Annons:
Etiketthealing
Läst 1099 ggr
Jane-Lyzell
2017-11-12 12:16

Alternativ vård & Sjuk vård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vad väljer du själv ?

Nu tycker jag ju att de ska komplimentera varandra , men ibland undrar man hur sjukvården fungerar…….

Healingen är ju en komplimenterande behandlingsform och inte i stället för sjukvården men frågan om är vilken som egentligen är bäst – skulle nog inte klara mig en dag utan healing.

Healing är holistisk och finns inga biverkningar

Sjukvård är fokus på en sak(de du söker för) och har många biverkningar i  giftiga mediciner.Sen att inte tala om den psykologiska delen hur man blir behandlad som mindre vetande i sin egen sjukdom oftast. De ser allt i botande medicin eller kirurgi.Utan att ta helheten i beaktande.

Mina tankar går bakåt i tiden då vi hade bote män och bote kvinnor – visa personer som kunde örter och healing och stämma blod.- de var ett hot emot den gryende sjukvården som började ta fart, många dog visserligen av  behandlingarna i sjukvården ,arsenik förgiftningar eller opium i för höga doser, men det var ju vetenskapligt ……och vetenskapen behövde pengarna så de förbjöd våra bote personer att behandla folk de kände sig hotade av deras resultat. Och de blev stämplade som kvacksalvare.

Som tur är har gamla traditioner i alternativ läkekonst levt vidare trots alltid hårt motstånd i från skolmedicinen.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Pyttelite
2017-11-12 12:25
#1

Visst är det så att det finns brister i sjukvården och en del metoder som tidigare inte varit accepterade som t ex KBT och akupunktur är numera rumsrena men att generalisera att all alternativ sjukvård är bra är lika fel som att inte inse bristerna i skolmedicinen.

Väldigt många människor skor sig på sjuka människor genom att inge falska förhoppningar om tillfrisknande i den alternativa vården och det är ju inte heller speciellt bra.

En hel del av våra syntetiska läkemedel kommer ifrån traditionella läkemedelsväxter som mycket väl kan döda eller ge förgiftningar om de används fel och som säkert även skedde på den gamla goda tiden.

Om man går tillbaka 50 år i tiden finns det mängder med sjukdomar och sjukdomstillstånd som det inte fanns något bot för och många dog i förtid om man jämför med dagens sjukvård men det finns även områden som behöver utvecklas speciellt de mjuka frågorna men att tro att allt var bättre förr är inte sant.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jane-Lyzell
2017-11-12 14:09
#2

1 , Nja menar inte all alternativ vård - finns mycket som inte är bra där med , tyvärr

Jag jämför healing och skolmedicin i mina exempel

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2017-11-12 16:27
#3

#2 Jag tror inte att man kan bota med hjälp av healing däremot kan man säkert använda healing som symptomlindring mot t ex smärta eller ångest. Vissa personer kommer att reagera positivt medans andra kommer att få ökade besvär.

Hade healing varit universallösningen på allt hade den redan använts men som ett komplement är det säkert en bra metod för vissa men det kommer inte att kunna bota en svår sjukdom eller ge lindring till alla.

När det gäller missförhållandena i vården och då tänker jag på det ibland dåliga kundmottagande måste vården själv röja upp och förstå att en patient också är en kund. Vården är till för patienten och inte tvärtom.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Fredrik1
2017-11-12 20:25
#4

Skulle vara intressant om någon studie gjorts på healingens effekter. Bara för att få det mer accepterat. Harry Edwards sägs ju ha haft otroligt bra resultat av sin spirituella healing. https://www.harryedwardshealingsanctuary.org.uk/harryedwards.html

 "Be kind whenever possible. It is always possible"   H.H Dalai Lama

Pyttelite
2017-11-12 21:00
#5

Det finns en hel del internationella studier gjorda avseende Reiki-healing med blandat resultat.

Det kan handla om smärtstudier, mående i samband med cancerbehandling, efterbehandling i samband med stroke osv.

I vissa fall ser man ett positiv effekt i andra fall ingen förbättring alls men vad jag kan se heller ingen försämring vilket är minst lika viktigt.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jane-Lyzell
2017-11-13 00:44
#6

3. Jag tror verkligen man kan bota med healing och har varit med om det själv så vist fungerar det. tyvärr är det nog så att vi healers bara jobbar och forskar inte - men sjuk vården kommer ju snart ikapp på healing fronten, bioenergi börjar ju bli på tapeten. Och även placebo. 

4, Harry Edwards hade mycket goda resultat och väldokumenterade lika med Edgar Cacy och Michel Chapman - problemet är att resultaten förklaras bort av skolmedicinen som spontan helande utan att ge healingen kredit.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2017-11-13 00:46
#7

5, där har du ett problem - det forskas på fel områden anser jag (även om det är bra det blir bra resultat)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2017-11-13 19:41
#8

Jag tror att den alternativa vården måste bli mer formell för att den ska bli fullt ut trovärdig och den traditionella skolmedicinen behöver vara mer öppensinnad till alternativa vårdformer.

Om den alternativa vården fungerar borde det väl också synas via traditionell kvantitativ/kvalitativa studier.

Det gäller för den alternativa vården att sälja in de positiva delarna bland studenter så att det bättre går att jämföra resultat.

#7 Vilka områden anser du är dom rätta att forska på?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jane-Lyzell
2017-11-13 23:46
#9

8 Där har du rätt i ditt tänk tycker jag , håller med dig .

Man skulle kunna göra mycket mer forskning i parallella studier .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: