Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 1592 ggr
[rore]
2016-04-14 10:32

Låg aktivitet(?)

Jag kikade i några trådar här på sidan och ser att det är många som är inne och läser. Men få som skriver.

Detta tycker jag är intressant. Nyfikenheten och intresset tycks finnas. Men tystnaden talar.

Vad beror det på?

Ämnet är ju fortfarande ganska kontroversiellt även i denna tid. Spiritualism, andlighet, medialitet.

Hur lätt är det att vara öppen med sin livsåskådning, Ibland har vi kanske inte ens grepp om vad det är vi *tror* på.

Kan själv känna ibland att i vissa sammanhang så står jag inte riktigt för vad jag sökt eller vad jag trott på,, kanske för att jag inte riktigt vetat vad som varit Rätt eller Fel.

Tyvärr har den tanken styrts av rädslan för andras Dömande.

Bara lite tankar så här på torsdag förmiddag.

Annons:
Jane-Lyzell
2016-04-14 10:40
#1

Ja du rore om en viste det 😉 Hade varit så kul om fler skrev och delade sina tankar - blir glad av er alla som skriver nu - blir ju lite ensidigt om bara jag skriver 🙃 Så hoppas hoppas fler vågar ……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[rore]
2016-04-14 10:44
#2

Ja Jane, det är ju himla intressant detta och vi får ju till oss saker/händelser på olika vis. Bara det att dela något litet, så som att det är svårt eller att *man* inte hittar orden för att förklara. Brukar ju kunna öppna upp *flöden* inom.

Och tillsammans kommer vi vidare på våra egna sätt.

Inget är rätt eller fel egentligen - det är bara olika vägar.

Jane-Lyzell
2016-04-14 10:45
#3

Exakt 😀 Bara våga ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Loris M
2016-04-14 11:03
#4

Jag tror att aktiviteten är generellt låg på iFokus. Det har nog inte med andlighet att göra och att våga skriva om sin livsåskådning. På mina sajter är det likadant. Och ändå handlar det om förskolan och lika villkor, mänskliga rättigheter… så inte kontroversiellt på något sätt. Ändå är det många som läser utan att kommentera. Många av trådar har lästs mer än 100 ggr men utan en enda kommentar. 

Det verkar som att folk vill prata om djur (dessa sajter verkar ha högre aktivitet) och allt annat är ointressant.

[rore]
2016-04-14 11:15
#5

Jo, så kan det ju vara Loris M. Sen är ju våren här folket letar sig ut lite mera.

Fast jag tänker också att det i perioder också faktiskt grundar sig på en osynlig rädsla att uttrycka sig……. 🤔

Oavsett vilken sait *man* befinner sig på. Men det är jag det😉

Loris M
2016-04-14 11:20
#6

Jo, men det är sant. Rädslor har man sett (och känt). Jag drar mig själv för att skriva på "andliga sajter" då man ofta blir bemött otrevligt av vissa som älskar att dumförklara andliga.

Annons:
[rore]
2016-04-14 11:34
#7

#6

Ja, så kan det vara och det är trist.

Sen kan det ju vara svårt när man är *ny* sökare eller vad jag ska kalla det. Jag vet när jag började min vandring i sökandet, så läste jag på olika forum.

Om metoder - sätt som andra använde sig av osv. Och försökte faktiskt tvinga mig själv på nått konstigt vis, att ta det till mig. Jag vet det låter fullständigt galet. Och det tog en stund innan jag själv insåg det.🤦‍♂️

Istället för att lyssna på det som redan kom inifrån mig själv.

Jämförandet med de som *kan* och jag som* inte kan*. Fast jag måste säga att jag alltid blivit väl bemött.

Ibland har jag känt mig kantstött för att någon uttryckt sig och sitt på ett sånt bestämt sätt och då drog jag öronen åt mig för ett tag i alla fall. För sen kom  nyfikenheten och viljan tillbaka. För att  utvecklingen och viljan  är så stark inom.

[Loet]
2016-04-14 12:26
#8

För ett antal år sedan var det bra med diskussioner på andliga sajter. 
Tog själv en paus och har kommit tillbaka, men man känner inte igen sig. vad det beror på, kan nog vara många faktorer.

Men vad för ska jag skriva, om det enbart ska läsas?. då kan jag göra likadant, att läsa och strunta i resten. om man läser någonting så lär man vara intresserad av det man läser eller?.. Nu blev det visst ordkullerbytta🤔😃

[rore]
2016-04-14 12:32
#9

Hej Loet!Kul att se dig :) Ordliga kullerbyttor är kul. Ja..det kan kännas lite ensamt att inte få respons eller ordväxling på det *man* skriver. Å andra sidan… kanske det ändå ger något till någon annan…så helt bortkastat kanske det ändå inte är (?) ;)

[Loet]
2016-04-14 12:45
#10

Hej på dig rore.

Visst kan det vara så,att det kan vara behjälplig för någon annan. samtidigt så är ju livstils frågor inte helt lätt att svara på,vi upplever olika så att säga.

Kanske det är enklare att vara fönster tittare iaf!!🤔

[rore]
2016-04-14 19:35
#11

Kanske det Loet🤔. Samtidigt så är det ju i olikheterna som nya synvinklar kan bli tydligare😉.

Jane-Lyzell
2016-04-14 20:02
#12

Kul ialla fall att det läses i trådarna - men mera skriva vore ju bra 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: