Annons:
Etikettspiritualism
Läst 2940 ggr
[Smulan_88]
8/6/17, 10:53 PM

Seriös men nyfiken, skeptiker undanbedes!

Jag undrar en sak… "riktiga" medium blir dom upplärda av andra levande människor eller finns det dem med så stark förmåga att de i huvudsak vägleds av någon från andra sidan? Och hur vet man skillnad, jag tänker att det finns människor som kan "se" andra sidan. Men vad skiljer dem från schitzofrena människor?dom ser ju också något* Och hur "ser" ni aktiva medium andevärlden/får kontakt med dem? Är det inre bilder? Inre viskningar? En inre känsla? Saker som rör sig i ögonvrån? Hur ser ni och hur får ni kontakt med andevärlden? Och en väldigt privat fråga, men vad gjorde er övertygade om att ni ser det ni ser och att ni faktiskt har tron att tro på den förmåga ni kan visa andra men främst känna själva? *Nu sitter säkert någon och tänker eller "hör" (ännu en skeptiker)…. och ja, klart jag är lite skeptisk, men samtidigt har jag tidigare i livet upplevt saker som egentligen borde göra att jag inte tvivlar… men man är ju inte mer än människa. Om någon inte vill svara i tråden, skicka gärna PM. Jag är intresserad! Ha en bra dag!! Kram kram

Annons:
2Sirius
8/7/17, 1:55 AM
#1

Många bra frågor… För medium och mediala personer, så kan det tyckas självklart att det finns "det", och " det", för de har upplevt det så länge, och kanske hela sitt liv, så de "vet" att det är si eller så. Samtidigt så tror jag att de flesta mediala personerna, har förståelse för oss som inte upplevt saker lika tydligt som dem, att vi undrar, funderar och tvivlar… Än om jag inte kan förklara exakt vad det är, så har jag också upplevt saker som, mig veterligen, går utanför dagens vetenskap. Och det är inte inbillning eller hallucinationer! Och appropå Hallucinationer, så är det fejkade sinnes intryck, till skillnad ifrån mediala upplevelser som är intryck ifrån verkligheten, Om än en del av verkligheten som många inte tror existerar, den är heller inte så utforskad så att vetenskapen kan bygga fakta på den… Så i stort sett, kan man säga, att enligt generell modern vetenskap, så är alla mediala personer Schizofrena eller Hallucinerar. "De kan möjligen känna av någon existerande energi, men andevärld existerar inte." Men alla tänker på sitt sätt, och visst finns det vetenskapsmän som tror på någon form av andevärld, det sägs ju också att det skulle vara bevisat att själen lever vidare, efter den fysiska kroppens död, så kanske är den generella, vetenskapliga uppfattningen på väg att revideras…. Hur man sedan kan göra skillnader på inbillade och verkliga intryck, kanske en medial person har bättre svar på. Men går intrycket att spela in, filma eller ta kort på, så är det ju ingen inbillning i hjärnan. Får man sedan svar på frågor eller upplysningar om saker som man inte visste något om, och det visar sig vara sant, så kan det också vara bevis på att det inte är inbillning. Så någon kan kanske komplettera mig här 😊 För mig personligen, så är det inte en fråga, Om den existerar, utan hur den fungerar, och är uppbyggd?

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
8/7/17, 2:34 PM
#2

Smulan_88 

Jag undrar en sak… "riktiga" medium blir dom upplärda av andra levande människor eller finns det dem med så stark förmåga att de i huvudsak vägleds av någon från andra sidan?

Ett riktigt ande medium leds av sina andliga vänner eller ledare - men de bör även skola sina förmågor hos mer erfarna medium så etik och moral och vetskapen om hur ande kontakt kan färgas av det egna sinnet. Mediumet bör även  ha sin egen utvecklings cirkel igång för sin egen uteckling som medium, där andevärlden tränar mediumet.

Och hur vet man skillnad, jag tänker att det finns människor som kan "se" andra sidan. Men vad skiljer dem från schitzofrena människor?dom ser ju också något*

schizofreni är en sjukdom och ska inte blandas ihop med mediumskap- det är hallucinationer i en kemisk obalans. en schitzofren person har oftast elaka röster eller bilder , så man kan direkt utesluta andevärlden - Ande världen kommer i villkorslös kärlek och ställer inga krav på sitt medium. 

Och hur "ser" ni aktiva medium andevärlden/får kontakt med dem? Är det inre bilder? Inre viskningar? En inre känsla? Saker som rör sig i ögonvrån?

Väldigt individuellt kan vara alla de saker du nämner, man brukar dela upp det i Klart seende, klart hörande, klart kännande och klart vetande - finns trådar om detta här inne där du kan läsa mer 

Hur ser ni och hur får ni kontakt med andevärlden? Och en väldigt privat fråga, men vad gjorde er övertygade om att ni ser det ni ser och att ni faktiskt har tron att tro på den förmåga ni kan visa andra men främst känna själva?

Personligen har jag sett och hört ande världen sen barn men mest känner jag dem och litar till dem att de finns där för hjälp när jag behöver deras assistans.  så jag vet de finns det är inte bara en händelse utan flera

*Nu sitter säkert någon och tänker eller "hör" (ännu en skeptiker)…. och ja, klart jag är lite skeptisk, men samtidigt har jag tidigare i livet upplevt saker som egentligen borde göra att jag inte tvivlar… men man är ju inte mer än människa. Om någon inte vill svara i tråden, skicka gärna PM. Jag är intresserad! Ha en bra dag!! Kram kram

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Smulan_88]
8/7/17, 9:09 PM
#3

Tack för svar från er bägge!! Ännu en fråga har dykt upp.. du tycker säkert jag är jobbig nu Jane ;) men… hur kan det bara finnas villkorslös kärlek på andra sidan? Vad händer med ONDA människor som vill allt och alla ont i människovärlden när de lever, hur kommer det sig eller hur blir de kärlekssamma? Lärs dom upp på andra sidan eller finner själen någon typ av harmoni? Jag syftar på typ mördare, pedofiler, psykopater och dyl. Hur kan de plötsligt vid dödsfallet "byta sida". Jag är nyfiken, och jag förstår om du inte har svar på alla konstiga funderingar.. men jag undrar.

[Vandrar med Wolf]
8/8/17, 5:33 AM
#4

Vilket underbart bra och detaljerat svar Jane,alla tiders 👍🌺

Det här med att höra och se andevärlden har vart naturligt för mig hela mitt liv sen barndomen,är idag drygt 51 år och känner inte till nåt annat.Det är som Jane skriver en stor skillnad på sjukdom och på det man faktiskt ser och hör naturligt.

För mig personligen ser och hör jag dom som jag hör oss fysiska och det är inget komplicerat,konstigt flummigt tvärtom vi umgås som helt "vanligt" folk.Som barn trodde jag alla såg och hörde det jag gjorde och blev många gånger förvånad när jag fick höra orden sånt pratar man inte om och jag förstod inte heller att det var en ande eftersom dom inte ser annorlunda ut än oss.

Det finns händelser som jag mött där jag sett och pratat med en person,inget mer konstigt över det men sen fått reda på att den vart död i många år eller sett ett foto på nån jag inte alls känner och sagt honom eller henne såg jag nyss och folk har blivit bleka för personen finns inte med i fysisk form.

Aldrig nåt ont,aldrig nåt konstigt utan helt vanliga enkla möten precis som med oss fysiska och vi har det fantastiskt trevligt varje dag.

Onda människor även där har vi det där kemiska som Jane skriver om och här måste vi komma ihåg att anden är och förblir ren och frisk,anden är och förblir kärlek men våra fysiska kroppar kan lida av kemiska obalanser.

En del medfödda andra kommer under livets gång i form av sjukdom.Sen har vi alla droger och elände som ställer till den fysiska kroppen så den inte vet vad den gör eller drivs till att agera med onda avsikter i brott ,terror,våldtäkter med mera.

Vi måste skilja ande och kropp och vara medveten om att anden är alltid ljus och ren på alla plan och ser vi på dom personerna som agerar så,så mår dom skitdåligt av ångest med mera och det är deras egen rena ande som talar om för dom att nu är nåt fel,kroppen är i obalans och för att må bra krävs att man gör förändring då mår också våran ande bra.

Alla gör inte den förändringen under sin fysiska tid  och även om dom var onda i livet så är anden inte ond och anden kommer till ljuset däremot behöver många av dom stöd och läkning på andra sidan eftersom anden bär med sig minnen från livet och där ingriper guider,änglar,anhöriga och dom får allt stöd dom behöver för att bearbeta det dom erfarit i jordelivet.Vi är ju här för att lära och alla väljer vi olika vägar innan vår inkarnation men oavsett vägval på jorden så är och förblir vår ande ren kärlek ❤️

Jane-Lyzell
8/8/17, 2:35 PM
#5

4 tack för ditt svar - tycker det beskriver min egen inställning till det hela  som du frågar efter i inlägg 3 Smulan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
8/8/17, 8:42 PM
#6

Smulan_88 frågar vad händer med onda människor när deras kroppar dör….går de över i en andlig värld av ren kärlek? 

Jag tror att det finns en mörk himmel i den fysiska världen. En andlig tillvaro men i denna mörka fysiska värld.  Det är en värld av deformerade människor som fortsätter att vara som de var ända tills de möter någon som kan hjälpa dem.

I den rena andliga världen av ljus och sanning har änglarna makten att vara ordningen och där finns bara renhet och sanning. I den andliga världens övre heliga sfärer finns Kärlekens källa som omsluter allt med sin varma närvaro.

Från den andliga världen ser de personerna i den fysiska världen men de kan inte se dem.

I och med att den levande människovärlden höjer sin nivå av medvetenhet och ljus kommer flera att kunna vara så begåvade att de ser "de mörka personerna"  dvs de avlidna som inte tog sig till ljuset.

Annons:
[Smulan_88]
8/8/17, 9:08 PM
#7

#4,#5 tack för era svar, det känns väldigt skönt att läsa någon som satt ord på sin uppfattning och hur det ligger till. #6 förstår inte riktigt hur du menar…

2Sirius
8/22/17, 10:29 PM
#8

Om än jag mött mediala personer med en uppfattning om en mer 2 delad andevärld, där den ena skulle vara mer kärlekslös… Så vill jag ju tro att det är som ni skriver här ovanför. Om någon nära NÖ Skåne skulle vilja hjälpa mig, eller om någon vill tala om det lite mer ingående, så skicka gärna pm. Men hur ska man tolka, då jag både med pendel och genom att den/de som rör sig runt mig, större delen av dygnet, svarat Ja eller Nej, genom att röra sig runt Höger eller Vänster hand, säger att de mår bra av att plåga mig, inte vill mig väl, den är inte bunden till mig och kan gå när den vill, men vill inte. Ju mer jag försöker få den att sluta irritera/störa mig, ju intensivare blir den….

!ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ?ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

NiklasTyreso
8/24/17, 12:13 AM
#9

Psykotiska personer har ett rörigt eller kaotiskt tankeliv där det ofta är svårt att hänga med i tankebanorna. Andliga/mediala kan skilja tro från upplevelse och vetande och kan sortera och förklara så man hänger med och förstår bättre.

[Hukanson]
8/24/17, 1:54 AM
#10

Många har upplevelser som de efteråt gör till ett vetande…men hur tolka detta i ett större och mer generellt perspektiv? 

Professionella personer måste ha utbildning - både teoretisk och praktisk - och framförallt bygga vidare på en yrkestradition.  Naturligtvis spelar religion en roll i detta sammanhang för i grund kommer mycket - kanske allt - från religionens erfarenhet.

Men idag ser jag ett fenomen som har två sidor. Dels att många berättar om andestörningar som är av mobbningskaraktär, andar som intresserar sig för en människa och inte bryr sig om människan protesterar eller uttrycker sitt missnöje med störningen. Det kallas för vidhäftande negativa andar och det är ett nytt fenomen i samhället. Dels att religionen inte längre har den auktoritet i andliga frågor som den hade förut och inte har några svar att ge när det gäller dessa negativa störningar.

Så många ser medier och shamaner som enda "frälsningen" och betalar stora pengar för att få hjälp med att slippa andarnas uppmärksamhet och närvaro.

Kanske detta är ett tecken på en stor förändring av något slag. Jag ser ett stort behov av en seriös diskussion om vår andliga situation i stort. Vi behöver en ny tro på en ny Gud (som Neal Donald Walsch - författaren till Morgondagens Gud - skulle ha sagt). Det låter pretantiöst och storvulet men jag anser att vi alla behöver ta till oss nya budskap om vad som är Sanning och hur vi bör leva med den.

Jane-Lyzell
8/24/17, 10:25 AM
#11

8 . det låter inte som andevärlden - det låter mer som ditt eget sinne spelar ut sina rädslor eller så  är du påväg in i en sjukdom - andevärlden är kärlek och de är inte elaka eller hotar eller beodrar.  sök professionell hjälp inom vården

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: