Annons:
Etikettvägledning
Läst 2194 ggr
Lighthorse
11/15/15, 10:43 PM

Fylld av hopplöshet

Hej fina medlemmar! Jag blev medlem på iFokus för bara ett par minuter sedan då jag tänkte att detta kanske kan vara "rätt" ställe att finna hjälp på! Spiritualism kanske inte är rätt underkategori men jag gör ett försök här. Sedan mars/april har jag varit deprimerad. Jag är 17 år och går sista året på gymnasiet. Efter flera möten på bup, antideppressiva mediciner och två vändor till bup-akuten blev jag rekomenderad till en healer. Hon har hjälpt mig väldigt men också gjort att jag sitter här som ett frågetecken. Healern berättade att jag är ett såkallat "Kristallbarn" och att jag själv har stark healande kraft inom mig. Min själ är "uråldrig" och jag är vis långt före mina år. Jag har länge känt att jag inte vill leva längre, att det varken finns mening eller hopp. Min kropp känns sällan som min egen och jag känner mig separerad från den. I tillägg har jag även alltid haft svårt att umgås med jämngamla och relatera till folk runt omkring mig. Jag har hellre vänt mig till djur. Jag känner mig så otroligt borttappad i världen och jag vet inte vart jag ska vända mig - för ingen tycks förstå. Mitt liv är fyllt av exestensiella frågor som "Vad är Gud?", "Varför är jag här?", "Vad är meningen med livet?". Jag känner att jag inte vill stanna kvar. Just för att jag känner mig så disintegrerad och utesluten. Alla andra tycks leva i en tillvaro som kantas av vardagsproblem och relationsproblem istället för en där livets mening ifrågasätts. Har någon av er känt likadant? Vad har ni för erfarenheter och tips, kanske till och med en lösning? Är ni kristallbarn, eller kan ni berätta för mig vad det är? Jag ber om ursäkt för ett långt inlägg och ber om alla tips jag kan få - för jag vet inte hur länge jag klarar av denna ovisshet längre.

Annons:
Adrianaisaksson
11/15/15, 10:56 PM
#1

Hej! Jag förstår hur du känner dig just nu och det kan vara jobbigt ibland. Hur kom din depression till? Har du råkat ut för något påverkande? Kan vara till hjälp om du behöver det ❤️

Vegan, italienare, rockgalen och djurälskare alla dagar i veckan.Lyssnar på musik

Valkyrija
11/15/15, 10:57 PM
#2

Hejsan och varmt välkommen till iFokus! 😃
Jag känner igen mig väldigt mycket i vad du skriver men jag är inget kristallbarn. Kristallbarn(och indigo) är här på jorden för att guida mänskligheten rätt.  Därför är det ytterst vanligt att man mår dåligt och känner sig felplacerad typ. 

Jag är verkligen ingen expert på området men jag skulle råda dig att börja meditera. Öppna upp dig och hitta din inre fred så tror jag att du kommer må mycket bättre och kan komma väldigt långt. Var stolt över att du är här på jorden för att leda folk rätt. Det är jobbigt och tar tid att vänja sig vid. Även om din själ är äldre än 17 år så har du bara varit på jorden i 17 år, vilket inte är så mycket men som sagt, börja meditera så tror jag att saker kommer bli bättre för dig ❤️

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Jane-Lyzell
11/15/15, 11:48 PM
#3

http://spiritualism.ifokus.se/discussions/5252d985ce12c4020b0005ca-akut-hjalp?stickies-1

Länken kanske kan hjälpa dig - tokigt av healern att prata om dig som ett kristallbarn - be dina föräldrar hjälpa dig i detta och ta dem med till healern om det går. Om du går på antidepressiva mediciner är inte det andliga eller mediala du behöver just nu - utan professionell hjälp. Kyrkan har bra samtalspartners för dina existentiella problem - tycker inte du ska blanda in det mediala i allt som sker i ditt liv just nu - du behöver kunna hantera ditt liv och allt hormonellt och känslor först - lycka till 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Lighthorse
11/16/15, 12:07 AM
#4

#1 Min depression uppkom från ingenstans i princip. Ingen händelse eller upplevelse som kan kopplas till det :/ Hade varit mycket enklare!

Lighthorse
11/16/15, 12:08 AM
#5

#2 Tack så mycket :) Jättebra tips, ska läsa mer om det!

Lighthorse
11/16/15, 12:15 AM
#6

#3 Min mamma har följt med till healern. Jag har redan fått professionell hjälp i form av psykolog, samtalsterapeft, läkare och mediciner. Detta har hjälpt till en viss del. Medicinerna har gett mig ökad motivation och gjort att jag klarar av dagarna. Samtalen har gjort att mina komplex har försvunnit och att jag har accepterat mig själv. Dessvärre har ingen, förutom healern, kommit i kontakt med de ämnena där mina största besvär ligger. Att jag inte känner mig hemma här, i min kropp och i samhället. Kyrkan är inget för mig då jag har svårt för de abrahamitiska religionerna. Bland annat pga deras syn på homosexuella osv.

Annons:
lizaohman
11/16/15, 8:38 AM
#7

Om jag förstår rätt, Lighthorse, att dina känslor av att ha hamnat fel beror på att du antingen inte gillar "rätt" kön eller känner att du är född har "fel" könstillhörighet. Mitt råd: om det är så, så skulle jag ha sökt stöd hos andra med liknande känslor. Kanske RFSU kan hjälpa dig en bit på vägen eller någon annan av HBTQ-organisationerna?

Jag håller absolut med Jane om att du inte ska rota i det andliga just nu. KORTA meditationer för avslappning kan vara välgörande, men inte rota i kristallbarn och annat liknande.  Ta inte in allt vad människor säger, det är deras personliga tro, inte några universella sanningar. Det kan faktiskt skada dig just nu när du är sårbar. Så småningom kommer din egna tro att växa fram.

Kanske du ska söka dig till en annan healer som inte teoretiserar om dig och ditt tillstånd? Om healing är rätt väg för dig, varför inte prova gratis distanshealing? T ex på healing.ifokus. Fungerar lika bra och du får vara i din trygga hem-miljö. Men framför allt, försök inte gå in i existensiella frågor under tiden du har en konstaterad depression och går på medicin.

Vare sig det är som jag tror eller inte, så önskar jag dig allt gott! Om du vill prata mer så kan du använda PM. Jag arbetar med andliga frågor och ungdomar professionellt, så förhoppningsvis kan jag vara en god samtalspartner.

🌈

Ians
11/16/15, 8:40 AM
#8

Håller nog med Jane i detta. just när man mår dåligt så är det vanskligt att blanda in det mediala, Det är ju inte så säkert att man mår så mycket bättre bara för det. Dessutom finns det mycket knepiga saker som beskrivs som andliga, men som är ganska tveksamma. Hamnar man i det så kan det bara bli värre.

Under ungdomstiden är det väldigt vanligt med existentiella problem, och frågor som gör att man kan må mycket dåligt faktiskt om man är en känslig själ.

Det låter väll inte så tröstande kanske, men det är sanningen. Många upplever ett "helvete på jorden" under dessa år. Hur man hanterar det är ju individuellt, men när man kommer ut på andra sidan och hittar någon form av trygghet i sig själv brukar det ordna upp sig.

Det händer ju så mycket under dessa år, man är på väg in i vuxen livet, men har varken erfarenhet eller tryggheten att hantera det.

dessutom har man den hormonella utvecklingen som ställer till problem det också. Ibland är det den biten som är den jobbigaste! Och som ställer till de flesta problemen, något som ni har funderat på?

När kroppen överreagerar på hormonerna så ger det effekt på hur man mår även psykiskt. Så man skall inte negligera den biten heller, vi är ju olika känsliga för det.

Jag tror inte att man skall krångla till det genom att i första hand söka svaren i det mediala, utan söka en trygghet i sig själv först, och det kan man finna på olika sätt. Först och främst genom att faktiskt söka naturliga svar, som obalanser i hormonerna, som sagt vanligt i tonåren, och det finns hjälp om man har en aktivitet och obalans som är utöver den normala.

Meditation är inte fel det heller, med en bra instruktör, för jag tror man behöver lite hjälp att hitta rätt form om man mår dåligt, så man inte blir ännu mer deprimerad eller ökar den negativa influensen över ens liv, dvs kör fast i det svarta.

Avslappning, fokus på saker som faktiskt känns bra och fungerar, inte på allt som inte fungerar. EFT kanske kan vara något, du kan googla det. för att stärka det som är bra i ditt liv och läka ut det som oroar.

Åter igen tror jag att man skall söka en bra instruktör, och inte experimentera själv just när man mår dåligt. 

Framför allt måste man sträva efter att Hitta den man är och sin egen plattform, se till att rota sig i tillvaron och inte söka i det "okända" i första hand. Risken är att man förlorar sig själv helt i det sökandet och faller offer för människor som inte är så nogräknade! Risken är då att man mår ännu sämre och inte ett dugg bättre!

Lycka till, håller tummarna för dig ❤️

Valkyrija
11/16/15, 9:10 AM
#9

Min åsikt är såhär - Du bör inte jobba med det mediala men du kan använda dig av det. Jag var deprimerad i 10 år. Jag hade ångest, panikångest och social fobi och det var andligheten och det spirituella som "räddade" mig. Jag började meditera lite då och då och kärleken och lyckan jag kände efter varje gång går inte att beskriva. Jag började lägga orakelkort och glädjen och kärleken jag fick från de jag la kort för gjorde mig så gott och det gjorde mig lycklig. 

Personligen så tror jag att det är olika för alla. Visst, jag blev väldigt trött av att lägga kort och läsa av etc men jag mådde i slutändan väldigt bra. Känn efter själv men fokusera på att må bra och ta hjälp av andligheten om du känner att det funkar för dig 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Lighthorse
11/16/15, 9:21 AM
#10

#7 Jag är tjej och en väldigt tjejig sådan! Jag har aldrig attraherats utan tjejer utan är väldigt säker på min heterosexuella läggning! Tack för tipsen! Jag skickar ett PM senare idag ❤️

Lighthorse
11/16/15, 9:27 AM
#11

#8 Jag har tagit blodprover för att kolla hur den hormonella balansen ser ut, även bytt p-piller för att få ner utomstående hormoner att påverka. Jag har som sagt haft detta sedan mars/april och hela tiden jobbat väldigt aktivt för att hitta en anledning och en lösning! Tack för tipsen! Jag ska kika runt och googla lite mer kring det! Tar verkligen till mig det du säger om att söka trygghet i sig själv, och inte i det okända, tack!!

Lighthorse
11/16/15, 9:31 AM
#12

#9 Jag har testat orakelkort och känner precis som du! Svaren från dem har varit oerhört "rätta" och när man sedan bläddrar igenom resten av korten så tänker man "Oj det här hade ju inte passat in alls!". Jag har kommit upp den perioden då allt är ett stort hinder och tar enormt på krafterna. I dagsläget är jag mer aktiv och motiverad till att förändra min situation!

Jane-Lyzell
11/16/15, 10:38 AM
#13

11. Be läkarvården kolla din sköldkörtels funktion / det skulle kunna vara det som spökar hos dig - då du säger det började i våras - det kan ge de symtom du beskriver - prova även äta extra D-vitamin . Lycka till ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
11/16/15, 11:29 AM
#14

#11 Bra! Då är du på god väg, även om man inte kommer fram till något, så har man kollat upp saker och vänt på varje sten! 👍

Lighthorse
11/16/15, 7:37 PM
#15

#13 Det var bland det första vi gjorde! Alla hormonella obalanser är uteslutna :)

Jane-Lyzell
11/16/15, 10:38 PM
#16

15. Testa ät extra D-vitamin

http://www.halsosidorna.se/Dvitamin.htm

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
11/17/15, 10:42 AM
#17

Eller K2 med D-vitamin. K2-vitaminet hjälper dig att uppta D-vitaminet. K2 är särskilt viktigt för tjejer.

Lighthorse
11/17/15, 8:59 PM
#18

Jag äter D-vitamin som kosttillskott! Jag känner mig lite missuppfattad i tråden. Jag har haft en depression sen mars/april som har blivit både bättre och sämre. Nu är den på väg upp igen, vilket är toppen! Jag har verkligen försökt hitta en anledning till min depression, och därför gjorde vi även alla typer av test för att kolla hormoner osv. Depressionen kom från ingenstans i princip och därför gick vi verkligen igenom allt! När jag kom till healern kände jag på något sätt att jag hittat hem. En del upplevelser hos denne gör att jag intresserat mig för det spirituella och mediala! Det har känts rätt, äkta och som att det faktiskt finns på riktigt. Notera att jag då även är väldigt skeptisk till övernaturliga saker, religioner osv. Jag känner mig fortfarande väldigt bortkommen och just den här känslan av hopplöshet är påtaglig till nästan allt jag möter i världen. Jag skrev här för att jag ville lära mig mer, höra era historier, få tips på vad jag kan göra osv inom det spirituella området. Jag ifrågasätter saker som samhällets uppbyggnad, människans evolution, makt och hur vi lever våra liv. Det är större frågor än den "allmänna" tonåringens frågor…

Jane-Lyzell
11/17/15, 11:26 PM
#19

18 . du låter väldigt vuxen i ditt sätt att uttrycka dig och vet vad du vill - men då du skriver i ditt första inlägg

"Jag har länge känt att jag inte vill leva längre, att det varken finns mening eller hopp. "

Gör att mitt råd till dig blir att söka professionell hjälp och när din depression och livsvilja är ok igen - så ska du söka vidare i det mediala om du fortfarande vill det då- det du skriver är så pass allvarligt att det inte ska hanteras på ett öppet forum - det kan förvilla dig mer en vad som är nyttigt. 

Om du känner som du gör inför din healer så sök hjälpen där inom det andliga frågorna- en person som du tycker har hjälpt dig och som du har framför dig i en 1-1 situation. 

Att du har existensiella frågor om sammhälle etc är synnerligen normalt i din ålder och diskutera gärna sådana frågor om du vill. men sök samtidigt hjälp.

Här inne är vi noga  med sådant och en fråga hur hittade du oss här på forumet? - menar finns ju  jättemånga andliga sajter här - varför valde du just vår sajt ? - Vad tror du ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
11/18/15, 7:04 AM
#20

#18 När man börjar med att uttrycka " hopplöshet" så tolkas det nog som att man mår ganska dåligt psykiskt. Om man är seriös då så är det nog inte i första hand en ännu mer tilltrasslad tillvaro man behöver! Jag tror att man behöver vara ganska stabil för att kunna sovra i utbudet när det gäller det andliga . Det finns både guldkorn och ren skit mao. Och mår man dåligt så kan man  lätt bli ett offer för dem som vara vill tjäna pengar! Dessutom så måste man först söka rent logiska förklaringar till ett dåligmående, i förstahand . Det hjälper ju inte att man bara lägger till och inte drar ifrån .

Risken är att man bara mår sämre! Dessutom känner vi dig inte, vilket gör att man skall vara ytterst försiktig med råd och tvärsäkra svar. Skulle bli oerhört tragiskt om man leder in någon på en väg som slutar i en katastrof!

Har du haft god hjälp av healern, varför söker du inte där i förstahand då? Den personer borde ju lättare kunna hjälpa dig isf, då ni har en kontakt med varandra. Det är lättare att hjälpa när man vet Vem man talar med! Och man kan följa upp! Så här på en sajt med anonyma personer måste råden bli både allmänna och med Stor försiktigthet, då man inte vet hur det man säger/skriver landar hos mottagaren. Och som sagt man behöver hitta en balans för att kunna sovra i utbudet!

Annons:
Upp till toppen
Annons: