Annons:
Etikettvägledning
Läst 463 ggr
Ninatarot
5/24/20, 10:07 AM

Generellt tarotbudskap

Här kommer en till generell läggning. Jag har kikat på hur Juni månad troligtvis kommer att bli för er. Börjar med mina intuitiva känslor och sedan korten blandat med det jag ser/hör/känner 😃 Kram!

Annons:
Ninatarot
5/24/20, 10:08 AM
#1

Hög 1-🔵 Här ser jag en husvagnssemester, eller någon form utav camping. Kanske kommer ni resa runt. Ser en röd cykel och jag får upp runor. Även ett ställe som är likt Gotland kommer upp. Får även känslan av spontana resor eller en tripp över dagen till något fint ställe. Det känns som att ni som valde denna hög kommer att besöka en plats där ni har mycket minnen ifrån, kanske barndomsminnen eller minnen från en speciell person. En del har skjutit upp hushållssysslor runt om i huset och får nu energi till att ta tag i allt. Får upp energi över huvudtaget - att ni kommer känns er fulla av en kraft som ni inte känt på länge. Känner att någon skulle ha åkt till Grekland eller Frankrike men den resan blir såklart inte av pågrund utav viruset som härjar runt. Känns även som att någon som valde hög tre egentligen bör ha valt denna hög och kanske velat emellan. Ser mycket odling framför mig. En grästrimmer kan komma att gå sönder, tyvärr. Ser någon som står helt genomblöt med dragsnöret i ena handen och drar för kung och fosterland men inget händer 🤣 En envis person med andra ord. Ser en oväntad ankomst också. Något överraskande men roligt och spännande kommer att ske och detta är inom loppet av 6-7 veckor får jag känslan av. Ser även en del besök från andevärlden där någon kommer att vara med om en händelse då ni känner en duns bakom er, som att någon hoppat och landat med hela tyngden precis bakom er vid fötterna. Det ser ut som att någon som befunnit sig i en ekonomisk kris eller jobbig tid gällande det, kommer att få hjälp av en person. En medelålders man. Även en medelålders kvinna. Det kommer att komma ett erbjudande. Det ser verkligen ut som att ni har arbetat hårt och känner er helt urpumpade. Set faktiskt någon som tycker det är jobbigt att ens ta sig upp ur sängen. Ni har en person vid er sida som är kroniskt sjuk och detta är väldigt påfrestande och gör att ni kan känna er slutkörda. Men jag ser även att det här ekonomiska tillskottet som även kan vara att ni ej behöver betala för en viss grej ni egentligen hade räknat med, kommer att gynna er och släppa på en del stress. Jag ser mycket möjligheter och belöningar i form av allt möjligt. Den främsta belöningen är all energi ni kommer få tillbaka och dubbelt så mycket. Jag blir glad när jag ser detta för det är mycket budskap om att ni kommer gå vidare från förluster och hjärtesorg. Såklart inte glömma något men att den där värsta klumpen i magen kommer att försvinna lite. Prata om det mer, håll inte allting inne. Gör som din kropp säger att du ska göra. Annars finns en risk att du anpassar dig i folksamlingar, på ett sätt som inte är bra för dig. Det är ingen som dömer eller tycker att man ältar bara för att man berättar hur läget egentligen är. Det är glasklart att några av er kommer att frigöra er från en sorg på det sättet att ni inte kommer känna den här extrema tyngden över axlarna. Det är dags för det nu hör jag. Ni kommer göra det. Ser även att ni kommer skapa en ny relation till en person, plats, djur, eller att ni kommer acceptera en utan ovanstående. Lita på din intuition ser jag också. Detta är ju givet, men jag det någon som haft alldeles för fullt upp för att se eller vilja se de tecken som finns framför näsan. Detta kommer bli en bra månad. Känner det verkligen på mig. Och jag skulle aldrig säga det, för jag behöver inte säga det, om det inte skulle kännas så. Men i detta fall så gör det de 😊 Hög 2-🔴 Här känns det som rätt tung energi och jag får upp ordet karma. Kanske är ni i en situation där ni undrar var ni gjort för att förtjäna detta. Jag kan då tala om att ni inte har gjort någonting vad jag kan se, men att det finns ju en mening med det mesta i livet och för vissa personer så behöver det hända lite mer saker som är mindre roliga för att sedan kunna uppskatta det som komma skall. I det här fallet så kan jag se en typ… slarvmaja? Någon som är lite disträ på ett sätt som följt med sedan barndomen. Tungt bagage ( usch vad negativ jag låter, men kan inte ljuga och göra om vad jag ser ).. Det kommer ske en situation där du kommer behöva ta ett beslut som kan vara avgörande. Ser som ett träd med två stycken tjocka grenar som går åt varsit håll och du står där under och undrar vilken gren du ska ta ner och vilken du ska behålla. För du kan inte ha bägge kvar. Det finns något emotionellt som inte har mognat klart ännu. En känsla som kommer behöva mer tid. Kan vara en ”sak” också. Här ser jag även att ni ska använda er utav den mediala sidan och försöka tänka ur ett objektivt sätt. För känslorna sitter nästan utanpå kroppen kan jag se… eller det behöver inte vara så men för vissa. Ser även lust. En lust kommer att komma, det kan handla om vad som helst. Allt från inspiration till det du vill göra till att få lust att göra ”något åt saken” hör jag. ”Gör det bara” Jag vet inte vad som menas med det men får känslan av något som kommer få dig att må bra och släppa på en del kliande känslor. Det där får ni tolka som ni vill. En dröm kommer bli sann!!! En dröm, en situation, en känsla kommer att bli verklighet. Äntligen. Som ni har väntat och undrar och längtat och saknat. Det kommer göra er mer hela som person. Även öppna upp erat högre medvetande och ni kommer ha lättare för att kommunicera med era nära och kära som ni kanske undrar vad dom sysslar med eftersom de ej är så närvarade som ni tycker dom ska vara hehe. Först kände jag som jag skrev, tung energi över denna hög, så jag blev lite orolig. Men nu ser jag att mycket kommer ordna upp sig. Fast - Se upp för beslutet som kommer!! Det kan vara avgörande och jag får pytte lite hjärtklappning nu. Det handlar inte om något som är på liv eller död eller över huvudtaget liknande. Nej jag tror det är viktigt för er. Men drömmen kommer komma att bli sann iallafall. Fast ni kommer se den med andra ögon om ni väljer ”rätt” väg. Det är tror nog att om ni litar på magkänslan ( fick precis upp nu att någon som tänkt jobba typ hela sommaren- tänk över det ) så kommer detta bli helt fantastiskt. Över förväntan måste jag säga: Sen ser jag något annat komma och jag ser bestick framför mig. Fina gammaldags sådana. En dukning på långbord i en trädgård. Någon fyller år eller så firar ni annat ( gäller ej midsommar ) Tårta och ballonger är redan planerat och nu helt plötsligt ser jag världen lista framför mig. Blir typ stressad när jag ser den för här är det någon som inte ligger på latsidan när det gäller.. ja typ allt? En fin person som vill alla väl och vara alla till lags. Jag tror jag vet vem det är 🥰 Har skrivit det förut - glöm ej bort er själva mitt i allt. Detta kan även handla om planering inför kommande besök och även där är listan ganska lång om vad som ska göras och inhandlas. Jag tror någon av er kommer få en sån här sommar-kick och bli spralliga som små barn som och skutta runt. Detta är kan vara pga kärlek. Antingen en ny kärlek eller en nuvarande där gnistan tänds till ordentligt. Det kommer även komma en person med råd till dig eller om du själv söker dig till denna person. Det är en kvinna som är väldigt erfaren och vill hjälpa till. Ser ut som en bra månad🙏 Hög 3-🟢 Ni är många som väljer denna hög tror jag rent intuitivt. Väljer ni med magkänslan eller för att färgen är mer somrig än dom andra högarna? 😉 Det känns impulsivt här. Det känns även som en intensiv månad med en hel del saker som kommer hända. Jag ser att någon kommer att behöva använda redskap. ( inte bokstavligt talat ) Redskap som strategier för att lyckas övervinna en fajt. För detta är bara ett stort missförstånd mellan två parter. Nu menar jag inte att ni kommer att slåss eller ta till med våld förstås. Jag menar mer att det kanske kommer hetta till lite och att ni får lov att hålla er i skinnet för att inte lösgöra den här situationen så att det urartar helt och hållet. Ser två personer som kommer sitta och skratta åt detta sedan. Men jag får även en känsla av att detta redan har skett x antal gånger i ett förhållande ni haft eller har. Men att ni nu har lugnat ner er. Fast för en del kan det komma att hända- men var lugna, det kommer inte bli någon större grej utav det hela. Detta kommer endast gynna er och stärka bandet mellan er. Jag ser också gamla minnen. Det kanske kommer bli en månad av nostalgi och vemod. För att den här månaden hände det något speciellt förra sommaren. Jag får upp, helt seriöst, 100 olika situationer. Känns som ett ganska så rörigt år där ni försökt ge bort mycket av er energi men att det nu är dags för en rejäl återhämtning. Jag ser en väldigt klok kvinna som har en stark tro och är väldigt envis, bestämd och givmild. Mycket av tidigare händelser dyker upp trots att jag frågar om juni månad- och inte vad som redan hänt. Men det måste betyda att det ligger kvar och gnager en del saker som kan göra er omedvetet klumpiga och har svårt med koncentrationen. Försök på något sätt att hitta tillbaka till jorden igen. Ni som känner igen er, jag tror ni kan vara väldigt känslomässigt engagerade i saker trots att ni inte tänker på det. Kan vara en tankeställare.. men vad vet jag. Det får ni själva känna efter. Men jag hör en röst som nästan börjar bli lite irriterande för den fortsätter älta om att ”gör om och gör rätt” ”tappa inte allt nu” Det känns så himla verkligt. Ser även här ett firande och detta är mellan några få parter. Inte heller midsommar, utan annat firande. Kan vara en trevlig helg med bubbel och en stund av avkoppling på ett trevligt ställe. Semesterfirande kanske. Känns också som att några av er är lite ensamvargar som inte riktigt orkar ta er för saker men även ni kommer att överraska er själva. Ni fokuserar helst på en sak i taget och därför är det två budskap i denna hög så det bör egentligen finnas en 4e hög för vissa av er hehe. Men det ni har gemensamt är denna snabba, explosiva sida som gör att ni kommer att, vare sig om ni fokuserar på en eller flera saker samtidigt, kommer att göra en hel del saker. Samtidigt som ni vilar. Får inte ihop det 😂 Men det kanske är vila för er? Terapi att pyssla och dona. Så är det ju för vissa. Ser en sammanstrålning eller återförening. Kan vara vänskapligt eller också någon från andevärlden som hälsar på. Men för att detta ska ske är det viktigt att sakta ner lite.. komma i stämning och känna in sommarens dofter och intryck. Vara i nuet. Jag ser någon som står och vrider och drar i en nyckel som har fastnat i ytterdörren. Antingen är detta en metafor för att sakta ner - annars kommer nyckeln snart gå av och fastna där i hålet medan ni snopet ser på. Eller så kommer ni blir utelåsta, förlåt om jag säger det men det ser så ut. Men ni vet att jag ej skriver något som gör skada eller skapar oro. Ta det med en nypa salt. Och vem vet, om ni blir utelåsta ett tag så kanske ni har lite dötid där ni får chans att tänka på saker och vips så minns ni vart ni la den där grejen som ni undrat över eller så kommer ni på att ’just det, det var ju det jag skulle berätta för honom/henne’ Med andra ord. Ta det lugnt och coola ner. Allting kommer ordna sig precis så som ni tänkt er. Frågan är bara om tiden dit ska vara stressig eller lite lugnare?🤓 Magen kan krångla lite när man flyger och far överallt. Känns som någon har lite problem med detta men har haft ett tag och det kan även vara ömhet vid buken precis vid byxkanten. Som att man känner sig överkänslig mot visst material och det kan klia och ha sig. Allt det där kommer att sakta bara faktiskt försvinna. En passion för något kommer att väckas till liv. Och detta är nyttigt för dig men även här som i hög två( ni som valde denna kanske tänkte välja hög två ) så kommer det upp ett träd med två grenar och jag upprepar det jag skrev i hög två, att dom två grenar som finns på varsin sida - dom behöver ni välja mellan. Vilken ni ska ha kvar och ta bort. Jag ser en hel del frigörelse och kontakt med högre dimensioner. Jag ser liksom som jag skrev förut, massor av saker. Och jag tror och känner att ni kommer bli lyckligare. Något som kommer in i erat liv ( vilket kan vara vad som helst egentligen ) men en specifik sak, kommer fylla er med lycka och glädje. Det finns några här som känner att ni haft ett visst ansvar för en person och jag ser att det ansvaret känns obligatorisk för er på något sätt. Det handlar om kärlek. Någon som fångat erat hjärta. Det kan vara allt från en man som inte städar ordentligt hemma och ni känner er helt trötta på det och får dra det lasset själva, en annan känner ansvar för en person som behöver trygghet.. men jag ser också att ni kanske ska satsa på att öppna upp er mer och tala om vad ni verkligen känner inför denna situation. För det kan bli en höna av en fjäder annars. Men jag ser att det ser ljust ut, inget är omöjligt att förändra och det ser väldigt ljust ut för er här. Känslomässigt så kommer det kanske brista, fast på ett bra sätt. Ser som ett kugghjul som är 200 åt gammalt som äntligen kommer börja rulla på igen. Jag ser en kvinna med fräknar som står och plockar bland blommor. Ett visst vemod. Men en känsla av harmoni att kunna och klara av att acceptera situationen som den är, att inte känna sig beroende av något eller någon annan. Som sagt. Det skulle varit 4 högar istället. Tror jag gör det nästa gång för ni som valt den här kommer att känna igen sig i hälften och resten icke. Men hoppas ni fått trevlig läsning ändå och förvänta er en rolig juni månad! 😃

Jane-Lyzell
5/24/20, 12:05 PM
#2

Det blev hög 1 - och det är ju framtid så det vet jag ju inget om - men har inte haft resor inplanerat till utlandet så det stämmer inte .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tant Grön
5/24/20, 12:41 PM
#3

Valde hög 2. Skall bli spännande att se hur juni blir. 🙂

Ninatarot
5/24/20, 5:18 PM
#4

#2- Det var tur att du inte hade det, eftersom att det inte går att åka någonstans. Resten återstår att se 😃🙏

Ninatarot
5/24/20, 5:19 PM
#5

#3- Ja! Du får gärna återkoppla sedan 😊🙏

Tant Grön
6/10/20, 12:36 PM
#6

#5 Du skriver:  "Det kommer ske en situation där du kommer behöva ta ett beslut som kan vara avgörande. Ser som ett träd med två stycken tjocka grenar som går åt varsit håll och du står där under och undrar vilken gren du ska ta ner och vilken du ska behålla. För du kan inte ha bägge kvar. "

Det stämmer, har inte bestämt än hur jag skall göra, så svårt.

Annons:
Ninatarot
6/12/20, 7:37 AM
#7

#6 -Spännande! Det kan vara väldigt svårt att ta val ibland 🤯

Lussan20
6/12/20, 8:39 AM
#8

Jag tog blå och mycket stämde, allt kan ju inte stämma för alla. Men att vi ska åka till en plats som får gamla minnen att vakna stämmer. Min syster och jag ska åka till pappas gamla sommarhus, bara sitta i hagen och minnas.

2. Jag har varit på min hunds minneslund 12 mil bort, en så vacker plats med 100 tals djurägares sista farväl, koppel ,leksaker, skyddsvästar, foton, änglar och plaketter. Solen strilade genom tallarna och gråten var så djup. Jag tog med ett par kottar som minne och sade ett sista farväl.

3. En ny liten Ryska kommer inom tiden du skrev. Mycket glädje och planering omkring henne. Jag tyckte mycket stämde bra! Tack för din vilja att ge! Mvh/WL❤️

Ninatarot
6/16/20, 5:15 PM
#9

#8- Tack för återkoppling! Och tack för att du delar med dig 😊🙏❤️

Upp till toppen
Annons: