Annons:
Etikettspiritualism
Läst 5828 ggr
[Smulan_88]
11/25/16, 11:56 PM

Jordänglar

http://vivi.tarotguiderna.se/17-tecken-pa-att-du-eller-ngn-du-kanner-kan-vara-en-angel-pa-jorden/ <---Hamnade på denna sida av någon konstig anledning. Det kan väll inte vara allt för vanligt med jordänglar, och undrar om det hon skriver stämmer?

Annons:
[ljusmirakel]
11/26/16, 6:00 PM
#1

Det finns inget som heter jordänglar och att änglar inkarnerar hit är en överdrift för att få människor att känna sig speciella och speciellt utvalda.

Änglarna finns på andra sidan och dom behöver ingen jordisk form för att utvecklas för dom är redan perfekt utvecklade medan vi kan behöva se om vår egen utveckling.

Det är just såna här skriverier som skapar rädsla inom andlighet och ger människor onödig tro och förhoppning om att dom är nåt speciellt medan vi alla är och förblir andar som bara utvecklas och finns i den här dimensionen.

[Smulan_88]
11/26/16, 9:52 PM
#2

Nu kanske jag är hård och okunnig men tycker om att se andras infallsvinklar.. Hur vet du det? Och namnet jordängel i sig kanske inte existerar men skulle de då aldrig kunna komma ner bland oss mer än som "osynliga skyddshelgon"? Jag förstår absolut vad du menar med att det kan ge onödig Oro och tro om endast denna dimensionens utveckling för oss "dödliga". MEN om man vänder på det då.. om vi kan utvecklas i andra dimensioner varför skulle inte andra "väsen" kunna utvecklas i denna? Jag tänker våran värld är ju i ständig utveckling även om någon in ha förmågan att de "det förutbestämda" men det Kan väll omöjligt vis inte vara samma som att uppleva det. Och finns det något som är 100% fulländat förutom "Gud" eller vad nu du tror på.? (Kom ihåg att jag frågar av nyfikenhet, jag vill bara veta mer och ser mer än gärna andras synvinkel men är frågvis så undrar)

[Smulan_88]
11/26/16, 9:53 PM
#3

*om någon som har förmågan att se "det förutbestämda" ska det stå..

Jane-Lyzell
11/27/16, 10:15 AM
#4

Jag får nog hålla med inlägg 1. Här . Änglar är Änglar och inte av mänskligt släkte - de kan alltså inte bli människor. De kan i bland låna en mänsklig kroppsform för att tillfälligt hjälpa till vid olika hjälpinsattser på jorden där de behöver det för att inte väcka för mycket uppmärksamhet. Jag har skrivit här inne om ett sådant tillfälle då jag var barn och höll på att bli dränkt - - då kom de i fysisk form ( är på mobilen nu så svårt för mig länka till inlägget ) Jag har stött på människor som jobbar utifrån Änglasvären det betyder de har änglar som sina guider och de är ett samarbete in i vår värld - men de människorna är inte änglar möjligtvis änglalika 😉 Jordänglar kan vi ju vara lite till mans för varandra och vist inspirerar änglarna oss att vara goda ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tjeja
11/27/16, 11:41 PM
#5

Jag håller med Smulan 88! Hur kan ni andra vara så tvärsäkra på att ni har rätt? Vad har ni för bevis för att det verkligen är på det viset?

I min värld är änglar bara andra ande/själsvarelser precis som oss fast på andra sidan och har tagit sig tjänsteuppdrag på ett eller annat sätt som gör att vi tittulerar dem som just "änglar".

Ordet änglar ska ju vara hämtat från bibeln och där betyder det egentligen "guds budbärare/tjänare" helt enkelt och kan därmed rent krasst vara vilken människa, varelse eller andevarelse som helst som betjänar en annan varelse.

Med andra ord kan vi alla vara änglar i olika situationer och dem som vi vanligtvis refererar till som just "Änglar" oftast är andevarelser som antagit ett uppdrag att tjäna/stödja/skydda/hjälpa/leda på något vis.

"Högre" änglar är helt enkelt mer utvecklade och mer erfarana andevarelser än de flesta människor inkarnerade på jorden är.

Så tänker jag, och hur kan ni bevisa att det jag tror är fel och det ni tror är rätt liksom? (vill veta ärligt och frågar faktiskt inte för att provocera utan för att lära mig förstå bättre)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Jane-Lyzell
11/28/16, 12:29 PM
#6

5.  Inom spiritualismen så är det en regel och dokumenterat ifrån andevärlden sen 1848- men som jag sa vist finns det Änglalika människor men dom är få och sällsynta i dagens materialism.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[ljusmirakel]
11/28/16, 4:32 PM
#7

Mångårig erfarenhet sen 80-talet med andligt och medialt arbete, undersökningar, dokumentationer, bandupptagningar från andevärlden med fysisk kommunikation där baserar jag min övertygelse inte i vad människor säger.

Visst finns änglalika människor det kan ingen säga något annat om men att dom är änglar sätter sig andra sidan emot och nu talar vi om ljusväsen som inte behöver lära sig och uppleva en fysisk dimension som vår eftersom dom är så rena i hela sin skapelse och bär kunskap om allt, perfekta väsen helt enkelt och varför skulle perfekta väsen behöva komma hit ?

Bibelns änglar/budbärare, vi får komma ihåg att Bibeln är skriven av människor och hela boken handlar om symbolik (har studerat teologin i fyra år i min ungdom) så den är jag väl insatt i.

Budbärare är inte alltid i fysisk form, ta en titt på tråden om änglavakt där ett av många budskap till oss människor är att visa att dom kan ingripa i dom mest svåra situationer vilket en så kallad jordängel inte skulle ha möjligheten till just för dom är i jordisk form så är dom begränsade medan änglar har all kunskap och förmåga att ingripa i situationer som vi människor hamnar i fast vi inte ens alltid är färdiga med jordelivet. Där har vi verkliga budbärare.

Jag baserar mina svar, min övertygelse på andra sidans svar eftersom det är dom som kan  ge rätta svaren och med mångårigt arbete så kommer man en väldigt bra bit på vägen där tro blivit till övertygelse.

Jane-Lyzell
11/28/16, 4:56 PM
#8

7. håller med du 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[ljusmirakel]
11/28/16, 5:01 PM
#9

# 8 Och jag håller med du 😃

Jane-Lyzell
11/28/16, 5:28 PM
#10

ha ha ha 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Smulan_88]
11/28/16, 6:32 PM
#11

Hmm intressant!!

Tjeja
11/28/16, 8:50 PM
#12

Jupp intressant helt klart!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

glittertind
11/28/16, 11:26 PM
#13

Håller också med de som vet att änglar är ett annat slags väsen än människan. För att inkarnera måste andekroppen stämma med den fysiska kroppen, gör det inte det, så kan inte anden inkarnera. Det har att göra med chakrasystem och utvecklingsgrad.

Glittertind

Annons:
Jane-Lyzell
11/29/16, 1:14 AM
#14

13 - om det inte stämmer ja då vill jag vara ängel 😇

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

kim1980
4/4/17, 11:45 PM
#15

Känner igen mig i länken där tok mycket faktiskt.

[NeferNefer]
4/5/17, 8:04 AM
#16

#15: Jag känner också igen mig i dem. Jag vet dock inte om det är tecken på änglaskap eller inte, eftersom jag inte vet så mycket om änglar och eftersom flera som vet mer redan har sagt sitt i tråden. Men jag kan sträcka mig till att påstå att det kan vara tecken på att vi är ljusarbetare 🙂

kim1980
4/5/17, 8:17 AM
#17

# 16 jaså får du med osynligt ont av andra känslor ? Ljus arbete för andra i syfte då väll el ? Jag har mörk period just nu för är svårt få vätig hjälp stöd. För jag gillar ej vår el sommar får panik av värmen.

Jane-Lyzell
4/5/17, 1:39 PM
#18

17 låter som vår depression pröva ät lite c-vitaminer

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

kim1980
4/5/17, 3:47 PM
#19

18 #jagär född sån. Vinter är det som gäller för jag ska mp som bäst ! Värmen är ond så jag upplever det. Dem inte förstår hjälper inte mig ett dugg. . Har fot d vitamin recept. Frukt grönt är jag tokig i. Kan äta paprika som det är godis. ♥

Jane-Lyzell
4/5/17, 10:27 PM
#20

19 så bra du fått d-vitaminer - hoppas du mår bättre snart 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
kim1980
4/5/17, 10:51 PM
#21

Det löser inte mitt hat mot värmen ute som inne. Tyvärr så är det stor empati brist . Trotts ni är medial !

Tjeja
4/5/17, 11:05 PM
#22

Ursäkta Kim.. men du skriver i en tråd om jordänglar.. inte i en tråd för att hjälpa dig med varken hat eller temeraturproblematik.

Vad har ditt hat mot värme med jordänglar ens att göra?  Spårat ut helt OT nu!

Elakt av dig att dessutom anklaga folk för empatibrist när allt de gör är att komma med hjälpsamma förslag. Ingen som varit otrevlig mot dig på något sätt!

Du skrev först i #15 att du känner igen dig i artikeln om jordänglar. Trevligt för dig! Men försök vara lite trevligare och sluta kasta ogrundade anklagelser mot andra som enbart vill dig väl!  Berätta istället vad i artikeln det är som du känner igen dig i och vad du själv upplever att du hjälper andra med?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kim1980
4/5/17, 11:11 PM
#23

Jag har för det rätt försvara hur fel folk har liksom.. Och att inte märkt nån empati som just gjordänglar ska vara bra på det . Snarare ej respekterar att alla inte gillar inte sommar värmen. Är alltså tå o gilla stila ut ur normen stå för det.. Drar in vitaminer Greger?

Tjeja
4/5/17, 11:19 PM
#24

#23 Kim nu är det ändå så att Jane-Lyzell (#20) påstår ingenstans i tråden att hon är någon jordängel! Enbart att hon

skulle vilja vara en

om det gick att vara det!

Var har du själv din empati för andra, du som själv påstår att du känner igen dig i artikeln som en jordängel?

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

kim1980
4/5/17, 11:28 PM
#25

Nej nu miss författar du . Är hon som dragit in att hon inte visste fanns folk av skyr värmen. Där det spåra ur. Jag försvarar mig. Men kan tycka om man är midegal överhuvet taget så borde man känna att sen födseln lidit av värmen. Det verkar svårt respekteras öm tå . Att jag förre drar vinter alltid gjort. Har haft önskan el fördom att midigala skulle förstå alla sorters folk. Men vitamin brist tro kom i stället (

kim1980
4/5/17, 11:43 PM
#26

Och att trodde även skulle komma fram nån som är.som jag känner folks plåga lidande. Verkar se mörkt ut. (. Samma gamla normen att man ska helst följa form av in ruta ram ! I som värmen är dem som hörs syns mest. Så fort man har motsats åsikt ska det helst hita logisk förklaring. Men finns inte i allt. Man är ganska mät på vända på dygnet varje år för orka ens. Sitter på bussen med frys klampar på huvudet. . Nä ni kan inte förre ställa er hur jobbigt är. Är året om fast mer inne om hus . Men då går det gå ut släka huden. Sommaren ja hoppa in i frysen. Vilket gjort på Willys Livet är bra orättvist . Alla får inte lila mycket hjälp el bli säda för dem man är i nu värden. På så sätt är det svårt se ljuset . Önskar att kunde förra över värme känslighet. Se hur ni hade hantera det..

kim1980
4/6/17, 12:10 AM
#27

http://www.familjeliv.se/forum/thread/45287039-mar-daligt-varje-sommar-jag-hatar-sommaren Vilken lycka hitta på Google som jag tänker skriver. Fast hon är anonym som sagt. Vet om att är skam inte vara som alla andra.. Jag står på hennes sida. Det har alla nog räknat ut. Dem jag ser. Vill uppnå dem men vet inte hur .

Annons:
kim1980
4/6/17, 12:35 AM
#28

Nu var hon mild men var gammalt gammalt med för varje år blir det bara mer farligt varmare längre. .alla dem är värme känslig mår dåligt lider otroligt mycket. Sekert mer en folk visar utåt. Blir minst tjafs om man går mår passiv dåligt. . Följer normen. Men lovat mig själv vara mitt sanna jag. Inte spela för att andra ska vara nöjda belåtna. Så deta är öm tå. Ni vet inte hur är . Ena halvan vill ge upp dö. Men haft många katt liv så är ingen idé . Är nått ska lista ut innan kan bytta plats. Då försöker finna väg. Men svårt el för dålig på sy egen kyl väst. Det som mår bra av är kylan. . Eftersom en kylväst kostar 3 till 4000 . Eftersom bor i fel län så får inte den hjälpen . Mer en söka fonder men dyslexi så är det svårt med papper fylla i rätt.. Förhoppningsvis så höjde jag upp lite förståelse. Blir sårad av ska vara så himla svårt förstå . Dem inte är som alla andra el är för få som orkar vågar.

Jane-Lyzell
4/6/17, 10:19 AM
#29

Oj Kim1980 - nu var jag tvungen gå in på din profil för att förstå din reaktion - hmm. Ser du är ganska ung och har en hel del bokstavskombinationer och också dyslexi - Jag är själv dyslektiker och vet hur det är - jag själv påverkas av värmen då det är för höga temperaturer i vårt land- så jag kan tänka mig hur du känner det på sommaren - inte lätt . Kiruna och uppåt där har kanske mer klimat som passar dig.

Men  det du beskriver är synnerligen onormalt och min rekommendation är grundlig utredning hos läkare. (inget som mediala eller Jordänglar ska lösa åt dig )

Etik och moral säger att jag eller du som medial inte ska känna in andra människor särskilt inte på forum (då skulle man inte få göra annat) här är jag en vanlig medmänniska med mediala kunskaper som jag delar med mig av - men inte sitter jag och känner in alla medlemmar, det får man inte göra det är övertramp.

Att du skriver på forum är jätte bra träning för din dyslexi - rekommenderar läsa vad du skrivit och försök rätta din egen text innan du trycker på att det ska publiceras - då blir det lättare för alla som ska läsa och du tränar på att rätta dig själv - det kommer upp röd markeringar om du stavat fel - så ger ordprogrammet val - pröva det . 

Vi är mycket off topic här - öppna gärna en egen tråd om dina besvär så kanske du får fler som har liknande och kan hjälpa dig med råd om det - Nu låter vi denna tråden gå tillbaks till Jordänglar som den handlar om 🙂🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

kim1980
4/6/17, 12:28 PM
#30

#29 . Tyvärr vården kan ej göra mer tyvärr. Dem gör mig mest frustrerad. Var där senast i går. Dem göra mig mer besviken. Får hitta egen väg. Tänkt prova omega 3 . Eftersom förlorar mitt tänk krivatet av värmen. Allt kommer o väntat in i min box. Är allmänt jag känner av. Ingen specifik liksom. Mer en råder folk gå i kurs . En förlita sig på andra. Jag tror att gjordänglar kan ha större förståelse. Bolla med . Som förhoppningsvis inte är rädd för det övernaturliga. Det vore lyx . Men blir nog bara en sago dröm. Nja kör via mobilen. Den för eget liv. Jag gör så gott jag kan . Har blit bättre. Har ADHD mm. Men ser det på positiv sett. Värmen är svår nött. Är nog bara mediala som kan förstå. Vanligt folk förstår inte. Gett om hopoet . Den gör en bara ledsen frustrerad missförstår el vrider till det helt fel.. Medial läkare men finns nog inte sån. El inte haft den turen. Ja vist gjorden blit på tok för varm tyvärr. Är skrämmande. Egen tråd få bli den dagen orkar fixa data plats . Just nu är jag för låg . I alla fall tyckte texten stämde klockrent på mina känslor tankar gjordänglar. Alltid varit hjälpande hand . Mer en jag får till baka. Är för god , för mitt eget bästa. Men vet inte om upplever ljus arbetare. Mer försöker hitta min egna väg i just det här är jag född med. Men dolde det tyvärr. I dag får kämpa för vissa sanningen. Har bra psykiatri kontakt nu mera. Men dem kan inte trolla el vetenskap bevisa hur sjuk jag blir . Empati brist i just värmen. Är för få vågar sticka fram. Dem kan kalka en massa elaka saker för jag är värme känslig. A jag får väll för guds skull be ursäkt att tog åt mig. Och att inte mina tankar passar in här inligt er. Har en ingen hand bok hur man hanterar mig..

Jane-Lyzell
4/6/17, 5:45 PM
#31

30 jag tror du får förstå en sak ingen är emot dig här i tråden - försöker bara förstå dina inlägg - det är ju du som startat den och vill du den mer ska handla om dig - så fine` - försök se dina problem som tillgångar istället och inte  negativt (de med värmen är ju ensak , men det andra)- det du är är du och någon ville du skulle bli som du är - lär dig dig själv och förstå det som är du 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tjeja
4/6/17, 6:54 PM
#32

#31 Um… ursäkta men det är Smultron-88 som startat tråden och den handlar om jordänglar - typ "finns dom eller inte, vad tror ni?"

Ingen här i tråden är på något sätt emot Kim men hon får gärna starta en egen tråd om sina besvär och behov. Det är viktigt att få prata och diskutera varför man är som man är också. Men den här tråden har hamnat helt OT och spårat ur nu!

Jag är nyfiken på frågorna i #0.

Jag kan mycket väl diskutera och försöka hjälpa Kim att hitta förståelse för sig själv också. Men inte i den här tråden tack.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Jane-Lyzell
4/6/17, 10:53 PM
#33

32 tack - blir så förvirrad med all reklam (brukar ha reklamfritt) - så jag blandade ihop dem - då är det tillbaks till Topic som gäller kim1980 - du får starta en egen tråd om dina besvär.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ogre79
4/11/17, 4:47 PM
#34

under mina konstiga dagar som jag  utforskade min visual snow ock inre röster

så   öppnade jag en massa dörrar.

efter att ha öpnatt ett 10 tall eller 20  tall dörrar så såg jag en universum som liknade mer eller mindre från filmen doctor strange.

såg filmen efter att detta hade hänt mig.

en röst så till mig att jag nu var en ängel.

rösten kom som tankar.

kan inte ryktig säga om detta stämmer.

Annons:
Jane-Lyzell
4/11/17, 11:56 PM
#35

34 ja det blir ju svårt avgöra vad som är vad - men spännande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ogre79
4/12/17, 12:25 AM
#36

tackar ock jag går inte ock tror det men iden finns där fortfarande i med att jag inte vet vad man skall tro.

så typ 50 50

ogre79
4/12/17, 12:30 AM
#37

ock det med vs som du så var möjligen bara tankar typ nu tror jag lite mär för att när jag blundar ock tänker på typ mitt döda hund så dyker han upp.

men det finns fortfanade en massa som jag alldrig träffat för som dyker i min vs mär jag blundar.

Jane-Lyzell
4/12/17, 11:47 AM
#38

Känner mig lite gammal med alla internet förkortningar- antar vs betyder visioner ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ogre79
4/12/17, 4:26 PM
#39

visual snow 

typ bilder i början men har set skugga o moln o flygande människor o grön gubbe

typ du så en gång att det kunde bara tankar

men dessa tankar är bara början

vet inte om man kan kalla detta visioner i med att jag ser dem när jag är vaken

min psycolog ock doctor älskar att lyssna på mina berättelse men vill inte ge min en diagnos dem så kallar mig sjuk men inte sjuk för meds.

hur skall man klassa det man ser för visonner.

enda jag vet är att om jag blundar ock tänker på min hund så börjar jag see honom men tänker jag på en teknad bild utav en tjej så ser jag inget.

försäker färstå detta.

Jane-Lyzell
4/12/17, 10:51 PM
#40

39 . Ja du hjärnan är komplicerad och allt är inte övernaturligt utan fullt naturligt - har du dessutom jobbigt med att hantera det som kommer ur din hjärna brukar jag säga - lägg det andliga på hyllan tills du klarar vardagen i livet - lycka till🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

ogre79
4/13/17, 1:28 AM
#41

ha ha ha tackar men jag tycker jag skäter mitt vardagliga liv ganska bra.

man kan väl säga att jag är för nyfiken för mitt bästa att jag behöver sov  tableter för att ignorera  det jag ser när jag försöker sova.

i annat fall är allt ganska ok.

som du så visst är det spännande om något utav det jag ser var verklig

jag undrar hela tiden om mitt far ock min hund är där hela tiden,

just det glomde säga har fåt bettre lukt sinne ock dena lukt kommer från ingen stans eftersom det finns inget där.

lukten är platicina  lera med smak som jag lekte när jag var liten lam googla denna nabn om du inte vet vad jag pratar om.

Annons:
ogre79
4/13/17, 1:53 AM
#42

änglar är typ 50% så jordänglar är ocksa 50%

[Smulan_88]
4/16/17, 10:11 PM
#43

Hmm var otroligt länge sedan jag var inne i dessa trådar, intressant dock att folk spinner vidare. Jane är en mycket vis kvinna lyssna på henne!! ❤

Jane-Lyzell
4/17/17, 11:19 AM
#44

43. 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

RainyDays
4/26/17, 3:27 PM
#45

Tänker att änglar kanske måste komma till jorden för att styra upp och hjälpa till. Världen är en så hemsk plats och där folk behöver hjälp, så änglar kanske blir sända till Jorden för att hjälpa människor, visa vad som är rätt och fel, sprida lite kunskap och visdom :)

Three.Twentyfour.Seventeen <3

Jane-Lyzell
4/26/17, 5:07 PM
#46

45 Det tror jag med ;)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

alvkvinna
9/5/17, 4:14 AM
#47

Jag kan se mina egna änglar hos mig där jag bor och även hos andra om jag öppnar lite på dörren och även deras hårfärg, rakt, lockigt, långt och kort. Och manlig, kvinnlig.

Jane-Lyzell
9/5/17, 11:33 AM
#48

47 spännande 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Choklad
9/12/17, 2:38 PM
#49

Jane- du har en ängels tålamod - ville bara säga det 🙂

U R us

Jane-Lyzell
9/13/17, 3:04 PM
#50

49 ha ha ha 😍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
9/15/17, 12:35 PM
#51

😃

U R us

Yin
10/1/17, 11:03 AM
#52

Det finns änglar på jorden! Jag har träffat en ljus varelse som var en människa.Från andromeda med många kontakter på jorden till människor som behöver hjälp. Det finns hur många som helst!Som har änglavingar, exempel Elvis Prinsessan Diana., Den äldre Kennedy moder Theresa och med flera. I alla möjliga olika sammanhang.

Yin
10/1/17, 11:05 AM
#53

För att inte tala om Jesus.

Jane-Lyzell
10/1/17, 5:19 PM
#54

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
10/11/17, 4:31 PM
#55

# 52 

Elvis ? 🤔

U R us

Annons:
Jane-Lyzell
10/12/17, 10:30 AM
#56

55. 😂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: