Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1466 ggr
aurora borealis
2016-05-20 12:14

Erfarenheter kring Skype-sittning "pippifågeln"

Hej!

Har en liten reflektion över Skype-sittningar (mentalt mediumskap). Det vore kul att höra efter om det finns liknande erfarenheter kring mitt tema.

Själv är jag ganska ny för att använda mediet för privat sittning men har börjat utforska och upptäckt att det ju faktiskt går riktigt bra att använda. Kommunikationen sker ändå med så pass bra kvalitet, att det är värt som alternativ anser jag. Jag vågar inte säga om det är sekundärt i kvaliteten för en egentlig "på-plats-sittning" för en mental sittning. Man kan ju ha sina funderingar, men hur som helst har det fungerat bra de sittningar jag gjort över Skype.

Nu till min lilla reflektion och fråga:

När jag häromdagen gjorde en sittning var det störningsljud som uppkom "via skärmen" då sittningen pågick. Det lät som en liten bjällra som klingade oregelbundet men kraftigt. Ibland var det nästintill störande. Vi skrattade åt det hela och tänkte att det måste vara någon slags störning på "Skype-vågorna" och sa att annars är det är väl andevännen som vill ha uppmärksamhet :)

Personligen vet jag att teknik kan användas på mycket irrationella sätt både då andevärlden eller vi själva som människor påverkar dem, alternativt störningar. Självklart. Och jag blir inte särskilt förvånad över när apparater beter sig helt obegripligt, lägger av eller gör saker de inte borde kunna etc.

Men mot slutet av sittningen övergick ljudet och lät helt som (faktisk ganska vacker) fågelsång. Då vi uppmärksammade denna lilla pinglande melodi och lite uppsluppet ändå  kunde dra parallellen i kommunikationen mellan sittaren och dennes kära vän på "andra sidan" och att denne vän alltid hade skojat om "pippifåglar" (samt ett utförligare budskap kring betydelsen, som då gavs) tystnade ljudet och det var lugnt.

Vi talade länge efteråt via skype, men ljudet var nu borta - lugnt.

För er som antingen arbetar med sittningar eller fått ta emot via Skype, vad är era erfarenheter med hur "skype-tekniken beter sig"? Kanske finns det fler fina berättelser där tekniken används?

Må så gott!

Annons:
Jane-Lyzell
2016-05-20 17:40
#1

Hej- tack för härligt inlägg - Jag har också upptäkt att Skyp sittningar fungerar alldeles utmärkt som alternativ - när avstånden är för långa😃

Och vist poppar våra ande vänner in på linjerna ibland - kul tycker jag🙂

Kan nog inte säga jag haft något sådant ännu på skype - men på telefonen händer det  ganska ofta - särskilt när jag pratar med vissa människor - det är lika inspirerande var gång 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

aurora borealis
2016-05-23 13:12
#2

Ja, det är roligt! :)

aurora borealis
2016-06-14 15:45
#3

Trist att det inte verkar finnas så mycket erfarenheter att dela med sig av. Kanske är mediet för nytt fortfarande. :)

Trevlig Sommar

Upp till toppen
Annons: