Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 355 ggr
Jane-Lyzell
2019-08-16 10:48

Vidarkliniken läggs ned :(

http://www.ytterjarnaforum.se/vard-omsorg/stiftelsen-vidarkliniken-avvecklar-verksamheten-gott/?fbclid=IwAR2O2GfBecfHCGrmk4N50Lgw94Cmwe-rhclBGCgwaNEarQZ0Jyhtx6iFgaQ

Så himla tragiskt - ett resultat från hur skeptiker och humanister utrotar allt som inte är sk vetenskapligt 😕

14 augusti, 2019

Stiftelsen Vidarkliniken avvecklar verksamheten för gott

**Stiftelsen Vidarkliniken avvecklar nu i augusti både sjukhuset Vidar Rehab och Vidar vårdcentral i Järna.
**– Kostnaderna har blivit oss övermäktiga utan landstingsstöd, säger Anders Kumlander, ordförande i stiftelsen. Vi har försökt hålla verksamheten igång för patienternas skull i hopp om ändrade politiska beslut, men nu är det inte försvarbart längre.

Läs mer i länken ovan….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
MonicaLagerquist
2019-08-16 10:59
#1

Helt galet att de lägger ner.

Stolt ägare till fem La permer

[Hukanson]
2019-08-16 13:34
#2

Det handlar ju om tro versus skolmedicin.  

Tro är ju ett hopp om livet och de livsbejakande krafterna medans skolmedicinen har kunskap om vad som dödar och hur man gör för att förhindra detta.

Det handlar om friskvård eller symptombefrielse.

Landstinget kräver effektiv symptombefrielse. De säger att Vidarkliniken inte balanserar tro och skolmedicin på ett tillfredsställande sätt.

Kanske de har förlorat sin tro? Har de en övertro på sina gamla friskvårdsmetoder?  

Antroposofi sägs vara en andevetenskap, en metod för att få andliga insikter, andlig upplysning. En större kompetens och intelligens. 

Få går till Svenska Kyrkan för att få healing eller helbrägdagörelse. Inte heller strömmar folk till antroposofin för detta. Liksom Svenska Kyrkan får vara i Landstingets sjukhus har antroposofin fått arbeta som ett sjukhus. Men inte mer. Nu säger Landstinget att antroposofi är inte tillräckligt vetenskapligt skolmedicin och får inte stödjas vara sjukhus mer.  Kanske om de mer fokuserat på sorgeaspekten liksom Svenska Kyrkan hade det gått bättre. De efterlevande har ju sorg och saknad och de hade kanske behövt antroposofi mer än cancerpatienterna.

Tarotstollan
2019-08-16 23:43
#3

Så fruktansvärt tråkigt! 😕

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: