Annons:
Etikettinspiration
Läst 1325 ggr
Kyllan56
7/5/16, 8:31 PM

Bevis?

Idag tänker jag extra mycket på nära och kära som inte längre finns i vår värld. Min mamma skulle idag fyllt 86 år om hon fått leva.

Sedan läste jag på ett annat ställe om Janes kriterier för - om nära och kära som inte lever längre - besök. Då kom jag att tänka på följande historia. Har jag berättat den tidigare får ni ha överseende. Minnet är inte alltid som det varit.

Men jag kom att tänka på en av mina föräldrars vänner som rakt inte trodde på ett liv efter döden.

Han retade mig - när de var och hälsade på från Tyskland - med att när han dog, om det fanns ett efterliv skulle han knacka tre grr. Till saken hör att jag på den tiden var livrädd för andar. Så jag bönade och bad  att han inte skulle knacka, för jag trodde ju på att andarna fanns. Det räckte med att han knackade tre gånger i luften för att ångesten skulle rida mig och han skrattade gott. Vuxen som han var, var han en riktig retsticka.

Heinz som han hette skrev t.o.m. ett kontrakt, som jag hittade 2011 när min bror och jag städade ut mammas hus, om att han lovade att knacka.

En dag i maj för två år sedan kom jag att intensivt tänka på honom och de saker som jag upplevt på hans hotel och med hans familj. De hade ett hotell med diskotekbar i källaren där jag hängde som tonåring. Hotellet låg i en liten stad på gränsen till Österrike i Bayern. Därifrån gjorde våra familjer tillsammans många trevliga utflykter.

Allt detta tänkte jag på den vackra vårdagen och en del konstiga ljud hördes.

Ca tio dagar senare pratade jag med min bror och han berättade att onkel Heinz - som vi kallade honom när vi var barn - hade dött.

Det retade mig att jag inte skrev upp dagen och tiden när mina intensiva tankar om honom kom.  Jag kan inte säga med hundra procent att det var just när han dog jag tänkte på honom. Men med 95% iaf. 

Jag tror retstickan höll sitt löfte till mig!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Rhonda]
7/6/16, 6:05 AM
#1

Vilken härlig berättelse!

Jane-Lyzell
7/6/16, 10:32 AM
#2

så härlig berättelse - tack Kyllan56 😃tror också retstickan höll sitt löfte

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
7/6/16, 10:53 AM
#3

Tack Sara… och Jane!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
7/6/16, 11:16 AM
#4

🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Rhonda]
7/6/16, 11:23 AM
#5

#3 Sara är min kissekatt 😉. kram

Kyllan56
7/6/16, 11:30 AM
#6

Aha Rhonda! Det ser jag nu!😃Då får jag tacka dig, för jag tror ju inte katten har med saken att göra!😉

Jane!❤️🌺

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Annons:
[Rhonda]
7/6/16, 12:23 PM
#7

#6 Fast hon vill - hon tjatar på mig hela tiden  😂 kram

Upp till toppen
Annons: