Annons:
Etikettvägledning
Läst 5646 ggr
pompido
7/9/17, 12:08 PM

Må dåligt av fullmåne?

Hej, Jag är ny här, vet inte riktigt vart jag ska vända mig. Jag är en väldigt skeptisk person men detta är ingenting jag kan undvika och mår väldigt dåligt av. Det är nämligen så att jag har ett svagt psyke men just när det är fullmåne så mår jag som allra värst. Jag tror inte riktigt på det där med att fullmåne kan påverka en men varje gång jag har mått oförklarligt riktigt dåligt så har jag ibland tänkt "hm… är det fullmåne idag?" och alla de (få) gånger jag har kollat upp det så har det varit det. Idag mår jag skit. Är deprimerad, vill fly ifrån mitt liv och vill skrika på allt och alla och sedan kom jag på det här med fullmånen och mycket riktigt så är det fullmåne idag, eller har varit. Men jag vet att många som är spirituella av sig ser fullmånen som någonting positivt. Hur kommer det sig om jag mår så dåligt av det? Om det nu är fullmånen eller bara ett sammanträffande. Vad kan jag göra för att inte må såhär dåligt då det är fullmåne? Jag är som sagt skeptisk av mig men testar gärna ändå.

Annons:
devilsdaughter
7/9/17, 1:00 PM
#1

Jag är en person som väldigt sällan mår dåligt, men händer någon gång ibland.. Igår var en sådan dag. Kände att jag behövde gå ut för att rensa huvudet och få mig på andra tankar, såg att det var fullmåne och mindes att jag tidigare också har känt mig nere och konstig när det varit fullmåne.

[Vandrar med Wolf]
7/10/17, 7:01 AM
#2

# 0 Först och främst tycker jag du ska ta hand om dig och kanske prata med någon kunnig när du inte mår bra för det handlar om instängda känslor och får vi inte ge utlopp och få ur oss sånt som gör ont så mår vi pyton så ta hand om ditt mående är mitt tips.

Fullmånen känner många av både positivt och negativt.Personligen tar jag in månens energi positivt och tar vara på den på olika sätt i mitt andliga arbete.

Mår man inte bra av fullmånen så handlar det om att man inte lärt sig hantera energin på rätt sätt och mår man dessutom dåligt innan så är det lätt att vid fullmåne så ökar det men tar man hand om sitt dåliga mående så underlättar det även vid fullmånen för på så vis hanterar man energin på ett helt annat sätt.

Finna sin egen balans är A och O sen klarar man av det mesta.Lycka till och hoppas att du får må bättre snart 🌺

Jane-Lyzell
7/10/17, 11:56 AM
#3

pompido - välkommen in på forumet - ja du fullmånen påverkar människor och har alltid gjort - månens dragningskraft bestämmer ju även ebb och flod och varför skulle inte människan påverkas som består av så mycket vatten 70-80% .

Du får lära dig hantera det och vetskapen om att du påverkas av den, tyvärr 

tycker Wolf inlägg är bra råd :-) 

Brotten ökar vid fullmåne och blödnings riskerna vid operationer är större - själv kunde jag ställa klockan efter min menstruation - alltid på en fullmåne och pms började någon dag innan - då viste man nu kommer fullmånen. 

Det är inget övernaturligt med fullmånen utan rent vetenskaplig effekt av månens energi.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vandrar med Wolf]
7/12/17, 7:43 AM
#4

Det har du rätt i Jane det är en rent vetenskaplig effekt vilket många lätt glömmer och energin är fantastisk att ta vara på i andligt arbete 😎

SilverRosen
7/12/17, 12:23 PM
#5

Det är inget sammanträffande. Att du mår som sämst just nu är för att du inte är i fas med dig själv, du lever inte ut ditt sanna jag, går inte den vägen i livet som du innerst inne önskar/vill och din kropp och medvetande krockar som mest intensivt just under fullmånen.

Fullmånen har en både fysisk och psykisk dragningskraft och inverkan på folk och den visar sig såklart väldigt individuellt. Ditt mående speglar din inre strid.

Utan att blanda in spiritualism till en skeptiker som dig, kan jag berätta hur min kropp reagerar vid en fullmåne.
Min månatliga cykel har sedan flera år tillbaka sett till så att jag 99% av gångerna har ägglossning antingen samma dag som fullmånen eller i ca. 3 dagars anslutning till den. Det har skrämt mig hur precis det har varit, även när cykeln rubbats av fysiskt mående.
Eftersom mängder av processer är igång vid en ägglossning och mängder av hormoner rusar runt i kroppen, är det inte så konstigt att jag också mår konstigt. Ibland har jag även ganska ont i en äggstock.

Energimässigt blir jag ofta både trött och rastlös. Mitt psyke vill antingen sätta igång med saker jag länge önskat att göra eller avsluta projekt som jag pysslat med ett tag, men kroppen är trött och motvillig. Denna krock orsakar oro och gör mig ganska ängslig.

Nu senast var jag ovanligt orolig och rastlös, mina tankar rusade i kroppen och jag hade så svårt att somna på kvällen. Jag hade ont av en inflammation i nacken och axeln, samt ägglossning på torsdagen den 6'e. Jag kunde varken vila eller vara produktiv under dagen. Jag skulle trädgårdsarbeta och 'ta det lugnt', men det gick såklart inte, jag fick inte lagat mat eller skapat smycken.

För att få en förklaring till sambandet mellan ditt mående och fullmånen måste du ingående lära känna dig själv. Din kropp ljuger inte, men ditt medvetande kan välja att ignorera det kroppen önskar förmedla till dig. Nästa gång du mår dåligt, analysera orsaken till det, våga tänka på djupet och djupdyk i dina känslor. De skadar dig endast fysiskt när du ignorerar kroppens meddelanden. 

Lycka till vännen och jag önskar ditt bättring och förståelse!

NiklasTyreso
7/16/17, 12:58 AM
#6

Jag har hört många som påverkas av månen men jag har aldrig läst någon vetenskaplig studie som bekräftat fullmåneeffekter. Tvärt om har naturvetenskapen hittills inte kunnat bevisa fullmåneeffekter. Att må dåligt känslomässigt vid fullmåne är nog jobbigt, men inte farligt. Jag tycker mig drömma mer vid fullmåne.

Annons:
pompido
7/21/17, 10:54 AM
#7

Tack alla som har svarat, det hjälper nog :) Jag ska försöka göra någonting åt detta med hjälp av era svar :)

SilverRosen har väldigt rätt i det hen nämner i början på sitt inlägg. Spot on! Jag lever inte det livet jag vill, nej och jag känner att jag är fast i mitt liv just nu och försöker ta mig ur och hitta det liv jag drömmer om.

Jane-Lyzell
7/23/17, 12:07 AM
#8

7.lycka till 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

alvkvinna
9/5/17, 2:59 AM
#9

Jag känner en äldre dam som bara måste möblera om rummet på jobbet där vi ses varje dag och hon talar om att möblera om hemma också vid fullmåne varje månad.

Jane-Lyzell
9/5/17, 11:36 AM
#10

9 oj tufft möblera om så ofta 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
9/13/17, 12:01 PM
#11

Om jag minns rätt, så dansade häxorna förr i tiden i fullmånens sken och deras magi var/är i stort inflytande av månen 

Jag kan inte sova då det är fullmåne. Men jag tar emot dess energi med tillit, och det ger mig kraft, jag brular ibland låt månen sken möta mig och stråla genom mig, en stund, som en sorts renings/helingsprocess, och sedan  kan jag sova igen. Det finns så mycket mer an kan göra med månenergierna, det är bättre att låta dem ha sin gång, än att försöka stoppa dem, jag tror det är då som det blir jobbigt, månen är ju en naturlig del av våra liv.

U R us

Jane-Lyzell
9/13/17, 3:03 PM
#12

11 så var det eller är det nog med Häxorna 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Dioramabyggare
10/11/17, 10:14 AM
#13

#0: Jag reagerar också väldigt starkt på när det ska bli fullmåne. Fyra dygn innan fullmånedatum kan jag inte komma till ro överhuvudtaget, förrän vid 4-5-tiden på morgonen, då jag somnar av total utmattning.

Jag håller med Jane-Lysell i hennes inlägg #3, att månens dragningskraft påverkar kroppen. Teorin jag har kring det är att fullmånen påverkar den kemiska balansen i själva cellerna.

De där ofrivilliga "vaken-timmarna" brukar jag fördriva med att läsa en bok, lösa korsord, eller, i sällsynta fall, sitta med något modell- eller dioramabygge.

#11: Din metod känns väl värd att prova, tycker jag. Tack Choklad för ditt inlägg!

Annons:
Choklad
10/11/17, 3:09 PM
#14

Vill säga att jag inte "brular" utan det ska stå "brukar"  ( # 11 )  😂Många drömmer mycket då det är fullmåne, eller strax innan, jag brukar få  kraftfulla Drömmar just då och har starkare kontakt med energierna omkring mig, så visst påverkar månen oss på olika sätt.

U R us

Jane-Lyzell
10/12/17, 10:34 AM
#15

13, celll påverkan ja vist 😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
10/13/17, 12:04 PM
#16

# 13

Jag brukar hälsa på månen först, sedan gör jag som då man solar, låter den skina på mitt ansikte, och då kan jag ibland känna hur punkten mellan mina ögon strax ovan näsans slut  uppe på  pannan "öppnas" och släpper genom månskenet och hur det sedan letar sig genom mig. Jag behöver bara stå och koppla av och låta det hela sköta sig själv, tills jag känner att det är bra.   ( kanske jag är knäpp- men då får jag väl vara det )

U R us

Jane-Lyzell
10/13/17, 4:25 PM
#17

16. härligt - det har jag testat några gånger - rent magiskt faktiskt 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: