Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1883 ggr
Jane-Lyzell
2017-06-14 13:34

Skeptiker i ett Nötskal :(

http://newsvoice.se/2017/06/14/christer-sturmark-allah/

Christer Sturmark och Björn Ulvaeus – Allah finns nog inte?

DEBATT. Verkligheten har kommit i kapp de som tror att integration inte innebär att krav måste ställas på de som ska samsas om landet Sverige. Järvafältet har hamnat i centrum senaste dagarna. Sverige har 23 ”no go-zoner” som inlindat kallas för ”särskilt utsatta områden”.  Nu börjar arbetet att kämpa för svenska värderingar, en fri och jämlik livsstil inom dessa zoner. Vad gör egentligen Christer Sturmark och Humanisterna åt problemen?

Föreningen Humanisterna och den eviga ordföranden Christer Sturmark låg 2009 bakom kampanjen ”Gud finns nog inte”. Den var finansierad av Björn Ulvaeus från ABBA. Det är tydligt att Humanisterna vill avveckla all religiös tro och att alla istället ska ha full tilltro till naturvetenskap. Det är bara att läsa innantill på föreningens hemsida.

Frågan är bla hur Sturmark och Ulvaeus ska omvända religiösa fundamentalister till ateism. Det går nog inte alls, men kan dessa fundamentalister acceptera att Sverige är en kultur som dessa måste anpassa sig till? Är dialog möjlig på den punkten?

Läs vidare i länken åvan ;

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
JonasDuregard
2017-06-14 14:03
#1

Jag tror inte Torbjörn Sassersson (som skrivit artikeln) betraktar sig själv som skeptiker dock.

Jane-Lyzell
2017-06-14 22:00
#2

1. nä det tror inte jag heller 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Smulan_88]
2017-06-21 19:39
#3

Intressant att vissa människor säger "man ska tro på vetenskapen, för det går att bevisa"… men det är ju lite konstigt då att man även inom vetenskapen upptäcker ständigt nya saker, som man faktiskt tidigare inte kunde bevisa ;) som jag säger till min man ibland (då jag vill att våran dotter ska få chansen "att tro") att oavsett om det finns något eller inte så är det bättre att hon tror på något och lever ett långt lyckligt liv utan ångest och oro. Det håller han med om, tidigare har han kallat sig ateist men jag tror att han börjat tvivla, eller ska jag säga tro sen han kom ihop med mig. Jag har själv haft ångest och oro då medvetenheten för döden kom tidigt i mitt liv. Skulle dock vilja gå till ett medium som slår huvudet på spiken, så jag slipper ha perioder av tvivel! Ha en bra dag!! Kram kram ❤

JonasDuregard
2017-06-21 20:10
#4

#3 Jag tycker inte det låter så konstigt. Att vi hela tiden lyckats bevisa nya saker ser jag det klart bästa med vetenskapen. Jag skulle kanske inte säga att man ska "tro" på vetenskap, eftersom jag inte ser det som en fråga om tro, men jag skulle absolut råda alla att lita på den vetenskapliga metoden. Den har visat sig vara ett helt oöverträffat verktyg för att finna sanningen. 

Angående ångest och oro, tänk på att det finns skeptiker/ateister som lever lyckligt utan oro och att det finns troende som oroar sig mycket. Så inget av det är en garanti på att slippa sådant.

Jane-Lyzell
2017-06-21 22:48
#5

3 . ja det är märkligt att vetenskapen är huggen i sten , eller ………. Nä det är den ju inte och talar vi skolmedecin och människokroppen så är den helt ute och cyklar många gånger. 

Vetenskap och beprövad erfarenhet - är just ingen garanti för att det är lika med bra., tyvärr 

Många tror det men tyvärr visar det sig allt för ofta att vetenskapen hade fel 

Läkemedelsindustrin har nog mer fel än rätt är jag rädd för - så hur de kan rata alternativ vård förstår jag inte -  Hoppas du får tag på ditt medium som ger dig dina bevis - 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2017-06-21 22:49
#6

4. Lita på vetenskapen - NEJ tack - läs mitt inlägg 5

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
JonasDuregard
2017-06-22 02:11
#7

#5 "Många tror det men tyvärr visar det sig allt för ofta att vetenskapen hade fel "

Ofta jämfört med vad? Jag skulle snarare säga att vetenskapen har haft fel enastående sällan. Så sällan att det är uppseendeväckande varje gång det händer. Det är ju också därför vetenskapen har så gott rykte: den har ett fantastiska meriter. 

Det finns inget annat epistemologiskt system som har rätt så ofta som vetenskapen, så står valet mellan att lita på vetenskapen eller något annat är det alltid bäst att lita på vetenskapen. Att lyssna på olika orakel är definitivt en mycket sämre val, om man ser till hur ofta det blir fel. 

Att lita på något handlar ju inte om att tro att det är allsmäktigt och ofelbart, bara att det är mer tillförlitligt än alternativen.

Jane-Lyzell
2017-06-22 13:08
#8

7. Skillnaden är att alternativ vård/vetenskap bygger på naturliga råvaror(ofarligt) - Orakel eller andra siar - inte farligt det med - medans vetenskapen oftast har material som kan förstöra och föra göra människan flera gånger om både invärtes och utvärtes

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2017-06-24 13:45
#9

#8: Det håller jag med om. Det är bara att kolla i FASS över alla biverkningar som mediciner har. Plus att läkarna ofta skriver ut andra mediciner för att avhjälpa biverkningarna från de första medicinerna. De andra medicinerna har också biverkningar. Och så på det den sammantagna effekten av olika mediciner, som läkarna ofta förbiser, där de olika medicinerna kan samverka och orsaka stora skador på den som tar dem. 

Förutom det tycker jag det är lite märkligt att det dyker upp varningar om hur farliga vitaminer och andra kosttillskott är, men aldrig om hur farliga mediciner kan vara. Hur många har dött av mediciner? Hur många har dött av vanliga kosttillskott? (Nu talar jag givetvis inte om farliga anabola steroider och liknande, utan vanliga vitaminer, mineraler och örtpreparat som chi-san, tranbärsextrakt etc)

Allvarliga biverkningar av medicin: https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2017/06/20/fler-allvarliga-biverkningar-av-medicin/

http://www.lakemedelsvarlden.se/allt-fler-kraver-ersattning-for-lakemedelsskador/

https://www.vardfokus.se/tidningen/2008/nr-1-2008-1/tre-av-100-dodsfall-beror-pa-lakemedelsbiverkning/

http://www.lakemedelsvarlden.se/tre-procent-av-dodsfallen-kan-bero-pa-lakemedel/

https://www.svd.se/fler-dor-av-lakemedel-an-i-trafiken-i-usa

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=3337948

https://lakemedelsverket.se/Alla-nyheter/NYHETER-2012/Inrapporterade-biverkningar-2011/

Jane-Lyzell
2017-06-25 16:52
#10

9. Så himla sant och bra skrivet - håller med till 100%

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vandrar med Wolf]
2017-06-25 17:18
#11

Jane jag sitter faktiskt och är storimponerad över dina ord 😎 och du har fått en sån insikt och det här nåt som vi nog kört ihop våra huvuden om genom årens lopp  eller hur 😉😂 Att få läsa den insikt du har nu gör mig så oerhört varm 🌺för det är sanning att medicin och vård skapar mer sjukdom än om man går till den verkliga roten med problemen samt det alternativa som är skonsamt och inte skadar oss  som kemikalier gör.

Vi kommer inte ifrån att det är mycket pengar med i spelet och ju mer förskrivningar ju mer tjänar läkemedelsverk samt läkarna själva och det över åkommor som vi gott och lätt kunnat bota den alternativa vägen.

På något skrämmande sätt har vi blivit lärda att ta nu snällt din medicin så ska du se att allt blir bra helt utan att tänka på dom konsekvenser det medför och dom biverkningar som Nefer skriver om som i sin tur blir ett ekorrhjul som människor fastnar i och inte tar sig ur,medicinträsket huvva  😕

Helhet och orsak är A och O ,att våga ta hand om sig och finna roten till varför samtidigt som vi andliga är medveten om att kroppen är inte evig men det är anden så det är inte ens meningen att vi ska förvaras för evigt i kemikalier som bara förlänger smärtan än mer än om anden får släppa taget och gå vidare hem ❤️

Jane-Lyzell
2017-06-25 19:42
#12

11. tack för det 😉 Ja om fler vågade  se problemets helhet och orsak istället för att lita på sjuk-vården- som endast symtom behandlar med mediciner i all oändlighet. Och faktiskt gör folk sjukare.

Problemet är att många orkar inte göra de drastiska livsförändringarna när sjukdomar slår till - så de förlitar sig på skolmedicinen och fortsätter leva som vanligt , tyvärr😕

Medicin kan ju rädda liv i akuta lägen men i förlängningen kan den ta liv.

Människor blir itutade att ta ett piller så blir allt bra………tragiskt

Kul se dig på banan igen Wolfi

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Vandrar med Wolf]
2017-06-26 06:41
#13

Tack Jane, roligt att se dig också 🌺

Annons:
Upp till toppen
Annons: