Annons:
Etikettspiritualism
Läst 297 ggr
Macaroni
2020-04-18 10:27

Drömtydning

Hej! Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig att tyda denna dröm, ge mig tips på hur jag ska tolka detta. Jag har mina funderingar men är ny på detta och skulle gärna vilja ha ett yttre perspektiv. Jag drömde det var skymning, jag gick runt i skogen, över berg och dalar och letade efter min bästa vän, jag hörde hans röst, han sa att han var där. Plötsligt stod jag på gårdsplanen till huset där jag växte upp, och min hund var med mig. Mörkret hade fallit och allt ljus var det från gatlyktorna och stjärnorna. Jag tittar upp och ser 2 stjärnor dansa på himlen, jag blir trollbunden och tänker på oss (jag och min vän), de dansar verkligen. Så kommer en till stjärna och de tre dansar över himlavalvet. Jag tänker det är han och jag och min hund. Jag småler och följer dem med blicken. De dansar runt månen, även månen börjar dansa och flyter över himmelen, de kommer närmare och en vind och stora märkliga moln sveper in. De kommer emot mig, jag ser att månen inte längre är en måne, det är en silverfärgad disc inuti en transparent cirkulär sfär. Med en virvelvind som följetong. Alltsammans flyter över mig dryga 50 meter upp, och stannar några meter bort. Jag hör en röst som låter som den är sprungen ur mitt inre men den är inte min. Den säger - walk towards the light. Jag är så trollbunden och fascinerad att jag går emot virvelvinden, jag kan minnas att jag tänker att en alltid ska gå emot ljuset i tillvaron och att det var ett fint budskap som talar till mitt hjärta. När jag kommer några meter ifrån stannar jag och tittar upp emot den hovrande discen, men allt jag nu kan se är ett svart hål inuti toppen på virvelvinden. Jag börjar sugas in i strömmen utav vindar och min kropp lyfter, jag stretar emot, tänker att det här är inte som det ska vara, jag ska vara på jorden. Jag ser hur även min hund lyfter och jag ropar till honom att streta nedåt, jag tar några simtag i ett tappert försök att nå honom men vi bara sugs upp och in i virvelvinden och slutligen in genom det svarta hålet. Vi kommer ut på andra sidan, vi står som på ett platt discformat moln och någonting är på väg att hända. Då tänker jag att vi håller på att bli lurade på livet och att oavsett vilken nyfikenhet jag än har inför detta okända så vet jag vart jag hör hemma, så samlar jag all beslutsamhet, grabbar hunden under armen och dyker ned med all kraft. Jag vaknar i min säng.

Annons:
Jane-Lyzell
2020-04-18 13:23
#1

Oj jag skulle nog tolka det som  att du känner dig lite lurad i livet eller av livet enda sedan du var barn(Huset) (Din vän ) är den manliga aspekten av dig själv, din manliga kraft som du söker. (Hunden) står för trygghet , du söker tryggheten att få känna dig trygg i livet som det är.( Virveln och att uppslukas) är att du är rädd för dina egna andliga  krafter , gåvor   (och att du med all kraft tar dig ur o ned ) visar att du gömmer din andlighet väl . 

Drömmar är ju aspekter av dig själv så lite tolkning av mig här hoppas du förstår något 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Macaroni
2020-04-18 14:54
#2

Tack så mycket! Det var mycket hjälpsamt, det du säger stämmer väl! Jag är imponerad. Tack tack 🙏✨

Jane-Lyzell
2020-04-18 16:06
#3

2 varsegoo 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: