Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1130 ggr
Jane-Lyzell
4/8/17, 11:25 AM

Stockholm i mitt hjärta

Ja hualigen så mycket elände en ensam våldsbenägen man kan åstadkomma i ett enda ögonblick - Drottninggatan kommer aldrig mer bli sig likt efter detta - skräcken har fått en gata i kärnan av Stockholms city.

Varmaste deltagande och kondoleanser till alla som drabbades , i detta så onödiga våld. Fruktansvärt. 

Våld föder våld i alla former och vist förstår jag människor känner hat men det får inte segra då har förövaren vunnit - för det är precis det han vill åstadkomma - otrygghet i världen och Sverige.

Mycket hat inlägg mot förövaren, Is och invandrare generellt på FB igår vilket skrämmer mig när sk  andliga människor - blir rasister och mobben går att alla utlänningar ska ut ur Sverige - antar det parti som jag inte ens vill säga namnet på - får en hel del nya anhängare efter detta.

Mina tankar går då tveklöst till Nazityskland och den rädsla för Judar som utplånade nästan en hel ras för tyskarna såg sig stå över dem och ville bevara den ariska rasen, Vi är snubblande nära det nu hos de människor som hatar nu. 

Vi har länge i Sverige levt i cellofan- skyddade emot våldet i världen och någon stans började det krypa närmare med mordet på vår Statsminister Olof Palme - där började rädslan och hatet bubbla och idag ser vi dagens resultat av det. Åter igen Våld föder våld i alla former.

I Sverige och Bofors tillverkar vi vapen som vi sen snällt säljer till krigsförande länder som dödar i krig och så kallar vi oss för ett fredligt och neutralt land , hmmm………

Det vi ger ut kommer ovillkorligen tillbaks - finns inget försvar att föda krig och sen inte tro kriget inte kommer tillbaks till Sverige.  Resultaten ser vi nu.  sorgligt men sant . och tyvärr har vi nog bara sett början av det karmat.

Jag tror inte på våld eller krig - Jag tror på Fred och villkorslös kärlek .

Kanske lever jag i en utopi men i mitt sinne får inte hatet segra och jag blir glad när jag läser och hör rapporter om hur människor i villkorslös kärlek har öppnat sina hem och vill hjälpa i denna svåra situation i Stockholm i går - det ger hopp om att det goda kommer segra - för varje hemskt terrordåd föder det också medmänsklighet och villkorslös kärlek. 

Handen på Hjärtat så existerar det fler fredliga människor på jorden en ofredliga - de flesta vill bara leva sina liv i lugn och ro - de ledare som skapar krig  är maktlösa utan den enskilde människan - så om alla tog sitt personliga ansvar och vägrade krig så skulle fred råda - avslutar detta med en favorit video - Buffy  Sainte- Marie "Universel soldier "

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Carmarino
4/8/17, 12:08 PM
#1

Har väldigt svårt för detta "frossande" i uppgifter om det som hänt. Att de rapporterar vad som hänt och kanske sätter in en förlängd nyhetssändning må vara hänt, men att sitta och diskutera/dissekera allt i minsta detalj timme ut och timme in, det gagnar bara de mörka krafterna.

Det vi lägger vår fokus på får vi mer av enligt attraktionslagen. Förstår inte hur de kan hitta så mycket att prata om på teve och i radio - om det nu inte är så att de "ältar" allting om och om igen. Tycker det räcker med att de rapporterar om vad som har hänt, och om det tillkommit något nytt.

Jag menar inte att vi ska ignorera det som hänt, men personligen kommer jag inte att ge min energi till detta här, för jag vill inte ha mer av det.

För minst 20 år sedan läste jag en tolkning av Nostradamus profetior, och det jag minns mest av det var att det skulle bli stora konflikter i Mellanöstern och att en härskare där skulle försöka erövra västvärlden. Detta var alltså långt innan det hade hänt något särskilt som tydde på att det skulle bli som det är idag.  Artikeln jag läste skrevs före sekelskiftet, och då var tolkningen att det skulle hända 1999.

Kan inte hitta just den tolkningen nu, men det finns flera webbsidor som tagit upp det, dock inte förrän efter 11 september 2001.

Nu tror jag i och för sig inte så särskilt mycket på Nostradamus profetior, eftersom de är så kryptiskt skrivna att man ofta inte kan tolka dem förrän efter något har hänt. I det här fallet så har jag dock haft just den spådomen i bakhuvudet sedan dess.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
4/8/17, 12:38 PM
#2

1. Jag tror alla bearbetar händelsen  på olika sett -jag kan hålla med om massmedias frossa i detta - det är nästan lite som -" ja nu händer det något riktigt eländigt vi kan bita tänderna i ".

Fast man förstår ju det är en stor händelse massmedialt i Sverige och utomlands - i krigförande länder möjligen en liten notis i lokaltidning om liknade händelser som är vardagsmat där .

Sverige har blivit väckta ur sin slummer

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
4/8/17, 12:40 PM
#3

angående profetior så är just problemet tidsangivelserna - som medial eller medium får man upp händelser i framtid men att förutsäga när i tid är svårt .

Och det är för att vi inte får påverka det som är ämnat ske - om jag förstått den stora planen rätt 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Carmarino
4/8/17, 12:53 PM
#4

När det gäller tidsangivelserna så tror jag faktiskt inte att de som förmedlar dem själv kan säga exakt tid. Eftersom vi har vår fria vilja så kan det ju hända saker som förändrar saken. Fick en gång det här meddelandet från mina guider:

Stod i badrummet och borstade tänder när jag såg två silverfiskar i badkaret. Brukade "prata" med dem telepatiskt och mitt meddelande till dem den här morgonen var: "Nu är det bäst att ni går tillbaka ner under badkaret för om katten kommer in så blir ni inte långlivade. Dessutom skall jag duscha om fem minuter och då är det inte lämpligt om ni är kvar."

Omedelbart efter att jag skickat ut det telepatiska meddelandet försvann den ena silverfisken ner i badkarsavloppet, medan den andra stannade kvar. Katten kom inte in den här gången och när jag skulle duscha var den andra silverfisken fortfarande kvar i badkaret. Eftersom jag inte ville döda den så försökte jag flytta den till avloppet. Silverfisken ville inte alls bli räddad och rusade i panik runt i badkaret tills jag till slut fick den ner i avloppet och därigenom undvek att dränka den. I duschen fick jag sedan följande liknelse:

Ni människor är som de här två silverfiskarna. Vi försöker kommunicera med er telepatiskt och vissa av er lyssnar och lyder råden om ni tycker de låter förnuftiga. Andra av er kan eller vill inte höra utan stannar kvar där ni är utan att bry er om den inre rösten som talar till er.

När så "katastrofen" kommer rusar ni blint omkring och försöker desperat undkomma faran, trots att det egentligen är räddningen ni flyr från. Ni ser inte det högre perspektivet på vad som händer och därför ser ni bara den stora handen från ovan som ni tror skall döda er, när den istället vill hjälpa er undan er egen undergång.

Lika lite som ni är några gudar bara för att ni har ett högre perspektiv på tillvaron än silverfiskarna och kan "förutsäga" vad som kommer att hända fem minuter senare, lika lite är vi några gudar för att vi lever i en annan dimension än ni. På samma sätt som ni vet att det kommer att bli en stor översvämning (duschen) inom en snar framtid, känner vi till delar av vad som kommer att hända på Jorden.

Vi kan dock inte säga exakt när, precis som ni inte vet om det tar fem, sex eller sju minuter innan ni sätter på vattnet i duschen. Det kan ju till och med ta längre tid om något oförutsett inträffar. Telefonen kanske ringer och försenar därmed duschen tio minuter. Därför kan ni aldrig få något exakt datum när vissa saker skall hända på Jorden. Vi kan bara säga att de kommer att hända.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
4/8/17, 1:05 PM
#5

4. tack ja så är det - fin liknelse 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: