Annons:
Etikettspiritualism
Läst 6824 ggr
Lengtan
2016-09-01 03:50

Grå duva i huset - symbolik?

Idag när ytterdörren på huset stod på vid gavel flög en grå duva in och satte sig på trappan som leder upp till övervåningen, kom jag i närheten flög den ut, en stund senare kom den in och satte sig på trappan igen, kom jag i närheten flög den ut men en stund senare kom den in och landade på trappan ännu en gång men denna gången kom en av våra katter och jagade ut den, duvan flög upp och satte sig på nocken på ett intilliggande hus och stannade en bra stund. Ju mer jag tänker på detta desto mer känns det som ett dåligt omen, att få besök av en vit duva har jag hört är positivt men hur är det med grå duvor (skogsduvor?) egentligen? Att den flyger in tre gånger i huset gör att det känns som den ville meddela något men jag vet inte vad..

Annons:
Jane-Lyzell
2016-09-01 15:10
#1

Tror inte du behöver se det som ett dåligt omen kanske mer någon som andligen ville nå dig - vem tänkte du på när duvan kom ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
2016-09-13 12:53
#2

Nej varför skulle det vara ett dåligt omen? Duvor brukar stå för fred kärlek, budskap, att man ska få ett meddelande. Behöver inte alltid vara vita duvor. Däremot är oftast vita duvor tama, medan din var vild.

Just att den satte sig på trappan, kan också ha en betydelse, trappor går både upp och ner, satte den sig nertill på trappan eller upptill?

U R us

Upp till toppen
Annons: