Annons:
Etikettspiritualism
Läst 496 ggr
cleo2440
11/1/19, 2:18 PM

nyfiken O rädd

Jag är ny här o det kanske inte är rätt ställe att fråga på… men jag försöker ändå. Jag har haft sanndrömmar emellanåt sen jag var liten. Jag har sett oförklarliga saker. Det har ”spökat” på alla ställen jag har bott på. Inkl mitt barndomshem. Min farmor o min pappa hade sanndrömmar, min farbror kan sia o se vissa saker innan de händer. Jag tror att min dotter har vissa gåvor oxå men jag vill inte uppmuntra, påverka eller skrämma henne. Idag hände dock nåt som va oväntat o utöver det vanliga. Jag såg ett hus/torp i skogen som ”växte” fram tydligare ju längre jag stod o tittade på det. Det va lite genomskinligt då skogen bakom syntes igenom men torpet va ändå tydligt! Jag tänkte att ”nu håller jag på att bli tokig” o vände bort huvudet men tittade snart tillbaka igen. Då va huset borta. Tilläggas bör att det hände mitt på ljusa dan. Jag har haft en liknande händelse för några år sen men då var det huvudet av en gammal dam jag såg hemma i min lägenhet. Damen skrämde slag på mig, det gjorde inte torpet. Enda känslan jag fick var att torpet legat där i skogen en gång i tiden. Jag är rädd för att jag kanske är medial. Det skrämmer mig så mkt samtidigt som jag är nyfiken. Kan man utveckla en medial förmåga trots att man ”kämpar emot” av rädsla? Är jag medial eller hallucinerar jag? I så fall, hur vet jag skillnaden? Hur slutar jag vara rädd? Känns som att jag inte har kontroll över sanndrömmar o upplevelser, de bara händer. Har känt att ngn satt sig bredvid mig sängen, men ingen va där. Att ngn är i rummet trots att jag är själv. Skuggor o annat som syns i ögonvrån men jag vet inte riktigt om jag ser i syne… Jag vet inte om jag inbillar mig, gör en höna av en fjäder liksom. Jag litar inte på mitt eget omdöme. Kan någon här hjälpa mig? Hur slutar jag vara rädd? Om jag är medial (o inte galen el sjuk) hur stänger jag ner mig själv? Finns det ngn här med medial förmåga som kan ”se” om jag är öppen el inte?

Annons:
JRSN
11/1/19, 3:21 PM
#1

#0 Du är uppenbarligen medial och öppen och har säkert varit det hela livet. Men vid en viss period i livet kan 'intensiteten' öka, kanske för att det är dags för dig att bli mer aktiv på området. Om man har 'gåvor' så brukar andevärlden ibland trycka på för att öka ditt intresse och engagemang med det andliga.

Upplevelser av att det 'spökar' kan vara just att andliga väsen försöker väcka din uppmärksamhet. Det kan även vara 'vanliga' spöken som du ser, jordbundna andar som ännu inte hittat vägen till 'ljusplanet, den sant andliga världen.

Mediala personer kan ha olika 'specialiteter' inom det andliga. När du utforskar dina förmågor så kommer detta att klarna. Och ju mer du lär dig, desto mindre rädd blir du i olika sammanhang. Är du osäker så konsultera ett erfaret medium.

Det finns många olika metoder att 'stänga ner' om man är besvärad av de andliga upplevelserna. Man kan förstås även 'öppna upp' igen så det är bra att lära sig några olika tekniker. Här är några tips på personligt skydd. 🌺

……………………………………
Sajtvärd: Andar, Änglar & Demoner / Knackningsterapi
                      Hemsida: www.astromantra.se/

Jane-Lyzell
11/1/19, 5:12 PM
#2

cleo2440 Välkommen in på forumet 🌺

Av det du skriver så verkar det ju som medialiteten ligger i släkten - så du får nog gilla läget 😉 De visioner du sett är just en medial förmåga vilket inte behöver vara något annat en just att du kan se tillbaks i tid och kanske ibland i framtid. 

Gumman du såg skulle kunna vara din ledare eller annan andlig person som vill göra dig uppmärksam på de gåvor du har. 

Det är alltid du som bestämmer om du vill utveckla dina gåvor mer och det gör du i så fall bäst på någon kurs med en duktig lärare- där kan du testa dina gåvor och se vad du har och bli säkrare på dem. Kunskap om vad du har eliminerar dina rädslor. 

Jag förespråkar inte sk Jordbundna andar som JRSN gör - i min kunskap är ingen Jordbunden alla är på andra sidan. Däremot kan andar gå emellan världarna om det vill - men ingen sitter fast . 

lika dant med  för mycket beskydd som rekomenderas av JRNS - det är som att skicka ut en röd flagga i andens värld och säga här är jag en liten rädd stackare. 

Du är beskyddad tro inget annat. 🙂

I videon förklarar jag lite hur du kan hålla din energi  hos dig själv 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

cleo2440
11/1/19, 7:43 PM
#3

Tack snälla för era svar o kloka råd. Jag vill verkligen inte va så rädd. Och är det så att jag måste lära mig hantera detta så får det bli så… Men känner mig bara så rädd för det okända liksom

Upp till toppen
Annons: