Silver Birch citat
“You are witnessing the birth of a new order and all around you are the signs that the old world, founded on selfishness, materialism, greed, avarice and cruelty, is dying.
“You who call yourselves Spiritualists are the custodians of a great truth, for you are the sentries guarding the outposts, helping to forge the new era. Think of yourselves as soldiers of the Great Spirit, fighting the greatest fight of all, for you are helping to vanquish all the forces that belong to the darkness of man’s ignorance and brought war, misery, chaos and bankruptcy to your world.
“You are helping to shape a new world in which all the children of the Great Spirit will share to fulfil the richness of the bounty He has freely given.” (40)
https://goldenageofgaia.com/the-2012-scenario/2012-history-4/silver-birchs-new-world-2/
Googel översättning nedan
”Du bevittnar födelsen av en ny ordning och runt omkring dig är tecknen på att den gamla världen, grundad på själviskhet, materialism, girighet, grymhet och grymhet, dör.
”Ni som kallar er själar spiritualister är vårdnadshavare av en stor sanning, för ni är vakterna som bevakar utposterna och hjälper till att smida den nya eran. Tänk på er själva som den Stora Andens soldater, slåss mot den största striden av alla, för ni hjälper till att övervinna alla krafter som tillhör mörkret i människans okunnighet som förde krig, elände, kaos och korruption till er värld.
"Du hjälper till med att forma en ny värld där alla den stora andens barn kommer att delta för att uppfylla rikedomen i den gåvan som han så generöst har delat med er." (40)
Sajtvärd på spiritualism.ifokus. Min hemsida www.lyztran.com "Jag Är"
<3
#2: Nja inte pratas det om domedagen i spiritualismen - det får stå för de kristna samfunden :-)
Spiritualismen pratar om sanningen inom oss och den andliga medvetenheten som faktiskt växer för varje dag och varje år- Människan blir mer och mer medveten.
#3: Jag vet, det var inte det jag påstod. Det var en liknelse. Alltså att detta är jämförbart med hur kristna sekter flyttar fram det datumet.
Spirituella har på samma sätt i x antal årtionden har pratat om att vi är på väg in i en helt ny tid och era, där världen och vi människor kommer att förändras på ett fundamentalt plan, vilket aldrig händer. Enligt spirituella ligger det alltid väldigt nära i framtiden och har gjort det nu under väldigt lång tid.
Sajtvärd på Skrivlust
#4: Ja så kan man se det - men jag tycker faktiskt vi är där nu - så många människor hittar sin andlighet idag en för bara 10 år sedan.
#5: Fast att folk blir andliga säger inte så mycket. Man kan vara andligt intresserad och utövande utan att vara särskilt öppen/tolerant, medveten eller liknande.
Syftar dock mest på detta citat, som är ungefär det många spirituella har pratat om jättelänge som nära föreliggande; "Du bevittnar födelsen av en ny ordning och runt omkring dig är tecknen på att den gamla världen, grundad på själviskhet, materialism, girighet, och grymhet, dör." Detta har inte hänt och händer inte just nu heller.
Sajtvärd på Skrivlust
- Redigerat 2026-02-08 10:12 av Crucio
#6: Fast jag tycker faktiskt det blivit fler medvetna och mindre materialistiska än förr - Mycket yta fortfarande men det går åt rät håll
Våra ungdomar av idag är mycket mera medvetna och mindre materialistiska de handlar sekond hand mm
Tyvärr matas vi bara med Negativa nyheter i media - de positiva syns inte där
#7: Handeln går upp nästan varje år, med årliga rekord för Black Friday, julhandeln etc. Undantaget är under ekonomisk nedgång, och då för att folk helt enkelt inte har råd. En stor del av innehållet på sociala medier handlar också om shopping, hauls, o.s.v., såatteh.
Sajtvärd på Skrivlust
#8: Jo det finns alltid materialister - men samtidigt ökar det andliga ❤️
En oerhört intressant diskussion för i alla tider har människan förutspått framtiden och hon har haft rätt genom århundranden allt handlar inte om här och nu i vår tid vi behöver vidga oss och se vad historien också förtäljer om vad som slagit in.
Vi har många sanningar att gå på och vi kommer att få många nya genom tiderna. Världen förändras och vi med den så även medium shamaner och spiritualister.
Det här är något som inte kan ifrågasättas genom tiderna världen har den utvecklingen och en del ser och vet dom förmedlar men inför blinda ögon som inte vill förstå varför det sker och varför det har en sån betydande roll för sin egen andliga utveckling.
Alla utvecklas vi andligt varelse vi är medvetna om det eller ej det ingår i vår livs plan så ser vårt liv och så ser vår jord ut.
Allt det onda som finns i världen vi måste se med kärlek på ondskan vi måste sända helande krafter för hur ska vi annars få en värld av kärlek ?
Allt kan se dystert och jäkligt ut nu men någonstans måste vi börja vi måste stå upp för en ren andlighet där alla människor får plats med sitt.
I krigstider är det här svårt att ta till sig men det är i just krigstider som vi ska bära fanan högt och strida med fredliga medel för den andlighet som är äkta och sann att freden är den enda vägen ❤️
#10: Ja freden är den enda vägen ❤️