Annons:
Etikettandlighet
Läst 976 ggr
[Rhonda]
2016-07-16 10:47

Liten gåva från andevärlden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

 Besök hemma i  Melbourne 2010. Elizabeth st. Bourke st

Klockan var ca 10.30 o jag hade nyss lämnat hotellet. Jag hade tänkt titta lite i affärerna o vandra sedan upp till Southern Cross för att sedan åka till Tullamarine. Flyget gick inte förrän 18.00 men eftersom jag var jättetrött tänkte jag åka ut dit tidigt.

Jag gick in på en souveniraffär o tittade på en stor wombat - ett kramdjur. Den var jättesöt men eftersom den var alldeles för dyr c:a $38  (ca 200 kr) gick jag därifrån. :-( . Jag köpte en juice o satte mig på en bänk för att titta på alla som gick förbi. Då kom det en ung kille (ca 25-30) som satte sig ner på huk framför skyltfönstret, ställde sitt paket med hamburgare o cola på trottoaren o började äta. Hans kläder var trasiga, fötterna stack ut från framsidan av skorna o han var så blek. Jag förstod på en gång att han hade problem med knark. 

Jag gick till honom o undrade om jag fick ge honom lite pengar. 'Jag är knarkare' sade han. Jag sade att jag skulle ge honom pengar ändå och att det inte hade med mig att göra vad han gjorde med pengarna. Det var inte mycket, ca $10 (65kr)tror jag. Det sista jag hade i plånboken innan jag åkte hemtill Sverige. Han blev så tacksam. 

Jag gav honom en kram o bad honom ta hand om sig själv sedan gick jag runt hörnet till Bourke st. Direkt så såg jag något på trottoaren som låg bakom en sittbänk - någon jätteliten grå sak. Jag undrade var det var för något o när jag tog upp den fick jag tårar i ögonen - det var en söt, pytteliten wombat!!!   

Varje gång jag tittar på den här hemma får jag tårar i ögonen. Vad snälla andarna är! 

Samtidigt undrar jag hur det gick för den gulliga killen.

Annons:
[NeferNefer]
2016-07-16 10:59
#1

Vilken söt berättelse. Jag har hört att ibland klär änglarna ut sig till nödlidande för att se hur det står till med vår medkänsla. Du klarade testet, om det är ett sånt fall 🌺 Oavsett vilket var det vackert gjort av dig.

[Rhonda]
2016-07-16 11:08
#2

#1 Tack snälla! Jag försöker alltid hjälpa människor i nöd. 

Jag tänkte när jag kom hem varför jag inte köpte honom ett par nya skor -jag hade pengar på mitt kort - men eftersom jag inte fick signal om det gjorde jag inte det. Jag går alltid after signaler jag får från andevärlden.

[NeferNefer]
2016-07-16 11:10
#3

Mycket klokt 👍

[Rhonda]
2016-07-16 11:11
#4

#3 Allting faller på sin rätta plats här i livet om man gör så.

[Rhonda]
2016-07-16 11:23
#5

#1  Jag ( min gubbe med) har för vana att sätta mig bredvid folk på bänkar ute även om det syns att de är tex berusade. Jag gör det enbart om jag får signal om detta. Ingen annan sätter sig bredvid dessa människor. 'Han dricker fy usch! Honom kan vi inte sitta bredvid'. Ni känner till sådana människor. 

En gång i Kalmar stod en massa människor på Storgatan men ingen ville sitta bredvid en man som var onykter. Jag satte mig o sade hej o frågade hur det var med honom o han svarade 'Jo tack lilla gumman det är bra, tack för att du frågar o hur är det med dig?' Då småpratade vi en stund medan alla glodde.  Alla behöver veta att de är viktiga. 

Men - får jag signal om att jag INTE ska sätta mig då gör inte jag det.

Upp till toppen
Annons: