Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1848 ggr
Ians
12/11/15, 5:45 PM

Hur skydda sig mot någons tankar?

Läser i en annan tråd att man kan känna när någon tänker på en. Känna av tankar som någon har. och det kan väll vara gulligt om det är någon man tycker om, eller blir glad över att de hör av sig.

Men om tex den person som tänker på en, inte är någon man vill släppa in. Hur gör man då?

Har under ett tag känt av en människa som verkligen inte vill mig något gott, och jag har sagt till dem runt mig att "jag känner av när personen tänker på mig tom." de har tom skrattat åt mig, men fått ge sig när de ser själva att , jo då det ligger något i det.

Har kunnat tom säga nästan i vilken minut denna person har uppdaterat med sarkastiska kommentarer om mig etc

Detta är en person som skaffat sig olika konton och genom dem "för fram sitt budskap" att jag är dum i huvudet, naiv, elak, patetisk, skall växa upp och inse livet etc etc

En klassisk stalker mao

Har verkligen försökt att vända personen ryggen, stänga ute och på alla sätt inte velat ha något med personen att göra. Men ändå så får jag ibland som en "knut i magen" och jo visst då är människan igång igen!

Har ni några tips hur man skall skydda sig mot denna "tanke smedja"?

Annons:
Loris M
12/11/15, 6:29 PM
#1

Väldigt tråkigt med sådana människor. 😕

När jag känner av negativa energier brukar jag skapa ett ljustäcke runt hela mig. Jag brukar meditera (ofta liggandes i det här fallet) och föreställa mig att jag omger mig själv med ett tjockt lager med vitt och skimrande ljus och ber mina andliga guider om skydd. Samt föreställer mig att täcket är så tjockt och ogenomträngligt att inga negativa energier kan komma igenom. Jag börjar helt enkelt med benen och lägger täcket stegvis runt hela kroppen uppåt. Till slut ligger jag som i en kokong av ljus och bara njuter av lugnet och beskyddet. 

Om det handlar om att  jag misstänker/känner att någon vill mig illa (som du verkar göra nu) brukar jag utanpå täcket lägga speglar hela vägen runt om. Och föreställer mig att alla negativa tankar som någon skickar bara studsar tillbaka till personen. 

Det här hjälper mig i alla fall att känna mera lugn och att jag är mindre mottaglig för negativa tankar.

Ians
12/11/15, 6:42 PM
#2

Tack Loris M ❤️

Jane-Lyzell
12/11/15, 9:02 PM
#3

speglar är bra att visualisera - men se till att endast det negativa inte når dig - så du inte ptojiserar tillbaks det posetiva - kram

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
12/12/15, 11:14 AM
#4

Kanske kan man visualisera speglar mellan den eller de person man vill undvika och en själv, bara?

Loris M
12/12/15, 11:40 AM
#5

#4 Ja, så tänker jag också. Speglar använder jag sällan egentligen, men då det händer riktar jag mina tankar mot den personen och förställer mig att allt negativt som personen skickar speglas tillbaka.

Upp till toppen
Annons: