Annons:
Etikettandlighet
Läst 2748 ggr
Sommarek
10/22/16, 5:16 PM

"Beskyddare" av ljusbärare?

Man läser ju en hel del om ljusbärare och allt vad det innebär, men är det någon som vet om det finns ett ord för sådana som är beskyddare av dessa? Alltså levande personer, inte guider eller så.   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Annons:
[NeferNefer]
10/22/16, 5:23 PM
#1

Intressant fråga, jag har aldrig ens tänkt på saken. Följer tråden 👋

Sommarek
10/22/16, 5:59 PM
#2

#1 Inte jag heller, men jag verkar ha blivit en, mer eller mindre avsiktligt (jag har inte nog till övers för människosläktet för att vara en ljusbärare själv), därför var jag nyfiken. Tänkte att det kanske fanns någon slags historia bakom eller något ord för det.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[NeferNefer]
10/22/16, 7:11 PM
#3

👍

Jane-Lyzell
10/23/16, 1:48 AM
#4

Ljusbärare är alla som bär fram det andliga ljuset och dess beskyddare är de andliga ledarna - de olika trosföljarna är den männskliga beskyddaren - en del finns i spiritualismen andra i andra religioner Buddism, hinduism och dess ledare finns även  olika orndar - t ex rosenkors orden och liknande.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sommarek
10/23/16, 8:33 AM
#5

#4 Nån direkt andlig ledare skulle jag nog inte kalla mig…   ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

[Änglar]
10/23/16, 6:04 PM
#6

Ljusbärare skulle jag svara om än i all enkelhet men så är det väl oavsett vi bär en jordisk form eller en andlig så är vi ljusbärare så länge vi verkar för ljuset men ledare måste alla kalla sig och känna att dom är ledare på något sätt bara för att framhäva sig och sitt ?

Varför inte bara vara sig själv helt utan konstigheter ?

Annons:
Sommarek
10/23/16, 6:40 PM
#7

#6 Jag har inte sagt att jag inte är mig själv; jag undrade om det fanns ett namn och en historik bakom det jag upplevt, inget annat. Jag är definitivt ingen ljusbärare själv; mitt tålamod och min sympati för folk är nästan noll.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Jane-Lyzell
10/23/16, 7:39 PM
#8

7. då blir jag nyfiken vad är det du upplevt ? (såg inget om det i ditt huvudinlägg)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sommarek
10/24/16, 11:02 AM
#9

#8 Helt enkelt att jag är beskyddare av en person som är ljusbärare. Mer kan jag inte gå in på det utan att det blir extremt långt.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Jane-Lyzell
10/24/16, 1:12 PM
#10

9. aha ja vist kan man vara det  - du benämner ju det själv vad du är en beskyddare 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sommarek
10/24/16, 1:25 PM
#11

#10 Jo, men jag tänkte mer om det fanns något speciellt namn för en sådan roll, eller historik bakom begreppet.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Jane-Lyzell
10/24/16, 10:40 PM
#12

11. nä inte vad jag vet

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: