Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 709 ggr
Jane-Lyzell
2/6/19, 9:21 AM

Svenska Medium TV

https://www.tv.nu/program/svenska-medium/sasong/1/avsnitt/1

Har ni tittat på detta program ? och vad tycker ni ? Motivera gärna era svar 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tant Grön
2/6/19, 9:23 AM
#1

Har inte sett det.

Jane-Lyzell
2/6/19, 9:27 AM
#2

Som spiritualistiskt medium skrev jag både och - då jag tycker det är modigt av dem sitta i Tv göra privatsittningar , men däremot är det mycket fiskande och inte bevis förande, som är det vi inom spiritualismen strävar efter. så det blir både ris o ros

Sen har jag svårt för att det görs Reklam för Benny i varje avsnitt i början. 

Har ju inte sett alla programmen (vet de gick på viafree förut)  ett par bara eller 3 

Ja vad tycker ni ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/6/19, 9:27 AM
#3

1 det går tydligen på kanal 3 nu om jag förstått det hela rätt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/6/19, 9:35 AM
#4

Lite lustigt det står skådespelare under deras namn och inte medium !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
2/6/19, 9:37 AM
#5

Hejsan!

Jag halkade av en slump in på två avsnitt i trean. -Tog både bra och mindre bra- i din undersökning.. J

Jag är ju så okunnig om detta, men det fanns viss substans i en del som de sade. Någon fick tröst och det är alltid bra. Att få lugn i själen efter en förlust i livet.

Lätt att utnyttja sköra människor tänker jag också? Det var ganska tunt och blev lite enkelspårigt.  Men Birkans program är djupare. Men som sagt kan inget om detta.

Men vill tro på en underbar värld efter lidandet på jorden…Mvh/WL🌺

Tarotstollan
2/6/19, 9:49 AM
#6

Detta har jag missat totalt! Antagligen för att jag dels inte sett någon reklam om det på tv och dels för att det går på en tid då jag i vanliga fall inte tittar på tv.
Skall försöka komma ihåg att det går på söndagar hädanefter med repris på måndagar.
Antingen det är bra eller dåligt så vill jag se det!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
Jane-Lyzell
2/6/19, 9:57 AM
#7

5 Ja både ris o ros  men inte mycket bevisföring - men som sagt det viktigaste är ju sittarna är nöjda och känner de fått hjälp - men tyvärr får nog bara skeptikerna mer vatten på sin kvarn 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/6/19, 10:02 AM
#8

6 ja det går konstiga tider på dygnet

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
2/6/19, 10:21 AM
#9

Man behöver inte vara emot för att man analyserar innehållet i program. Jag gör det ofta tex- Farmen-, just nu. Intresserad av människors personlighet och hur de tolkar livet utifrån sina referensramar. Ska  bli intressant att se de avsnitt som kommer. Så länge man inte skadar, skor sig och utnyttjar människor så finns det ett behov som det känns för människor att finna tröst i en annan tillvaro efter döden.

Ska se programmen i alla fall….Mvh/WL🌺

Jane-Lyzell
2/6/19, 11:28 AM
#10

9 exakt 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2/12/19, 6:28 AM
#11

Nu har jag sett de delar som gick i söndags.

Jag gillade programmet som sådant men 2 saker störde och det var att de alltid skall hoppa fram och tillbaka mellan de 2 klienterna, det tycker jag är jobbigt. Bättre att köra en åt gången så man får ett sammanhang.

Men värst var nog att lyssna på Bennys gråt attacker, sådant tycker jag är skitjobbigt!
Jag vet att det kan vara jobbigt med allt som mediums får till sig men när klienten inte visar något, så skall väl inte mediumet sitta och gråta och snörvla så man undrar om han spelar över för att få klienten att visa några känslor eller vad?

Han om någon, som gått igenom så mycket själv borde väl ha bättre kontroll över sina känslor och inte gå in så personligt i det han tolkar, tycker jag.

Hade jag varit hos ett sådant medium så hade jag nog blivit både arg, ledsen och besviken.
Jag vet att vi alla reagerar olika men jag tyckte det var pinsamt att se honom sitta där framför henne och kamerapersonalen och snyfta på det viset.
Ett tag gick jag ifrån tvn för att jag inte orkade med att se och höra honom!😕

Trots detta skall jag fortsätta se på programmet, om jag kommer ihåg det med dagar och tid.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2/12/19, 8:10 AM
#12

11. kan bara hålla med dig , blir lite för mycket teater för mig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lussan20
2/12/19, 8:57 AM
#13

Har i alla dessa program om det övernaturliga saknat svar på många frågor som för mig är de viktiga.

Tex hur ser det ut på andra sidan, finns natur, blommor? Ska man vara där i evighet?

Har man hus, äter man, kan man avancera till andra dimensioner,  är andra sidan detsamma som himlen eller är det olika platser?

Ja den typen av frågor är de intressanta för mig. Men de kanske kommer i något program någon gång? Mvh/WL🌺

Annons:
Tarotstollan
2/12/19, 10:35 PM
#14

#13. Ja, det är många intressanta frågor!👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2/13/19, 2:51 PM
#15

13. Ja det vore ju fint om de kunde ta upp sådant men det säljer nog inte in tittare.

Här på forumet har vi lite sådan frågeställningar i olika trådar 😉 eller så skapar du en tråd i ämnet , kan bli intressant 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: