Annons:
Etikettoff-topic
Läst 363 ggr
Jane-Lyzell
4/15/20, 9:44 AM

Hur hanterar du Corona viruset ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad gör du själv för att få tiden gå i detta elände och hur skyddar du dig själv och andra Nu?

Själv så gör jag det arbete jag kan göra hemma, skriver en hel del och har fått tänka om och göra E-Kurser då de vanliga kurserna inte kan hållas nu -  försöker handla tidigt på morgonen - besöker ingen , vilket är tråkigt men håller kontakt via messinger och telefon. 

Det positiva i allt är ju man blir mer sammansvetsad som familj med dem man bor med  och även dem man saknar Blomma

sonen har ju distansundervisning hemma vilket gör man är med han mer i sitt skolarbete än tidigare vilket är jätte kul- jag beundrar lärarna som har gjort detta med så kort varsel till någonting bra😃

Gör qigong och mediterar varje dag  och kontemplerar och så klart långa promenader med hundarna 😃

Och så klart gör fint i trädgården - så här är det fullt upp 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tant Grön
4/15/20, 1:25 PM
#1

Har klarat mig än så länge. Cyklar till jobbet, undviker affärer, är ju lite halvt prepper så mycket fanns redan hemma. Men köpte på mig lite mer innan alla andra började hamstra. Påsken firade jag med min ex-man, vågar ju inte hälsa på min mamma eller andra släktingar. Det kändes inte som påsk, utan väldigt tråkigt, när man tänkte på hur många som dör i världen.
Har inga problem med att få tiden att gå, kan ju vara på odlingslotten eller bara vara ute och promenera. Pratar mycket mer i telefon nu, läser mycket och ser på filmer. Håller också på att skriva en bok, det är väldigt roligt. Så testar jag en massa matrecept jag länge tänkt göra. Skulle inte få problem om jag hamnade i karantän.

Jane-Lyzell
4/15/20, 4:09 PM
#2

1 Härligt😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
4/16/20, 12:45 AM
#3

Håller mig hemma och går inte ut mer än när  jag måste handla, vilket blir ca 2 ggr i veckan. I läget som det är nu, önskar jag verkligen att jag hade haft bil, då hade jag ju inte behövt att gå ut och handla mer än 2 ggr i  månaden.
Tyvärr märker jag att den här ensamheten som blivit påtvingad gör att jag börjar känna av lappsjukan, äter mera godis och annat sött.😕
Det finns ju saker att göra inomhus men tyvärr inget som jag vill göra…😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
4/16/20, 10:08 AM
#4

3 ja du det är nog många som får lappsjuka just nu , tyvärr 

Vi får hoppas det vänder snart ☀️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tant Grön
4/16/20, 11:55 AM
#5

#3 Börja odla någonting, lär dig något nytt, prova ett nytt recept, sticka, sy något eller bara ta en promenad i det härliga vädret. ☀️🙂

Jane-Lyzell
4/16/20, 12:50 PM
#6

5 Bra tips ☝️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tarotstollan
4/16/20, 9:33 PM
#7

#5. Jag har hur mycket som helst att göra, jag kan läsa, skriva, måla, pyssla med djuren, städa mm mm jag har bara ingen större lust….🤦‍♂️

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
4/16/20, 10:36 PM
#8

7 , ja det är ju det med lusten också ….🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: