Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2474 ggr
Valkyrija
11/18/15, 11:20 PM

Vilka stjärntecken har ni?

Såg ett inlägg här om skorpionen och tänkte att jag kunde spinna vidare lite här på det! Man har ju fler än ett stjärntecken vilket inte alla vet om. Soltecknet är det mest kända, det är det alla brukar gå efter när de talar om vilket tecken det har men vi har faktiskt flertalet andra också!🌺

Soltecknet - vårt ego, vårt jag. 
Måntecknet - våra känslor
Ascendenten - vårt yttre, hur folk som inte känner oss ser oss
Medium coeli - hur vi uppfattar oss själva och tror att vi är

Det finns ju fler planeter som också spelar in men det är dessa fyra som jag personligen har lite halvkoll på! Det är detta som gör att folk som är födda på samma dag inte alls behöver vara lika varandra. 

I soltecknet är jag vädur, i måntecknet är jag kräfta, i ascendenten är jag jungfru och i medium coeli är jag tvilling. Vad har ni för tecken? Vet ni inte så kan ni ta reda på det HÄR. Ni måste dock kunna er extra födelsedata 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Annons:
oddahviing
11/19/15, 12:18 AM
#1

Soltecknet - Capricorn (Stenbock)
Måntecknet - Capricorn (Stenbock)
Ascendenten - Gemini (Tvilling)
Medium coeli - Capricorn (Stenbock)

'-Headlights on the highway-'

Ians
11/19/15, 8:20 AM
#2

Soltecken: Skytten

Måntecken: Jungfrun

Ascendent: Vågen

Medium coeli: Kräftan

Jane-Lyzell
11/19/15, 2:19 PM
#3

Kul men svårt läsa diagrammet ? - är ju skorpion normalt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Valkyrija
11/19/15, 2:24 PM
#4

#3 Ja det är lite knepigt men om du kollar på första kolumnen till vänster. Där står det Solen  och förmodligen skorpionen för dig. Under det står månen och tecknet du har i månen. I kolumnen till höger höst upp står Ascendenten och efter det tecknet du har i ascendenten :) Tredje nedifrån står Medium coeli och tecknet efter det är ditt tecken ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Valkyrija
11/19/15, 2:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Här är en bild istället haha 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jane-Lyzell
11/19/15, 8:49 PM
#6

aha tack 😃

då har jag - 

Solen i skorpionen

Månen i Jungfrun

Ascendent i Stenbocken

Medium Coeli i tvillingarna

Vad betyder Medium Coeli ????

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Valkyrija
11/19/15, 8:59 PM
#7

Medium coeli är hur man uppfattar sig själv :) http://www.astrologi.nu/horoskop/4202-horoskop-medium-coeli.html där kan du läsa mer :D

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jane-Lyzell
11/19/15, 9:50 PM
#8

aha tack :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
11/20/15, 5:49 AM
#9

Då fick jag till det iaf 😉Tyckte också att det var lite svårtolkat, är ju inte van vid att avläsa sådana tabeller.

Jane-Lyzell
11/20/15, 10:57 AM
#10

Vad betyder det då ? Att man har så o så ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Valkyrija
11/20/15, 11:57 AM
#11

Soltecknet är hur du är som person. Jag är vädur vilket för mig väldigt ivrig, aktiv och passionerad. Måntecknet är din känslomässiga sida. Där är jag kräfta vilket gör mig väldigt känslig och kärleksfull speciellt mot familj och vänner. I ascendenten är jag jungfru. Folk som träffar mig ser mig som nogran, aktiv etc. I MC är jag tvilling. Jag ser mig själv lite som en tvilling är :)

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jane-Lyzell
11/20/15, 2:18 PM
#12

11. aha tack jo nog är jag en riktig skorpion alltid 🙂 kan nog stämma men man måste då ha bra koll på alla tecken :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LarssonA]
11/25/15, 11:13 AM
#13

Soltecken: Skytten

Måntecken: Lejonet

Ascendent: Jungfrun

Medium coeli: Tvillingarna

Nån som vet vart man kan läsa om alla dessa tecken? Nån bra sida…

Annons:
Jane-Lyzell
11/25/15, 7:42 PM
[LarssonA]
11/26/15, 3:55 PM
#15

Detta är ju jätteintressant!! :-)

Farwuq
11/27/15, 3:52 PM
#16

Soltecknet: Vattuman
Måntecknet: Lejon (Ja, det stämmer, jag är född vid fullmåne) 🧟‍♂️👻
Ascendenten: Skytt
Medium coeli: Skorpion
Norra noden: Skorpion
Chiron: Vattuman

Dessutom har jag Arend-Rolands komet i mitt horoskop, nära 0° Vädur**.
**

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Valkyrija
11/27/15, 6:22 PM
#17

#16 Ååh det där är mer än vad jag kan! Vill du berätta om Norra noden, chiron och Arend-Rolands komet? 😍 Om du kikar på bilden här ovan, är någon av tecknena där norra noden och chiron? ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

NiklasTyreso
11/28/15, 3:45 PM
#18

Soltecken stenbock Måntecken skytten Ascendenten vattumannen MC skytten

Farwuq
11/28/15, 6:19 PM
#19

Det är inte ovanligt att människor har kometer i sitt horoskop, det är bara det att de inte brukar skrivas in i Horoskophjulet.

Arend-Rolands komet passerade hastigt solsystemet våren 1957 och hade en  hyperbolsk bana, vilket innebär att den inte kommer att återvända, utan kommer att lämna solsystemet för gott.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arend-Rolands_komet

Norra noden är den plats där månbanan - som inte är exakt den samma som solbanan - skär solobanan Zoodiaken när den går från den södra halvan till den norra. För min del råkade det bli ca 24º Skorpion.

Här är lite om Chirion: ww.cafeastrology.com/chiron.html

Och här är länken till mitt horoskophjul: http://uploads.ifokus.se/uploads/d56/d56c98c24b44a6f7d447cb2ffcf0f335/astro-farwuq-hada.gif

Mer finns inne på Astrologi.iFokus

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Upp till toppen
Annons: