Annons:
Etikettandlighet
Läst 2407 ggr
Lisa7784
12/19/15, 8:33 PM

Vill hitta min "Guide" men hur?

Hej jag är en tjej på 15 år och jag har väldigt länge haft ett stort intresse för det övernaturliga. Jag har länge känt mig extra kopplad till andevärlden och jag har stora aningar om att jag kan vara medial. Eftersom att vara medial är en gåva som utvecklas genom träning så vill jag gärna börja med att ta kontakt med min guide. Jag är också lite rädd att det jag kommer få uppleva om jag utvecklar min medialitet kommer vara skrämmande och att jag inte kommer lyckas stänga av. Därför vill jag börja med att ta kontakten med min guide som kan hjälpa mig med detta. Hur kan jag lyckas med detta? Alla tips är välkomna och ni får gärna lämna exempel på övningar man kan använda sig av när man övar upp sin medialitet.

Annons:
Jane-Lyzell
12/20/15, 12:32 AM
#1

Hej Lisa7784

Du är 15 år och vet du inte du är medial vid detta laget - så är mitt råd att vänta utveckla det tills du har skapat en trygghet och släppt rädslor - ska du ta någon kontakt så är det din andliga ledare och bygga tryggheten där. Utforska vidare kanske med taro eller liknade (medialt) - finns massor på nätet läsa och även här i forumet. Det bästa är om du känner någon vuxen medial som kan hjälpa dig förstå vad det är du har. Tycker du ska vara ungdom så länge du kan och vänta några år till innan du utvecklar dig vidare.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lisa7784
12/28/15, 6:08 PM
#2

Tack för tipset Jane, ja jag funderar på att vänta men jag har även haft mer än ett dussin dejavu-känslor och upplevelser på senaste tiden som får mig att bli väldigt intresserad och nyfiken. Tyvärr så har jag ingen medial i min närhet och har då därför ingen som kan guida mig genom detta. Jag har också haft en gammal tarotlek och bok som jag bestämde mig för att plocka fram idag och jag läste migsjälv 2 gånger och jag tyckte att båda stämde bra in på mig.

Jane-Lyzell
12/28/15, 7:01 PM
#3

Om du nu ska söka - så kan du prova denna http://spiritualism.ifokus.se/discussions/567fd668ce12c44ad7000c91-kontakt-med-andlig-ledare?discussions-1 -

Har du sen frågor går det bra fråga mig🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

K.R.J.T
12/31/15, 5:30 PM
#4

Vad roligt att du i sådan tidig ålder intresserar dig för det andliga:) en själv brydde sig mest om fest i den åldern haha :D

Att meditera dagligen hjälper en mycket, att lära sig vad man ska äta och vad man inte ska äta, att försöka undvika dåliga vänner, att dra ner på den elektroniska stimulansen som tv. mobiler datorer hjälper en mycket.

att röra sig mycket i naturen, och att hitta en fridfull hobby man brinner för som man kan utföra emellanåt.

är en bra grund i att utveckla sin medialitet,

Allt börjar i rotchakrat dvs man börjar att bygga upp ett stabilt liv, med stabila grunder, sedan försöker man hitta intressanta områden inom det mediala man vill lära sig mer om, finns 1000tals böcker om andlig utveckling, även mycket information på internet och youtube., sedan när man lär sig att utveckla sin medialitet så lär man sig även att stänga av den när man behöver det.

då ifall den är påslagen hela tiden plockar man lätt upp negativa människors energier som kan få en att må dåligt, vilket kan vara svårt att förstå vilka som är ens egna energier och andras.

Sedan ska man inte vara rädd för det andliga här i livet, det är ett spännande område som ger ens mycket glädje och lycka :)

Roligt att du har dejavu känslor, dejavu brukar vara att antingen ser du saker innan det händer och känner igen det när det händer, eller så har du gjort samma saker i ett tidigare liv.

berätta några områden om medialitet du intresserar dig för så ska jag försöka ge dig några förslag på intressanta videos och böcker om det området.

Svårt att börja då det är mycket medialt där ute, men man hittar ett ämne som intresserar en och så lär man sig det, och gillar man det läser man vidare på det, gillar man det inte så går man vidare till nästa område, jag själv har läst en massa om saker som inte intresserar mig så mycket, men det har endå varit en rolig sak att lära sig så att man har förstått vad varje sak handlar om, och att man kanske senare i livet plockar upp det ämnet.

Lycka till med sökandet :)

K.R.J.T
12/31/15, 5:33 PM
#5

Glömde en sak, det viktigaste, många snöar in på det andliga/mediala områdena i livet, och glömmer att leva sitt "vanliga" liv, ungefär så att man drar sig undan ifrån alla människor och sitter och läser hela dagarna,  vilket man inte ska göra, det gäller att hitta balans i det hela, vi har ett "vanligt" liv med saker vi måste utföra också för att få ett fridfullt  och glädjande liv :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
anniev88
6/26/16, 7:36 PM
#7

#5 

Hur menar du "vad man inte ska äta?" Jag hade ingen aning om att man kan påverka sin medialitet med kost? Har du några länkar eller info som jag kan läsa! Vill gärna testa :)

Choklad
7/6/16, 11:48 AM
#8

Du kan äta vad du vill 😉

Är du medial, så märker du det ganska tidigt.

En del har "gåvan" mer än andra. Vet inte varför det är så, eller verkar vara så. Kan bero på uppfostran, många har föräldrar som säger att andevärlden inte finns, och då stängs man ner redan somliten.

Men de flesta barn är mediala, alla är egentligen det, och får man ha kvar det, utan att någon annan bestämmer hur det ska vara, så stänger man inte av det.

När du är redo att  utveckla dig vidare inom det mediala, så kommer din guide att göra sig tillkänna för dig, du behöver inte be om det.

Just nu kan du fråga guiden om saker och du kommer att få tecken i din vardag, som ger dig svar, men då behöver du vara redo att se dem.

Lära dig lite om symbolerna och känna in vad guiden vill säga dig.

Ni kommer senare att ha en bra kommunikation, och guiden finns alltid med dig, du kan ha fler guider allteftersom, men det är den guiden som var med dig då du gick in i detta jordelivet som lltid kommer att vara med dig tills den dagen som du går in i andevärlden. Guiden/guiderna lär dig och vägleder dig i allt du vill göra.

U R us

EPMSS
7/11/16, 1:20 PM
#9

Jag prata med andar när jag var 9 men de var dock svårt att stänga av. Jag tror att yngre människor kan enklare få andlig kontakt. Men om du är rädd eller nervös så ska du inte ge dig in i detta riktigt än. Prata med dig själv lite, ibland kan man få tecken tillbaka.

~ But why? ~

Jane-Lyzell
7/11/16, 6:47 PM
#10

9 klokt råd 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
7/12/16, 9:37 PM
#11

Det är inte alls nödvändigt att vara medial för att intressera sig för sina andliga guider. Man behöver bara tro. Man behöver tro på att alla människor har åtminstone en andlig Guide från vaggan till graven som hjälper till med navigationen på livets väg genom samhället och ödet. Sedan kan man dessutom tro att alla människor har en Beskyddare som just beskyddar en från faror och missförstånd. Detta förhållande anses inte vara en religiös tro, även om man skulle kunna säga att det även är det, men det anses vara Sanning och därför är det vetenskap. Det är en andevetenskaplig sanning att vi har guider och beskyddare i vår närhet Och Dessa Kan Vi Be Till! Rättare är väl att vi står i ständig kommunikation med dem men det är kanske mer sällsynt med medveten åkallan för förväntade bönesvar. Men det går bra att göra. Andarna finns därför att Gud finns och det går alldeles utmärkt att stilla sig i bön till dem. Förhoppningsvis kan man uppöva en väldigt tillfredsställande kontakt!

Choklad
7/13/16, 10:44 AM
#12

"Tro" är väl jag vet inte hur jag ska beskriva det, något som man tror finns, men det är en annan sak att veta. Att "veta" brukar för många vara en dålig sak att säga påstå, om jag säger att jag vet att min guide finns, så blir många upprörda /arga på mig, eftersom de inte kan veta (se och uppleva) min guide.

Men jag vet, och det är huvudsaken.

Min guide har absolut ingenting alls med någon form av någon av alla dessa religioner att göra, och definitivt inte med någon "Gud".

Däremot handlar det om goda och kärleksfulla energier. Det är inte så komplicerat som man kan tro.

Sedan kan man ju diskutera vad som är "gott" också. Men det handlar om oändligt tålamod, kärlek och förståelse över alla gränser, vilket finns hos våra guider. Hade jag varit min guide så hade jag blivit galen på mig själv för längesedan 🤪

U R us

[Hukanson]
7/13/16, 12:40 PM
#13

Tro är att hålla något osynligt för Sant - antingen därför att man litar på någon auktoritet eller känner bekräftelse i andanom eller i köttslig sinnesupplevelse. Till exempel ett bönesvar kan ju komma på olika sätt. Jag tycker det känns logiskt att anta att om det finns en stor andevärld i flera dimensioner så borde det finnas någon som organiserat allting och upprätthåller allt som en värld att andeleva i och den MaktKraften kan man väl kalla Gud för ingenting skapas av sig själv och ingen människa har någonsin skapat något.

Annons:
Jane-Lyzell
7/13/16, 2:04 PM
#14

12. du skriver ; 

Hade jag varit min guide så hade jag blivit galen på mig själv för längesedan

😃 så sant gäller även mig 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
7/13/16, 2:04 PM
#15

13 . vi människor skapar ju hela tiden !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
7/13/16, 2:57 PM
#16

# 14

🙂

U R us

[LoveUnite]1
7/14/16, 10:53 PM
#17

Jag har en kvinnlig (energi) och en neutral men mer åt den manliga (energin) den manliga har tagit mänsklig skepnad när jag sett honom men jag har aldrig sett den kvinnliga bara känt henne och den energin är enormt stark så ibland undrar jag om hon kanske är min skyddsängel, hon har varit med mig sedan barndomen.

Minns du möjligtvis något tillfälle eventuellt en dröm där kanske någon kommit som du känt som om du känt dem eller känt dig trygg med? Den känslan stannar för alltid så du borde minnas om du har upplevt den.

Min manliga, han vet jag namnet på så just nu kanske detta sätt jag ska beskriva är inte det lättaste just nu för dig om du ej vet namnet på din Guide, men du kan även göra detta med att med geniun känsla och vilja rikta det mot Guide istället för namnet på guiden.

Lucid Dreaming.

När du blir Lucid i en dröm så med en gång ropa efter din Guide, jag ropar ju namnet men du får ropa efter din Guide. Guiden kanske inte kommer just den gången men varje gång du blir Lucid i en dröm ropa efter din Guide och säg att du gärna vill träffa din Guide och att du är redo. Jag lovar dig, en dag kommer din Guide och visar sig för dig, antingen i form eller energi, i en dröm eller i en meditation.

Viktigast är att du måste verkligen känna att du vill det och att det är din Guide du vill träffa.

Blev lite långt och klottrigt men jag hoppas du förstod.

[Hukanson]
7/15/16, 12:17 AM
#18

Många andar kommer och vill vara personens "guide" men det är bara den sanna guiden som är riktig guide från vaggan till graven för det högre självet. Vad ska vi ge för namn till de negativa andar som kommer och vill hjälpa till i våra liv och kanske vill få litet hjälp själva? Kanske måste vi titta i "The Book of Shadows" som systrarna Halliwell anvönde i teveserien Charmed. Precis som i den teveserien finns den en intressekonflikt mellan ljusets andar tex De Äldste och undervärldens andar typ Girighetsandar.

Choklad
7/15/16, 9:23 AM
#19

Den guiden vi har som följer oss i livet, står över dessa andra andar/guider mm, eftersom det är dennes uppgift. Man är alltid länkad med sin Guide.

Utan krångligheter och konstigheter.

Man behöver inte ropa så högt på sin guide, eftersom denne känner ens tankar och sinne, h*n vet.

Man kan tänka inom sig att man vill se sin guide, och då händer det vid ett tillfälle som passar.

Man behöver inte krångla till det.

Man behöver dock vara lite uppmärksam på "tillfälligher" som olika tecken. T ex fjädrar brukar vara ett tecken från ens guide, eller andra symboliska händelser.

U R us

Jane-Lyzell
7/15/16, 11:05 AM
#20

18. Jag tror ju inte trådskaparen kommer känna sig mindre rädd av ditt inlägg - snarare tvärt om hon är 15 år .

"The Book of Shadows" som systrarna Halliwell anvönde i teveserien Charmed. "

är en tv serie för att locka tv tittare förövrigt en uppdiktad historia och inte sann. och dessutom är den ju Amerikansk - där präster utför exorsism och dylikt i okunskap. där man tror allt med Andevärlden är ont (rädslor)

Andar o Andevärlden drivs av kärlek till oss - inget annat ❤️

Det är endast kärlekens vingar som drar dem tillbaks för att hjälpa

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Hukanson]
7/15/16, 4:58 PM
#21

Jane, andevärlden är en stor och skiktad värld där kärleken är relativ den plats anden befinner sig. Det finns ju till och med andar som ännu inte kommit upp i andevärlden till fullo, de vill hellre vara här bland de i köttet levande för att de har inga andra intressen än de världens ekonomi, politik och kultur har. De har faktiskt ingen aning om vad kärlek är! Jane hur kan du veta att alla andar är kärleksfulla, och vad menar du med det? Hur blir de alla det?

Upp till toppen
Annons: