Meditation

Toppar och dalar

2019-11-10 09:37 #0 av: Frolly

Hej alla 🖐
Helt ny hÀr pÄ det hÀr forumet (Àlskar bredden hÀr) och ganska ny (lÀs: vÀldigt) inom det hÀr med meditation

Jag har Àgnat de tvÄ senaste mÄnaderna Ät att försöka lÀra mig att meditera. Varje dag avsÀtter jag 20 min Ät mig sjÀlv för det hÀr syftet. Och precis som med allt annat som man ska lÀra sÄ gÄr det sÄklart upp och ner. Vissa dagar kan jag inte slÀppa tankarna alls och de studsar hej vilt frÄn alla hÄll och kanter. Andra dagar kommer tankarna sakta och jag har möjlighet att se dem passera liksom. De dagar nÀr tankarna kommer lÄngsamt i meditationen och jag ser dem pÄ distans lÀmnar mig alltid pÄ vÀldigt gott humör. Avslappnad, pigg och fokuserad.

Nu Àr det dock sÄ att de senaste 2 veckorna sÄ har meditationen blivit ryckig. Det börjar bra, tankarna saktar in men sedan vet jag inte vad som hÀnder. Jag upplever att jag blir helt formlös, kan inte riktigt kÀnna var kroppen börjar och slutar och det kÀnns som jag Àr i en bubbla, helt utan tankar och det Àr inte speciellt obehagligt. Det hÄller dock bara i sig en liten stund för sedan kÀnns det som jag rycks eller pressas ut, jag rycker till och sÄ fÄr jag börja om frÄn början igen.
Efter de meditationspassen dÀr det hÀr intrÀffar, av sju pass sÄ hÀnder det i snitt fyra ggr, sÄ har jag alltid ett tryck bakom ögonen (lite som en semihuvudvÀrk). Trycket försvinner alltid efter ett tag och efter att jag druckit vatten
GÄr jag ner för snabbt i meditation nÀr det hÀr hÀnder? Hur hanterar jag det? Hur gör jag för att inte pressas ut bubblan sÄ snabbt (om det Àr det som gör att jag fÄr tryck bakom ögonen efter)?

AnmÀl
2019-11-10 19:47 #1 av: Jane-Lyzell

Hej Frolly och vĂ€lkommen in pĂ„ forumet Blomma

Det lÄter som du gÄr lite för djupt i din meditation och att du dÄ gÄr ur meditationen för snabbt - prova korta ned tiden lite.

SajtvĂ€rd pĂ„ spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnmÀl
2019-11-11 06:37 #2 av: Frolly

Tack snÀlla!
Jag ska absolut prova det

AnmÀl
2019-11-11 08:34 #3 av: Jane-Lyzell

2 bra - berĂ€tta gĂ€rna hur det gĂ„r Glad

SajtvĂ€rd pĂ„ spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

AnmÀl

Bli medlem pÄ iFokus

För att kunna delta i diskussionen mÄste du bli medlem pÄ iFokus. Det gÄr snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgÄng till över 300 sajter.