Off Topic

Ha en fin höst helg i alla helgon helgen alla <3

2017-11-03 13:07 #0 av: Jane-Lyzell

Hoppas ni får en fin helg i kärlek från bägge sidor om livet av era nära o kära Blomma

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anmäl
2017-11-05 14:13 #1 av: [NeferNefer]

Tack detsamma FörlägenSpökeGlad

"All tid måste förflyta i sin egen takt. Ibland dricker man kaffe. Ibland dricker man kaffe inte." (Mikael Niemi)

Anmäl
2017-11-05 14:24 #2 av: Jane-Lyzell

BlommaGlad

Anmäl
2017-11-06 23:01 #3 av: NiklasTyreso

Hösten är dödens årstid. Hedniskt högtidlighölls de döda vid Alfablotet, den förkristna nordiska föregångaren till all helgona. Dödsguden Oden ansågs dra runt nattetid med de dödas andar genom landet, så man skulle hålla sig inne på natten mellan Alfablotet/allhelgona och midvinterblotet för stötte man på Odens sällskap var man dömd att dö kommande år. Hela perioden var de dödas andar särskilt nära oss i den här världen. Natten innan midvintersolståndet kallades Höknatten och då kulminerade höstens dödskrafter och Odens och de dödas inverkan på de levande. Efter midvintersolståndet tog andra makter över.

Så med ett hedniskt perspektiv är vi just nu i en period när de dödas andar är särskilt nära oss.

Personligen uppfattar jag det stundvis som släktträff här hemma.

Anmäl
2017-11-06 23:40 #4 av: Jane-Lyzell

3 Släktträff var ett bra ord Glad

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.