Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 1686 ggr
Jane-Lyzell
1/5/17, 9:39 PM

Drottningen om spöken

Älskar Drottningen som i tv erkänner att det finns andar och att de är snälla 😃

Så är det - Andar är snälla och vill bara väl - för det är våra nära o kära som kommer oss nära ❤️

http://www.svtplay.se/video/11779750/drottningholms-slott-ett-kungligt-hem/drottningholms-slott-ett-kungligt-hem-avsnitt-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
1/5/17, 9:56 PM
#1

Det finns ju en historia från Gustav den 3 som lät bygga ett seans rum på slottet- då han hade seanser med Andeskådaren Gustav Björnram - så nog följer den traditionen med kungligheter om förfäders andar - bra att Silvia säger dom är trevliga  :-) 
vi behöver inte mer skrämselpropaganda

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

majlar
1/5/17, 10:01 PM
#2

Håller med. Visst såg hon klurig ut när hon pratade om sina snälla spöken. Det har blivit en snackis i hela mediavärlden. Kul att vi har en drottning som är positiv till sina vänner på slottet. Mera sånt..

Tarotstollan
1/5/17, 10:06 PM
#3

Ja, om  Drottningen går ut offentligt och internationellt om att det finns andar, så kanske det blir rumsrent nu att prata öppet om det!😉👍

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Ghosthunter
1/5/17, 10:19 PM
#4

Jag håller med. Även om hon inte lät så övertygande liksom kvinnan innan henne. Men ändå bra att det kom från en sån stor personlighet som drottningen.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
1/5/17, 11:38 PM
#5

Jätte bra - tror skeptikerna vänder sig  i graven 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
1/6/17, 9:23 AM
#6

😉

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Annons:
andres
1/6/17, 10:30 AM
#7

Hej Ja hon får många plus av mig

Jane-Lyzell
1/6/17, 11:20 AM
#8

Hon får alla plus o poäng 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
1/7/17, 2:17 PM
#9

Jaha så har skeptikerna gått emot vår Drottning och i princip säger de hon ljuger - :(

http://www.expressen.se/debatt/sprid-inte-villfarelsen-om-att-spoken-finns/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ghosthunter
1/7/17, 3:20 PM
#10

Det fattades ju bara det😕

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
1/7/17, 3:40 PM
#11

Ja så trist 🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
1/7/17, 9:26 PM
#12

Ja, det var väl väntat!😕 Men vi som vet, vi vet!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Maikailoa
1/7/17, 11:12 PM
#13

Ha, nu gör ni fel. Han försöker med en bluff. Om någon har fått pengar så får hon inte tala fritt tycker han.

Kolla längst ner i artikel så ser ni vad det är för en typ.

"Patrik Lindenfors

Ledamot i Humanisternas förbundsstyrelse"

Annons:
Jane-Lyzell
1/8/17, 12:23 AM
#14

13 jo det vet vi att det är han

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

majlar
1/8/17, 10:53 AM
#15

Hon har redan öppnat upp för hur hon ser på det andliga, och det kan dom aldrig ändra på.  Hahahah så det så. Bra Drottningen.

Ghosthunter
1/8/17, 11:01 AM
#16

Precis👍

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Jane-Lyzell
1/8/17, 12:49 PM
#17

15, Man undrar om hon med facit i handen om världens reaktioner på det uttalandet - om hon skulle ångra hon sa något  eller låtit bli ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
1/9/17, 4:16 PM
#18

😂Jag tror nog att han har sett många spöken och inte kommit över sin rädsla, därför han reagerar så starkt  nu och vill hänga sig kvar hos Alfons Åberg. Eftersom båda tror att alla spöken ar farliga. 

Det måste känna hårt att veta att han inte kan övertyga alla om att spöken inte finns. 

Ändå får jag alltid  ont i magen då jag råkar på såna här personer, som till varje pris måste tala om sådant som de inte vet ett skvatt om. 

Fast jag förstår inte det med pengarna? vad har de med det hela att göra?

U R us

Jane-Lyzell
1/9/17, 5:27 PM
#19

http://www.expressen.se/debatt/drottningens-kontakt-med-andar-ar-naturlig/

Camilla har debatterat detta vilket är bra initiativ av henne

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Andlig Harmoni & Livsglädje]
#20

Jag blev så genom glad men snabbt tog man den känslan från mig som så många andra  gånger humanister som inte ens ser skillnaden mellan rätt och fel 😕

Jag skulle nog våga sätta mig upp på på hovets vackra och härliga höga hästar och säga, att så här är det om jag vore Silvia och bara stolt rida därifrån som om inte några som helst sociala medier finns som kan förstöra .

Annons:
Carmarino
1/27/17, 8:41 AM
#21

Patrik Lindenfors och de andra skeptikerna har nog inte läst neurokirurgen Eben Alexanders berättelse om sin egen upplevelse av att vara död. Hans hjärna var helt avstängd och då skulle han enligt alla vetenskapliga forskningsrön vara hjärndöd och absolut inte kunna ha ett medvetande. Ändå hade han det.

Fast det är säkerligen inte nog för skeptikerna att en expert på hjärnans funktioner säger att det finns ett medvetande som inte är kopplat till kroppen. Skeptikerna vet ju exakt hur allting ligger till, oavsett om de kan bevisa det eller ej - och de älskar att tala om det för alla utan ett uns av ödmjukhet.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Jane-Lyzell
1/27/17, 1:22 PM
#22

Så sant 👍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

tarantass
1/27/17, 2:35 PM
#23

#21: tyvärr finns det grundläggande metodproblem även med Eben Alexanders böcker, om man ser vetenskapligt på det.

Med vetenskapens strikta bevisningskrav är det helt enkelt väldigt svårt att komma förbi sådana förhållanden som att alla levande som kan berätta om något hinsides är just levande, och därmed kan ha misstolkat sina upplevelser, och att allt som verkar komma från döda kan komma från något annat.

Dock är det fortfarande ovetenskapligt att inte vara nyfiken, inte se att traditionella metoder kanske inte räcker här och inte se de små öppningar som finns, och oklokt att utgå från att en mängd sinsemellan mycket olika människor är hur lättlurade som helst.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

tarantass
1/27/17, 2:54 PM
#24

#18: med pengarna menar väl Lindenfors att drottningen som ämbetsperson avlönad av våra skattemedel inte ska få slå i folk vad som helst. Ungefär som statsministern kanske bör avgå om han börjar tala om att han är styrd av ett litet chip som några rymdvarelser har opererat in i hans huvud (fast möjligen inte fullt så illa, enligt Lindenfors då).

Tja, men om hon bara berättade vad hon upplever då? Är alla andra som upplever sådant olämpliga att sköta sina jobb de också, eller att sköta kvalificerade eller känsliga jobb, på grund av nedsatt omdöme? Vad man kan kräva i den vägen skulle väl i så fall ha varit att hon hade hållit inne med något som hon borde ha förutsett skulle komma att ställa till tjafs.

Men hur mycket kan man kräva av folk som är mer eller mindre tvingade till det ämbete de har – visserligen inte av födsel och uppfostran, i hennes fall, men för att få gifta sig med den hon blev kär i? Inskränkt yttrandefrihet hela livet. Och så ska kungen och alla tänkbara tronföljare tillhöra den "rena evangeliska läran" eller hur formuleringen lyder.

Inte demokratiskt att särbehandla folk på sådana vis. Det blir problem.

Å andra sidan: att ställa till tjafs behöver ju inte alltid vara dåligt. Det kan också leda till diskussion om saker som behöver diskuteras. Och vad Lindenfors beträffar, här fick han en gratischans att missionera…

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Upp till toppen
Annons: