Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 2667 ggr
Jane-Lyzell
2016-02-02 00:21

Det okända

"Det okända" - ser du på det programmet - skriv gärna vad du tycker om programmet?" Motivera gärna ditt svar😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
SegerSims
2016-02-02 00:52
#1

Jag älskar programmet, Sedan om allt är sant eller inte är inte så viktigt. Själv så tycker jag att även om det kanske inte finns ett liv efter detta så känns det tryggt ändå att ha den fantasin att det finns en "andra sida". 😃

Tarotstollan
2016-02-02 04:03
#2

Tittar också och tycker det är intressant. Är dock väldigt medveten om att det gjorts i underhållningssyfte.
Förr om åren var det ju rena cirkusen med hemsk musik och annat som skrämde upp folk men nu är det ju hur lugnt som helst.

På söndag kvällar / nätter går det ju program som är rena skräckprogrammen jämfört med detta. Har i stort slutat att titta på dem, då de bara går ut på att skrämmas och inte hjälpa andarna.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2016-02-02 13:47
#3

Jag har väldigt svårt ta programmet på allvar  och ser mest skådespelare som ränner runt, tyvärr - en skandal för mediumkåren

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lummer]
2016-02-02 14:29
#4

Finns ett par som jag tycker om att se på och det är lite kul att se förändringen hos flertalet av deltagarna som blivit genom åren. När det började sändas kollade jag jämt men nu blir det bara nån gång ibland.

[Tigerbeer55]
2016-02-04 09:21
#5

Jag föredrar en högre nivå på sådana program. Tycker tyvärr att du har rätt Jane.

Men för att ge lite cred till Det Okända så tittade jag gärna förr i tiden  när Elisabeth Lange var med gillade hennes raka och icke-flummiga sätt att arbeta. Sen tyckte jag väldigt mycket om deras reportage om Stenkullen (även om dom utgav sej som nån slags "spökjägare") - det är nog bland det häftigaste ställe jag sett där tiden stannat och ägaren verkar vara en väldigt spännande och intressant person med öppet sinne.

Gillar dock inte uttrycket spökjägare. Menar inte att låta stroppig eller nåt det är bara så jag känner.

Jane-Lyzell
2016-02-04 13:52
#6

5 . Håller med dig - hatar spökjägare ordet - vad då jaga spöken - snacka om o respekt för andarna😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Lummer]
2016-02-04 14:15
#7

Ja Elisabeth… henne hade jag glömt. Vilken käring:) Henne gillar jag🍓👍

Sjuttan
2016-02-04 22:26
#8

CENSURERAS MAN HÄR??? MITT INLÄGG HAR TAGITS BORT!!!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Jane-Lyzell
2016-02-04 23:03
#9

8 Nej - ditt inlägg har inte tagits bort - du måste ha missat då du lagt in det - skriv igen

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sjuttan
2016-02-04 23:10
#10

Nej inte alls missat! Fick nämligen en "blink" upp till höger på sidan att någon/några skrivit efter mig!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[Lummer]
2016-02-04 23:36
#11

Det händer mig med även när jag är snäll och skötsam. Tror det beror på min teknologiska otur eller mobiljäveln…..

Jane-Lyzell
2016-02-04 23:54
#12

10 Jag är Sajtvärd och skulle se om någon tagit bort din tråd - ingen har redigerat någon tråd - så du måste ha gjort något fel när du postade inlägget - skriv igen blir mitt råd :)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
2016-02-04 23:59
#13

Det brukar väl ses på siffrorna om något inlägg har blivit borttaget?
Att någon siffra saknas och alla inlägg från 0 - 12 är inlagt här och om ingen postar mellan mig och nr 12 nu, så blir detta inlägget nummer 13!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Annons:
[LoveUnite]1
2016-02-05 00:04
#14

Jag brukade se den rätt ofta för några år sedan, har vid något enstaka tillfälle sett ett avsnitt här och där, tyvärr mkt sämre nu än när den började för flera år sedan.

Finns endast EN jag gillar och det är den brittiska gubben med "snea" ögat..

Blir alltid glad när jag ser honom, att han är kvar, han i min åsikt är den enda "äkta" i det programmet.

Sjuttan
2016-02-05 11:19
#15

Okej. Tack för förklaringen. Gillar i alla fall programserien mycket. För mig känns den både trovärdig och underhållande. Positivt att det är olika medium som jobbar och att dom alla har sina små olikheter. Har en väninna på annan ort som har förmågan att känna in andevärlden Och kunde vid ett tillfälle förklara ett mystiskt dödsfall för en ung änka som sörjde sin man. Men mest "ser" hon vad som händer med levande människor som hon känner. Ex när hennes syster förlovade sig i ett annat land! Hon ringde och skulle berätta den glada nyheten. Men syster nr ett, visste redan att det skett och det hänt på en sandstrand med jordgubbar och champagne! Syster nr två skrek i telefon: "Du är ju hopplös"! Eller när hennes kompis i andra änden av landet hade köpt ny häst, och min väninna beskrev hästen exakt utan att hon sett den. Att många människor tvivlar är inte så konstigt, detta går ju inte att bevisa. Tur ändå att vi alla har rätt att vår egen uppfattning. Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Jane-Lyzell
2016-02-05 18:52
#16

Ja alla har rätt till sin uppfattning inte för jag delar din - men kul med din vänninnna kallas för varsel

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

K.R.J.T
2016-02-07 18:36
#17

En vän till mig fick frågan om han ville vara med i det okända, då hans hus ska ha en sorts portal uppe på hans vind, han har haft ett medium där då det är endel elaka andar som syns, och hon kunde inte göra något då hon sade att det var en portal upp på vinden, som hon inte kunde få bort.

Han fick rådet att säga till andarna att dom inte är välkommna,vilket han testade då hoppade en svart klädd person med krökt rygg fram, typ 2 meter framför honom, och sade "aldrig" sedan hoppa den iväg igen, mycket andliga saker i det huset :)

ialla fall han tackade nej, då det visade sig att dom ville att han skulle följa ett manus, vilket han inte ville.

Sedan är nog endel saker riktiga men tror mycket är påhittat tyvärr,

Jane-Lyzell
2016-02-07 19:20
#18

17. Manus låter ju inte så bra

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lummer]
2016-02-07 20:37
#19

Varför blir man inte förvånad….

Jane-Lyzell
2016-02-07 23:44
#20

Nä varför blir man inte förvånad?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Tigerbeer55]
2016-02-08 09:17
#21

Klockrent😉

jodoms
2016-02-10 17:21
#22

Jag bryr mig inte så mycket i om det är överdrivet eller inte, jag har någon typ utav mys-stund bara för mig själv framför programmet. Sen tycker jag mycket bra om flertalet av dem numer och precis som någon annan skrev här över så är det jättekul att se hur de utvecklas från säsong till säsong. 🙂

Sajtvärd på Astralresor iFokus

Tarotstollan
2016-02-10 19:22
#23

#22. Håller med dig och jag vill inte missa programmet.🙂

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2016-02-10 23:34
#24

Tyvärr - har Tv styrt Marknaden på vilka som är sk" Bra Medium" eller tillomed "Sveriges Bästa medium"  i Sverige under många år - Vilket inte TV4 kan avgöra anser jag. Och det blir tyvärr så att dessa gör big bissnis på människor som tror allt på Tv är bäst.

Sökare dras till dem för de syns på TV och de kan hålla vilka priser de vill. - De slår ut seriösa Duktiga medium i sin Tv reklam  som  kändismedium får gratis av Tv.

Jag tycker det är skandal att just TV 4 får fortsätta , med samma koncept , samma medium  - alla gör samma sak- driver ut sk  osaliga andar - som så gott som aldrig blir identifierade - men sända till sk ljuset blir dom och allt blir lugnt………..!?

Det kan man kalla Manus. 

Ju fler sådana hemsökta hus program ju fler hemsökta hus blir det runt om i Sverige - för människor tror det är så för det har dom sett på TV.

Det är otroligt respektlöst för dessa eventuella andar som finns där - att bli omnämnda som spöken som är osaliga och elaka - När det oftast handlar om nära o kära som vill familjen något.

Eller endast energispår som finns kvar efter tidigare ägare och som sen tolkas som spöken. ( de behöver inte ens vara människor som är sk döda, ens - alla människor lämnar sina avtryck och energispår)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Tigerbeer55]
2016-02-11 10:42
#25

#24 Ja du har rätt jättebra skrivet. Det är respektlöst och på väldigt låg nivå tycker jag. Har även för mig att de allra mest seriösa och duktigaste mediumen och även andra mottagliga  med öppet sinne inte gör så stort väsen av sig utan inte syns o hörs så mycket. Jag tror man får söka väldigt noga för att hitta  duktiga och seriösa sådana. Personligen får jag  dåliga vibbar av   Det Okändas så kallade  medium UTOM d å han med ögat-Jerry…? Och gamla Elisabet Lange som tyvärr  inte är med längre.

Det gick nån dansk version av Det Okända för ett antal år sedan, den kändes helt annorlunda. Det var ett bra medium, en stor,fyrkantig farbror i grön kavaj som i mitt tycke var väldigt rak och jordnära, Inga fjanterier eller påstenden om elaka spöken utan mer problemlösning på andlig nivå, Varför var det aktivitet,vad ville dom förmedla, hur kunde man bäst få till en bra kommunikation mellan andarna och de boende i husen etc. Inte alltid att andarna flyttade heller men det blev oftast lugnare. 

Minns en gång i ett stall då en ande knuffade till karln så han klev i en stor hög med hästabajs. Men han bara borstade av sig och fortsatte med sitt arbete.

Sorry för långt inlägg.

[LoveUnite]1
2016-02-11 10:51
#26

Vissa tror på allt de ser på tv.
Gäller inte bara medium…. Hundinstruktörer/Hundpsykologer, psykologer, osv.

Bara för dem är på tv, och de säger på ett speciellt tycker vissa att det är det som gäller och de blir efter traktade och de kan ta stora summor betalt.

Det kan alltid kanske börja mer seriöst än oseriöst men när sedan programmen blir populära så försvinner äktheten och seriösheten. Blir bara underhållning till slut.

Sjuttan
2016-02-11 12:06
#27

Kanske man kan få en beskrivning av hur ni anser att programmet SKULLE vara? Bara att mediumen skulle jobba gratis eller? Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Jane-Lyzell
2016-02-11 14:21
#28

25 be inte om ursäkt för långt inlägg - det förgyller 😃- Jag håller med om att både Norge och danmark har bättre mediala program - där fokus inte är på att jaga osaliga andar  utan på mediumskap och vad det är.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-02-11 14:22
#29

26 . så rätt du har i det du skriver - verkligen sant , tyvärr

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-02-11 14:29
#30

27 , Nu tjänar inte Tv mediumen så värst mycket pengar på programmen - det är nog mer struntsummor de får - De är med för reklamen de får i TV och det är där de kan kamma hem storvinsterna - det till omed gör ju reklam på deras hemsidor - "Känd från Tv " Det okända" etc…..

Det blir känndis status och vem vågar säga emot en kändis………

Om jag fick önska Tv program för medium - så skulle det vara vad ett medium är och vad vi gör och hur vi lever.

Ge Storseanser på Tv för folk att ta del av eller sittningar - där människor får se att det handlar om att hela brustna hjärtan på bägge sidor om livet.

Ge bevisföring för själens överlevnad så människor får hopp.

Inte larva runt och jaga spöken - det är fåningt och något som Tv med skräckfilm skapat.

Nä fram för äkta mediumskap och dess filosofi

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

K.R.J.T
2016-02-11 16:55
#31

tv programmet måste ha spännande saker som händer varje gång annars tappar tittarna suget, så då får man fuska lite, sen det mesta på tv är fusk och påhitt för att det ska locka så många tittare som möjligt :)

[LoveUnite]1
2016-02-11 17:22
#32

#31 är dock inte alla som förstår det.

Jane-Lyzell
2016-02-11 17:49
#33

32 exakt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marr
2016-02-11 19:55
#34

Ja men eftersom du utfärdar ett äkta mediumskap och anser att fejket inte ska få hålla på med sitt tevespex så kanske du skulle kunna göra det bättre  då Jane? Kan du inte visa det snälla?  är du rar…

Gillar inte alls att du kränker etablerade medium för så ser jag det personligen å kanske är jag överkänslig vad beträffar detta??

Om Lena Ranehag spelar skådespel inför kameror & Hesslebrandt ljuger så kan ju du ta över då och bevisa deras charlatonkonster… Du  är medial Jane, eller?  Var lite jusste .  Om du bara visste om Lena t.ex, så skulle du inte säga ett ljud.  Jag tror inte du vet alls  för när du säger så här betvivlar jag dig! 

Man ska inte sätta sig över andras begåvning, varför gör du så? Få ren känsla av att du gör på detta vis, känns inte bra ska du veta..Alla får vi olika direktioner.  Du har din…Spiritiualistisk som du är, är du ändå fördomsfull enligt mitt tänk här.

Kasta inte skit på våra medium, ty dom har öppnat en värld för vanligt tänkande folk och gör så gott dom kan. Ska dom få skit för hur teve vill ha sitt upplägg?

Jane! Ibland förvånar du mig sannerligen som en öppen ande full av kärlek som du säger. Varför dömer du? Jag är förbryllad av att du dömer människor av vår sort.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Jane-Lyzell
2016-02-11 21:12
#35

34 . Ja du Marr - Du tolkar som du vill det jag skriver - men inte mina ord- det är dina och det får du stå för själv!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sjuttan
2016-02-11 22:38
#36

#30. Tack för ditt svar. Jaså det är därför dom medverkar i TV? Allihop? Jag har aldrig läst deras hemsidor, har aldrig kommit på tanken Gillar bara att se programmen, vi har ju alla olika tycke och smak. Ja ett helt program om ett medium åt gången kanske vore intreśsant. Skulle dom intervjuas i en TVstudio eller typ "hemma-hos-reportage"? Nej men storseans i Tv tror jag snarare skulle skämma ut alla oss som tror på andar. Fast jag har faktiskt aldrig sett hur det går till. Att bevisa själens existens tycker jag är det enda sättet att göra som dom gör. Att ta fram massa uppgifter från andarna som ingen annan kan veta! Finns det andra sätt vore kul att veta! Sen tycker jag att dom gör en god gärning i " Det okända". Många har det ju faktiskt jobbigt med svåra störningar och har vettskrämda barn. Förresten "spökjakt"! Jag som ser varenda program har aldrig hört dom säga så! Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

[LoveUnite]1
2016-02-11 22:56
#37

Bevisa själens existens, sysslar dem med sådant i "Det Okända" nu?

Wow, jag har missat grejer. När jag brukade titta på det programmet, samt när jag hoppar bland kanalerna och råkar se att det är på så har jag aldrig upplevt det.

Det lättaste sättet att bevisa att det finns en själ, att du har en själ, är att söka inombords, endast du vet om du har en själ.

Jag läste någon stans en artikel eller någon som gjorde undersökningar om att precis när en kropp dör går man ner ca 20 gram i vikt eller något?
Då menade denna vetenskapsman att det kanske var själen som väger 20 gram. De gjorde tester och allt möjligt. Men är som det mesta, bara en teori.

Ta inte mina ord som exakt, har bara ett svagt minne om detta.

Sjuttan
2016-02-11 23:02
#38

Ja om man med själen jämför med anden! Kolla själv vid något tillfälle, men detta är MIN tolkning inte deras! Aa

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Jane-Lyzell
2016-02-11 23:06
#39

Inget fel tjäna pengar -alla måste ha mat på bordet - men ……..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-02-11 23:11
#40

Alla får tycka vad de vill om programmet -och jag säger vad jag tycker och i min värld inte sanning om andar. Dåligt program och uttjatat -  Att  de medium som ställer upp där gör det , förstår jag inte - förstår de behöver reklamen men…….resten. Pinsamt - finns nog inget arbetande etablerat medium som tittar på det och tycker det är bra representativt för medium.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LoveUnite]1
2016-02-11 23:16
#41

Jag tror inte så mkt på skillnaden mellan ande och själ, i min tanke är de samma sak.

Som när vissa säger att när vi gör oobe's är det den astrala kroppen som lämnar vs själen som lämnar.

För mig är, "Jag är en själ i en fysisk kropp" och inte "Jag är en fysisk kropp och har en själ."

Jag kan självklart ha helt fel, är endast med tro uppfattning angående detta.
Eftersom jag vet jag har en själ känns allt annat inte lika viktigt. 

Ingen vet nog med 100% förrän vi lämnar denna fysiska värld.

Annons:
Jane-Lyzell
2016-02-11 23:18
#42

41 Nog är vi själar på genomresa i en fysisk kropp😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sjuttan
2016-02-11 23:47
#43

"Inte sanning om andar". Jätteintressant Jane att höra din åsikt! Vill gärna veta hur du menar då? Du är väl något av en " insider" och jag bara en TV-tittare som visserligen har uppfattningar och åsikter! Nu godnatt till er alla för idag!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Jane-Lyzell
2016-02-11 23:51
#44

43 God natt - det får bli i morgon 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

penke
2016-02-12 00:18
#45

(ibland)
 jag har ingen teve, så det blir --sporadiskt😃
ibland är det intressant, lite för ofta..för mycket ett" hotell "eller likn. på dekis som behöver ett spännande dragplåster,( Vi var med i det okända!!!)
ofta har jag tyckt att klipparen/regissören  bara följt samma manual, program efter program, kopierad dramaturgi o "samma cliffhanger"

jag tyckte det var bättre förr ! 😃
danska Åndernes magt å de första åren av de svenska versionerna

   penke

Marr
2016-02-12 07:59
#46

Ja jag tyckte också att det var bättre förr, man blir väl lite mättad. Sen så håller jag med #36 att dom ofta gör en god gärning & inte kan jag dra mig till minnes att jag någonsin hört att dom använder ordet spöken om andarna i detta program.

Däremot finns det andra utländska Spökjägarprogram där man håller på och rotar runt och stör & det känns ofta respektlöst. Det gör mig ont, för sen lämnar dom ställena efter ha stört omkring utan att hjälpa de eventuelle kvarvarande andar som ska finnas där.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Jane-Lyzell
2016-02-12 15:17
#47

Resultatet av Tv som framställer vilka som är Sveriges bästa medium Blir - det att  Tv slår hårt emot småföretagare, enskilda och föreningar i vår branch - då Tv mediumen får alla kunder mer eller mindre - många får klappa ihop och är de sedan utsatta för skeptikerna ja då blir det dubbelt tufft .

Därför anser jag att Tv inte kan avgöra vilka som är bra - de skulle kunna ta vilken människa som hellst och påstå de är medium och folk skulle köpa det , tyvärr

Många föreningar får klappa igen idag för att Tv mediumen arrangerar egna storseanser eller worshops kurser. - förr hjälpte Mediumen föreningarna idag är de så otroligt dyra att ta in för små föreningar att det inte funkar för dem arrangera dem - det är inte klokt😡

Bistra verkligheten tyvärr

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marr
2016-02-12 16:44
#48

#47 Ja det är ju en hemskt tråkig utveckling i så fall, det kan jag hålla med dig om. Det hade jag ingen aning om.😕

Jag tycker att man inom detta läger borde samarbeta, men teve är kommersiell tyvärr & vill ha tittarsiffror. Pengar pengar pengar! Önskar dock att inte de duktiga medium som nu råkar ingå i denna mediumakademi som teve håller, ska anklagas för skådespeleri.😕

Behöver jag någonsin hjälp personligen så skriver jag ej till "Det okända" för egen del det kan jag säga, med tanke på att det finns gott om duktigt folk som inte har lust att arbeta offentligt inom kamerorna.👍

Jag vill inte vara med på teve & ska man sen betala kanske inte en så billig summa så gynnar jag hellre den som inte har det så fett…men jag respekterar ändå våra sk. tevemedium, för som sagt…det kan öppna upp andra människor som kastar/t skit på medium.🙂

Tack för att du förklarar närmare som gör att jag kan förstå dig liite bättre nu vad du menar…🌺

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Annons:
Jane-Lyzell
2016-02-12 17:44
#49

48. Ja Tv är verkligen kommersiellt

Bra du förstår vad jag menar lite mer nu 😉

Ha en fin fredagskväll🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sjuttan
2016-02-12 19:43
#50

Aha! Ja då förstår jag att det inte är så himla kul! Jag trodde du m fl här menar att hela programmen är fusk! Att det bara är skådespelare som spelar påhittade historier! Men har nog fattat fel då. Tack för förklaringen! Aa. ☺

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Sjuttan
2016-02-14 20:34
#51

Har funderat mycket på det här problemet med att några få medium blir kända och berömda genom TV och andra inte kan överleva! Jag som aldrig varit involverad i detta utan bara varit TV -tittare har inte förstått detta. Trodde nog att övriga hade det på hobbynivå o jobbade mest med släkt och vänner enligt eget önskemål. Jag har stora djupa sår i min själ som så innerligt skulle kräva en riktigt bra kontakt med andevärlden, men har inte en chans att klara ett arvode till en av "kändisarna". Något behövde göras för att åtgärda situationen, det hjälper ju inte att bara vara sur på de framgångsrika! Och vem skulle inte tacka ja till att bli känd från TV och till på köpet få betalt? Här kommer iden in som du Jane nämnde! Att jobba hårt på att få till en ny TV-serie men olika "amatörmedium" varje gång. Varje gång en ny uppgift att lösa. Det kräver en TVproducent som kan leta upp trevliga men äkta uppgifter att lösa. Hoppas detta inte är helt utopiskt, men vänder man runt iden på lite olika håll o kanter så borde det gå! Det finns väl många kanaler man kunde satsa på och försöka få igång. Tror åxå att en förutsättning är många okända medium går samman och jobbar stenhårt på detta! Verkar jag idiot som hittar på fabler, så okej, då bjuder jag på det. Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Jane-Lyzell
2016-02-14 22:51
#52

51. En utopi vad det verkar - Har försökt få kanalerna intresserade - men inget gehör - Kanal 5  hade ju förnimmelse av mord - men av någon anledning slutade dom - de tålde inte kritiken från skeptiker😐

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sjuttan
2016-02-15 23:04
#53

Jag tänkte nog inte på de vanligaste kanalerna första hand. Och tänkte nog åxå att man fick lägga mycket jobb på det. Vore jag medium kanske jag samlade ihop ett tiotal kollegor och sedan utsåg en arbetsgrupp på tre personer. Dessa skulle gärna vara lite framåt på olika sätt så att de kompletterar varandra. De skulle leta o rota bland arbetskamrater, studieförbunden, bland olika sorters kursverksanhet t ex för att hitta vägar att gå vidare. Kanske göra arbetet i studiecirkelform och bjuda in lokalradio o lokaltidningar som ett steg på vägen vidare. Ingen Quick Fix förstås. När jag t ex gick kurs hos Bengt Stern på Mullingstorp blev jag bekant med en TVproducent som Ingeborg Nånting, man kan hitta allt möjligt där man minst anar det. Får man med någon sådan i gruppen blir det lättare att jobba vidare! Eller kanske en dokumentärfilmarne! Sedan tar man förstås hjälp av affirmationer o andra typer av mental träning. Kanske någon i gruppen har tumme med andevärlden som kunde ge stöd! Ursäkta min entusiasm, tycker ibland det kan vara kul att spåna. Okej att detta är en utopi, men vill man så finns möjligheten och man kanske kan beväpna sig med envishet o viljestyrka. Nu är detta bara mina fantasier och om man betraktar dem som utopi så är mina ideer naturligtvis helt värdelösa. Ha det gott alla! Aa.

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Jane-Lyzell
2016-02-16 00:09
#54

53. Det blir nog mycket begärt från arbetande medium - det måste finnas en vilja för det och en drivande kraft- Ja jag vet inte om det är möjligt - det handlar om avstånd emellan varandra etc.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sjuttan
2016-02-16 11:03
#55

Visst! Jag bara tänkte att så skulle jag göra om jag varit i den situationen!

"Jag är inte tillräckligt ung för att veta allting".
Oscar Wilde.

Annons:
Upp till toppen
Annons: