Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1566 ggr
NatureCraft
2016-02-15 00:52

Hjälp..

Ni verkar kunna detta men..

Jag vet inte vad jag ska ha för religion, religion är något super viktigt för mig..

Kristendomen,Judendomen,Islam,Buddism och hinduism funkar absolut inte för mig.

Jag är en indian och jag vill ha en religion där man inte tror på återfödelse, kan använda magi och göra ritualer, dyrkar en gud och är nära naturen..

Kan ni ge tips på hur jag ska göra?

Annons:
Valkyrija
2016-02-15 00:59
#1

Du kan ju tro på precis vad du vill och på vad som känns rätt för dig. Personligen har jag en tro där jag tagit från flertalet traditioner, livsfilosofier och religioner. Du behöver inte välja någon som redan finns utan tro på det du tror på 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jane-Lyzell
2016-02-15 12:30
#2

NatureCraft

Sök ditt ursprung så finner du din egen religion - lycka till 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[rumelle]
2016-02-16 14:17
#3

Vad tror din indianstam på?

Sommarek
2016-02-17 14:33
#4

Många wiccaner tror på återfödelse (men det är helt individuellt och inte ett måste), annars verkar det ligga ganska nära det du verkar "sugen på". Men som #3 säger, forska även lite i ditt eget ursprung; det ligger en enorm kraft i att utföra samma ritualer som ens folk kanske gjort i tusentals år.    :)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

glittertind
2016-03-01 20:15
#5

Det låter som shamanism… Det är bara det att så fort man placerar sig i ett fack, så begränsar man sina möjlighet att hitta nya pusselbitar till helheten.

Sanningen är egentligen bara en, och den finns i alla religioner, men religionerna verkar vara olika, på grund av att olika kulturer svarat på känslan av ett högre varande, på olika vis, och med utgångspunkt från det de har omkring sig.

Sedan har prästernas och ledarnas maktlystnad, inom flera riktningar också styrt en hel del, men är man  öppen för den gudomliga energin, och söker den inom sig själv, så finns sanningen där.

Glittertind

Upp till toppen
Annons: