag bör tänka på? Och hur kommer det sig att alla ser o uppelever o inte jag?
Kärlek till er alla 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ingen som vill dela med sig lite av sina erfarenheter…?
Är ingen meditations expert men vet när jag själv började var det mestadels fysiska kännslor ibland frossa ibland gråt eller en enorm hetta vid mina chackran.Bilder såg jag inte men jag var nog mest okoncentrerad och övriga på kurs dom hade alltid något att berätta 
Men till sist efter mycket träning och att lära sig inte använda sin medvetna tanke kom det bilder och budskap något jag enbart haft under "vaket" tillstånd innan så jag tror man får ge det tid och att det till sist kommer även om man gärna vill se resultat här och nu helst igår 
Att vi kan känna yrsel svettningar och frossa kopplar jag samman med andlig närvaro och med tiden kommer även bildspråket och jag tror säkert det finns någon som kan bättre förklara meditation än vad jag kan.Har vart slarvig med den en lång tid utom inför trummresorna,annars blir det bara inte av.
Men genom att du kan känna en så stark fysisk avslappning tror jag du är på gång,ge det lite tid och fråga gärna din cirkelledare som kanske kan förklara dina upplevelser på ett bra sätt.
Lycka till Nannie Kram på dig 
Ojojoj det finns hur många olika meditationsformer som helst - vad är ditt syfte med meditationen?
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
Mitt syfte är att få kontakt med mina guider, att få fram bilder o budskap. Vad tror du om mina kroppsiga upplevelser?
#2 Tack för ditt svar o kram på dig oxå
4 då ska du söka detta aktivt och inte sitta i Tm meditativt tillstånd - för då kanske du hamnar i trans i stället för att uppleva !
Alltså du ska vara aktiv i din hjärna under meditationen - börja gärna med vägledda meditatiioner där du får visualisera:-)
Du ska inte vara passiv - som du varit och det du beskriver är början till trans.
Lycka till!
//Jane
Okej, då förstår jag lite bättre.
Har du något tips på bra vägledda meditationer för nybörjare?
Ja , Iris Hall vägledda meditationskiva är bra! tycker jag och en bra meditation att börja med
fast helst ska du kanske söka dig till en meditationscirkel också!