Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1468 ggr
Choklad
2017-10-13 12:51

Var det en ängel jag såg? Vad är en ängel ?

Eller-  vad tror jag att en ängel är?

Jag har sett ganska mycket från andevärlden genom mitt liv. (som många andra ) 

Jag har fått lära mig att vara ödmjuk inför det, som är större - så oändligt mycket större än vad jag är.  

Rädd var jag de första gångerna jag upplevde oförklarliga saker. 

Lite rädd blir jag fortfarande ibland, men också full av skratt då de skämtar med mig litegrann. 

Men jag tror mig ha sett en ängel, men det var inte en varelse med vingar, utan ett stort ljussken, så starkt att det var omöjligt att se in i det, det var starkare än solen och alldeles vitt. Jag kunde höra hur ljuset gnistrade i luften, som då man ser snöflingor falla över ett gnistrande täcke av snö, och det var helt tyst för övrigt.  Ljusets sken spridde sig inte och kastade inga skuggor i rummet, det befann sig bara just där och strax bredvid mig, så nära att jag nog hade kunnat ta på det om jag vågat. 

Jag minns inte mer, hur det försvann, jag somnade . 

Och nej- det var ingen dröm, jag var klarvaken. 

Jag tror att änglar är energi.  men varför finns de? Och hur finns de? 

Och att de kan sååå mycket mer än vi kan, och framförallt- de är kärlek. 

Vad änglar är, har många av oss lärt sig från Bibelns skrifter. Vi människor kan bara veta vad en ängel är genom vårt eget perspektiv, och jag tror inte att det perspektivet räcker till för att vi ska kunna förstå, därför uppstår det en massa funderingar och konstiga svar, ingen vet mer än den andre. 

Så tror jag.

U R us

Annons:
Jane-Lyzell
2017-10-13 16:23
#1

så fint skrivet och beskrivet av Änglar - ja så är det - tack för du delar med dig 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
2017-10-14 09:59
#2

🙂🌺

U R us

vinden är min mor
2017-10-25 10:24
#3

Jätte fint skrivet choklad!🌺

Jag ser också änglar då och då och jag känner framförallt deras närvaro ganska ofta.

På sista tiden har jag dock börjat ifrågasätta om änglarna verkligen är som de beskrivs i bibeln.

De har en stark och helt enorm energi och jag kan se dem som en del av de högre energierna i universum.

Men jag tror att när vi möter en energi, ande, ängel eller vad det nu är så gör vi oss en bild inom oss som passar i vår värld för att beskriva energin.

Min inre bildbank ger mig alltså bilden av en ängel när jag möter den här starka genomgoda energin.

Sedan jag börjat tänka så här så har jag börjat se energier på ett helt annat sätt.

Nu har de former och färger som jag inte visste fanns.

Just det här du beskriver att du ser ett bländande ljus är en väldigt bra beskrivning.

Visst känner man en sådan enorm tacksamhet från ett sånt möte.❤️

☀️Mörker är bara brist på ljus

Jane-Lyzell
2017-10-25 11:16
#4

3 , ja det är bra ifrågasätta bibeln som ju är en trosuppfattning från dåtid 🙂

som sagt det räcker ju känna dem 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
2017-10-26 13:42
#5

Kan vara så att vi inte kan föreställa oss hur de ser ut, för vi är inte i den energinivån eller hur man ska säga ? jag kan  minnas  ljudet från det jag såg, känns som rogivande healing som en sorts elektricitet som studsade mot luften. Jag är lycklig och tacksam över att jag fick  uppleva det, kommer alltid att minnas det.

U R us

Upp till toppen
Annons: