Spiritualism iFokus

Spiritualism

Etikettmeditation
Läst 1211 ggr
Ians
0

Funderar lite....

Sitter 15 minuter varje dag, helt stilla precis som min mentor sa att jag skulle göra. dessa stunder var olidliga i början…det kändes som en Evighet.

Men tiden verkar gå fortare ju mer man vänjer sig, att just sitta bara stilla och tyst. Får erkänna att jag haft ett långt uppehåll o inte varit så flitig innan heller, men har kommit igång igen för några dagar sedan.

Nu till min fundering….. Mer och mer börjar det kännas som jag sitter i ren protest i ett väntrum där doktorn gått hem….😉

Händer det något tillslut, eller ?

[Bettanbop]
0

Hej Ians 🌺

Måste erkänna att inte heller jag är så flitig med mina övningar 😉 Men det är nog inte meningen att vi ska förvänta oss någonting, bara sitt och njuta av lugnet, friden, tystnaden och bara vara. Låta tankarna komma och gå. Reflektera över oss själva och känna oss själva, kanske ställa en fråga till dig själv, eller rakt ut i etern och se om det kommer något svar.

Kanske din protest känsla blockerar dig från att upptäcka det som är tänkt för just dig.

🤗 och ❤️ till dig 🌺

Ians
0

Nja det är nog mer att jag känner mig lite löjlig. ..som sitter där och inget händer. .. Har sagt till mig själv att nu rackans sitter jag kväll efter kväll tills någon gör sig omaket att visa sig eller prata med mig. Får en känsla av att man måste betala ett pris för allt..inget är Gratis! Och om man är tillräckligt enträgen så lossnar det tillslut. "Doktorn" kommer väl tillbaka någon dag !

Jane-Lyzell
0

?????

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
0

#3 vad undrade du Jane? ♥

Jane-Lyzell
0

vem är mentor och vad sitter du för?

vad är syftet?

lizaohman
0

Alltså, bara sitta där utan kontakt med din andlige ledare? Och inte ens meditera? Vad kan det vara för tanke bakom det, nu blev jag nyfiken 🤔

AnnikaIII
2

Att bara sitta är bra…..jättebra det skapar diciplin, fokus mm utan att vara påverkad av något annat. Det är inte meningen att du/vi/man ska "uppleva" något under ett sådan sittande, eftersom sittandet är endast förstadiet av vad som kommer sen.
"to sit in the power" att sitta i flödet 5, 10, 20 min. är för dig/oss att komma till ro, sudda ut tankar och bilder, bara vara som vi säjer….

så lär jag ut….och så tror jag också är nyttigt….

efter steg 1 kommer steg 2….men det är en annan historia..🙂

Carpe momento

Jane-Lyzell
0

7 jo men vilken kraft ska du sitta i andens ? eller din egen ?- du behöver veta vad du sitter för o varför…..syftet?

[Bettanbop]
1

Som jag tolkar det så är syftet egentligen ingenting, sitta och bara vara, lära sig vara trygg i sig själv och i lugnet, känna lugnet. Det måste nog inte vara just 15 min, utan man känner själv när man är färdigsutten  🙂 när jag sitter så blir det bara några minuter i bland, så jag får ner pulsen, andningen och känna att alla muskler slappnar av. Jätte skönt faktiskt.

Kanske det är en sorts meditation iallafall…… eller en mikro paus.

Ians
1

Annika får man vara nyfiken och fråga vad steg 2 är.? Precis så har jag blivit tillsagd/lärd att göra, bara sitta och låta lugnet komma. Inte be, affirmera eller påverkar stunden alls…. The power of silence… Är man ihärdig och disciplinerad skapas magi av detta . Man lär sig att lyssna o inte ständigt låta sitt eget ego tala eller påverkar, när man lärt sig det är man redo att lyssna in andarnas viskningar Min mentor heter Michelle Malmberg. …Jane Hon fick själv praktisera detta under sin träning i England. En enkel men ändå svår övning. ….

Jane-Lyzell
0

Det kallas för att vara i nuet- eller meditera eller mindfullnes :-)- en form av meditation om vi ska tro hinduisterna- de mediterar i varige nu- att vara i nuet.

övning för att bli medveten om sig själv och den egna kraften - att tysta sitt egna sinne (tm) finna den egna friden- lycka till!

känner inte till din mentor - i vilket område?

sökte på nätet och såg hon var ett spiritualistiskt medium och certifierad av Marcus o David- känner inte till dem så mycket men vet de är i göteborgstrakten!

Jane-Lyzell
0

Då förstår jag bättre - hur hon är upplärd!😉och vad hon lär till dig!

trodde det hade med din youga att göra😃