Annons:
Etikettandlighet
Läst 1234 ggr
Ians
2016-01-03 15:30

Dödsbädds visioner

Här är en artikel som jag ramlade över idag.

https://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2940787-i-dodens-vantrum-visioner-som-trostar

Stämmer så med egen erfarenhet som jag har av människor som gör sig beredda att gå över till "andra sidan".

Och upplevelser som efterlevande  talat om, även om man gör det diskret, det är ju lite "knäppt" och kontroversiellt att ha sådana upplevelser.

Annons:
[peter54]
2016-01-03 15:35
#1

OT: Rubriken är särskriven, nu betyder rubriken att dödsbädden själv har visioner.

Ians
2016-01-03 15:45
#2

Kul notering 😉 Men det är själva budskapet som  är det viktiga inte själva rubriken. Ser att du gjort dig till Rättstavningspolis här inne! Det är väll bra ifs, men väldigt OT!

[peter54]
2016-01-03 16:04
#3

#2 Se det som ett sätt att hjälpa till att motarbeta särskrivning istället för polisverksamhet, man måste inte tvunget alltid reagera negativt, det går att se det positivt också. Jag jobbar med textredigering på många sajter och har inget intresse i att vara elak eller dum, mitt syfte är enbart att hjälpa till.

Ians
2016-01-03 16:18
#4

Bra då vet vi vart vi har varandra 😉 Men en stilla fråga och ärligt menad fråga, utan baktanke….reagerar alla dina "offer" positivt? Speciellt om de inte efterfrågat din kunskap? 😃

[peter54]
2016-01-03 17:06
#5

Uppriktigt sagt reagerar de flesta som du, men det brukar gå att få de flesta att ändra sig om jag förklarar mig.

[Lummer]
2016-01-03 17:22
#6

Jobbar en del paliativt och har upplevt detta många ggr. Dels med anhöriga och de jag känner och helt främmande. En del har reagerat med oro när de ser sin döde man eller fru eller barn eller vem / vilka det än är som väntar dom men bara en kort stund sen byts det mot lugn. Ibland är det så tätt med energi runt den som ska dö att även de som inte tror eller ser inte kan bortse från det. En mycket varm och underbar känsla . Ödmjukande att få ta del av en människas övergång. Det är inga hallisar , både jag och flera kollegor ser dom också.

Annons:
[rore]
2016-01-09 15:18
#7

#0

Visst stämmer det Lans. Jag har suttit vid många dödsbäddar, jag har sett ångesten och jag har sett hur döende människor vänder sig inåt. Liksom stänger ute den yttre världen,,,, och finner sitt lugn.

Väldigt många människor i döende fasen ser också ut att ha en inre dialog. Med *någon*något*, som många av oss inte kan se.

Det är verkligen fascinerande att betrakta. Många gånger kan man som vårdpersonal också förnimma att det händer något i själva rummet.

Kristina79
2016-01-12 19:01
#8

Det kan vara så vackert o tröstande, min farmor gick bort för ngr v sedan, min mor satt m henne o nån dag innan hon gick bort så tuppade hon av lite och kvicknade till o berättade att de hade mött henne men hon var inte redo då! Nåt dygn senare var hon redo. Så fint o nu tänker jag mig att hon myser m farfar o deras vovvar och de andra nära de hade som gått vidare 💖

🌸

Jane-Lyzell
2016-01-12 23:59
#9

Tack för ni delar :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: