Annons:
Etikettinspiration
Läst 1763 ggr
Jane-Lyzell
2017-06-20 10:18

Vardags Mirakel – det goda i livet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

en medlem inne på Lyztrans forum fick mig att inspireras till denna tråden – då hon skrev inne i tråden om de 7 spiritualistiska grund principerna (läs gärna den) att människor mår dåligt och går ned i negativitet.  Tyvärr så hakar nyhetskanaler och annan massmedia på den negativa trenden . det säljer lösnummer tyvärr…..

Men hörrni handen på hjärtat det sker faktiskt tusentals vackra saker varje dag i våra liv och det tänkte jag vi kunde dela med oss av här – Det goda i livet 🙂

Det som faktiskt sker varje dag , ett leende , ett barns kram, en vuxens kram, omtanke från någon eller vilt främmande människor som ger hjälpande händer, våra djur …….. ja listan kan göra lång , vad gjorde dig glad i dag – vart hittade du ditt Vardags mirakel ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2017-06-20 10:19
#1

I går kväll kom min son snart 15 år och sa Mamma du behöver en kram också fick jag en varm stor kram – det är vardagsmagi för mig 🙂

Och sitta på altanen och se och höra hur naturen växer – det är även det en lisa för själen <3

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Roe Deer]
2017-06-21 10:11
#2

Härlig tråd! =)

Genuin godhet är själens sätt att införliva mirakel på jorden. Ett leende från en okänd människa sprider glädje som ringar på vatten (sådan enorm skillnad på detta och de som möter en med bitter blick p.g.a. negativa tankar). Att en god vana kan sätta igång en process som kan förändra hela ens liv! (Jag: har slutat med kaffe och har inget sug efter ohälsosam mat, eller socker eller dyl, yogan går på rutin och jag har nu börjat rensa mitt hem från plastredskap).  Allt detta p.g.a en inspirerande människa och plötslig närkontakt med min andliga guide. 

Lycklig!

Jane-Lyzell
2017-06-21 11:25
#3

2 . Det låter ju fantastiskt - vilken glädje 🌺 tack för du delar med dig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-06-27 05:32
#4

Vardagsmagi, det gäller bara att se och uppskatta det så börjar vi upptäcka allt mer ❤️Som soluppgång och solnedgång, den ofattbara skönheten i dem! Det är vardagsmagi för mig. Fågelsång. Den första koppen kaffe för dagen. Ett oväntat mail från en god vän jag inte har hört av på ett tag. Mina barns såpbubblor. 

Men den största lyckan av allt för mig är mina barn! ❤️Att de finns, att de mår bra, det fyller mig med sådan lycka. De är mina främsta mirakler och jag upphör aldrig att förtrollas av dem.

Jane-Lyzell
2017-06-27 10:38
#5

4. Håller verkligen med dig - men jag tänkte att vi behöver påminnas om det så det goda får mer kraft en det negativa - om vi delar vardagsmagin med varandra när det har hänt - så blir vi alla påminda om vår egen. 

Allt för många tar in det negativa i samhället - dags ta fram skönheten 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-06-27 15:26
#6

Det är så sant, Jane ❤️

Annons:
Carmarino
2017-06-29 09:51
#7

Bara en sådan enkel sak som att säga "Tack" med ett leende när man t.ex. får kvittot från personalen i kassan tycker jag gör väldigt mycket. Åtminstone mår jag själv mycket bättre då, och jag hoppas att personalen också gör det.

Har även för vana att alltid tacka "universum" för små saker som gör mig glad, t.ex. när trafikljuset slår om till grönt precis när jag kommer fram, eller om jag är nära att tappa något men lyckas låta bli. Brukar även tacka när det händer att jag inte har så mycket värk, utan att jag kan gå nästan obehindrat en stund.

Läste en gång något i stil med "om du är tacksam för lite så får du mer att vara tacksam över", och sedan dess tackar jag även för småsaker som man oftast inte tänker på. Det är faktiskt otroligt vad mycket det finns att vara tacksam över.🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
2017-06-29 11:43
#8

7. Vilket fint inlägg - så sant - tacksamhet föder mer tacksamhet 🙂

Bra du påminner oss om det 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-06-30 02:23
#9

Vardagsmirakel: Minstingens favoritjacka var försvunnen. Vi letade överallt: hemma, hos släktingar vi brukar besöka, på förskolan … den var borta. Efter ett par veckor bad jag hustomtarna om hjälp att leta upp jackan. Jag brukar be dem om hjälp, och saken dyker upp. Oftast inte samma dag, det kan ta ett tag, men plötsligt ligger den på ett totalt oväntat ställe. Igår låg den plötsligt i minstingens låda på förskolan, som om inget hade hänt 😃

Tack, snälla hustomtar ❤️

Carmarino
2017-06-30 09:54
#10

#9 Det är härligt att ha snälla hustomtar. Har bara en, och han är inte alltid så snäll utan busar och retas rätt mycket. Fast när det verkligen gäller så hjälper han mig. 🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
2017-06-30 20:13
#11

9. Men så häftigt 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-06-30 20:28
#12

#11: Ja, jag blir alltid lika förbluffad och tacksam. En gång hade en av mina favoritvantar varit försvunnen i ett par månader, och jag vet att jag tappade den utomhus. Jag gick exakt samma väg varje dag, men den var borta. Så bad jag hustomtarna om hjälp. Ett par dagar senare hängde den på en buske vid den där vägen. ❤️

Jane-Lyzell
2017-07-01 15:16
#13

12. Härligt 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Vandrar med Wolf]
2017-07-03 16:20
#14

Härlig tråd Jane, mer glädje och godhet åt folket 🌺

Det är ofta som vi i stress missar livets alla små fina mirakel men börjar vi uppmärksamma dom så finns dom omkring oss hela tiden och man glömmer snabbt allt negativt som media för med sig om man stannar upp lite och bara öppnar sina ögon.

För ett år sedan började en katt att dyka upp och jag trodde först hon var hemlös men det visade sig att så är inte fallet men hon hade svårt att gå hem för fiskmåsarna var så på henne så hon blev rädd så tre dagar stannade hon och  eftersom jag trodde hon saknade hem så fick hon mat och vatten.

Nu ett år senare så besöker den söta lilla damen oss nästan varje dag,hon är en solstråle som kommer som en härlig vind och bara tittar in och sprider en sån enorm glädje och jag ser hur tacksam hon var för att jag förra sommaren hjälpte henne när hon kom emot mig och gnydde så jag blev riktigt orolig där ett tag om hon var sjuk men det var hunger,rädsla för måsar och hon kunde inte ta sig hem.

I dag är hon en riktig vän till oss och dyker hon inte upp undrar vi så om nåt har hänt men ägarna tar med henne om dom åker bort men sen snabbt när hon är hemma igen så kommer hon springande hit och är så in i vassen positiv och sprider ett ljus och glädje så vi blir alldeles varma inombords.Hur fint som helst och tänk vad lite kan göra,det lilla jag gjorde blev en sån stor och fin vänskap mellan djur och människa ❤️🐱

Jane-Lyzell
2017-07-03 18:23
#15

Härligt - tack 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2017-07-06 09:58
#16

Andevärlden visade de var med på vår sommarvecka - kolla lampan som blinkar i spiritualism symbolen under trumningen - den blinkade inte efter eller före 😉 

pst trumman är inte spiritualism utan urkraft 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vandrar med Wolf]
2017-07-06 10:06
#17

Härligt 🌺 och vilket underbart trummande,det har du verkligen kläm på 👍

[NeferNefer]
2017-07-06 10:14
#18

Härligt!! 

Och vilken härlig trumteknik du har. Använder du skaftet på pinnen för att trumma också? Jag har aldrig gjort det, men jag läste om det nyligen i en bok av en sibirisk shaman.

Jane-Lyzell
2017-07-06 14:30
#19

17 Tack 🌺 ja den trumman är ett fint ljud i - byggd av min vän Björn Karlsson även kallad poesi Björnen.  Trumman kom till mig på lite lustiga vägar ;)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2017-07-06 14:31
#20

18. Ja jag använder skaftet med - det är inte jag som trummar det är trumman 😉

Den lever verkligen sitt eget liv ☀️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-06 14:42
#21

#20: Som min trumma ❤️Underbart, det visar bara hur rätt det är 👍

Jane-Lyzell
2017-07-06 18:13
#22

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vandrar med Wolf]
2017-07-07 06:27
#23

Jag vet inte om jag vågar påstå att min trumma spelar själv då skulle den nog vara aningen tyst 😉😃och själv är jag usel på'n så trummandet överlämnar jag helt till Wolf att styra först då kommer ton och takt 😎 Utan hans hjälp låter det bara dumt och tafatt ☺️

Däremot när jag slarvar och inte trummar på ett tag och när Wolf anser jag slarvat med trumman så gör han höga ljud i den och då är det slut på Kronbloms varianten och bara att börja jobba för nån lathet vill han inte veta av och lyssnar jag inte ökar ljuden i intensitet  😊

Jane-Lyzell
2017-07-07 11:05
#24

23 ja så är det ju med förståss 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2017-07-07 17:55
#25

idag är det den 7/7-17 vecka 27 lite vardagsmirakel 🌺

7 är ju ett heligt tal 😇

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-07-07 17:55
#26

Sjunde himlen ❤️

Jane-Lyzell
2017-07-07 22:29
#27

😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[NeferNefer]
2017-07-10 19:13
#28

Vardagsmirakel var ordet ❤️

Jag skulle till second hand idag, för det sa mina guider till mig. Jag drogs tämligen omgående mot möblerna, fast möbler är det sista jag behöver just nu. Och så såg jag skivan på ett ovalt bord, och tänkte "det är ett trollbord!!" - och så kom jag närmare och kunde titta under bordet. Nog hade det trollbordets tre ben. Jag la fingrarna på bordsytan och det reagerade genast, så jag tog bordet och släppte det inte under hela tiden vi var där inne. Visst, det är ovalt, vilket jag inte förväntade mig, men det väntade på mig, och jag har väntat på det, så vad spelar det för roll?

När vi kom hem tänkte jag att jag måste röka det, så jag rökte det med salviarökelse. Bordet väntade tålmodigt, men när jag tände ytterligare en rökelse under det sa det vänligt till mig "Ursäkta, men vi träbord är lite känsliga för eld …" och jag bad genast om ursäkt och frågade hur det ville bli renat. Med en noga urvriden mjuk trasa, var svaret. Så så fick det bli. Sen ställde jag in bordet i stora sonens gamla rum. "Inte i öppen sol!" sa bordet, så jag flyttade undan det från fönstret och mot ett hörn. 

Och nu har jag läst igenom den gamla intressanta trollbordstråden här på Spiritualism, så jag frågade vad bordet heter och fick namnet 🙂

Jane-Lyzell
2017-07-11 09:42
#29

28 Men så spännande 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vandrar med Wolf]
2017-07-12 07:41
#30

Härligt Nefer 👍🌺

Jane-Lyzell
2017-07-16 10:06
#31

Igår kväll såg jag en stjärna falla - det är magi 🌺 och rymden är så magiskt stor 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-07-16 13:25
#32

liza.ohman
2017-08-04 14:37
#33

# 2    Varför ska man inte ha plast runt sig?

liza.ohman
2017-08-04 14:46
#34

Hä, jag minns en tidig morgon utomhus på Ramsnäsgården. Det var påbjudet obligatorisk närvaro vid trummeditationen. Urrk, det är ju sol ute tänkte jag som undviker den i möjligaste mån pga mycket känslig hud.  Där satt jag och blundade och kände hur solen vrålstekte mig på ena sida. Hettan var outhärdlig och jag försökte krypa ihop och undvika den men tji. Efter trummandet äntligen tog slut slog jag upp mina ögon och upptäckte att solen inte alls brände mig - den hade inte tagit sig runt mig ännu. Och kom att tänka på att där det bränt - det är där jag brukar känna min andlige ledare 😎 Jag tror han hade vett att uppskatta trummandet mer än jag. Sällar mig förstås till kören och sjunger ditt lov som trummare, Jane 🌺

Annons:
Jane-Lyzell
2017-08-04 17:50
#35

34 ha ha ha härligt liza 😃 tack för beröm🌺

pst. plast är ju pcb inte bra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: