Annons:
Etiketthealing
Läst 1745 ggr
Jane-Lyzell
11/9/15, 7:27 PM

Höst depression

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur är det i Mörkret - har du hamnat i den beryktade Höst depressionen ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
11/9/15, 7:35 PM
#1

Själv blir jag otroligt trött just november månad - när vi i oktober byter till vintertid , sätter det igång - sen varar det tills snön kommer - Jag äter D- vitamin , kanske det som håller mig borta från depression - många människor hamnar ju i kriser runt denna månad - Jag känner till 2 fall av självmord i min nära vänkrets- vilket är så olyckligt 😕

Jag hopas de får hjälp som sjunker in i depression - healing är en undergörare och Dvitamin och C.

Tipps är att försöka skratta mycket - skratt meditation eller se på roliga filmer så du får skratta - det höjer ditt seratonin i hjärnan . 

Lägg gärna in andra tips som du tycker fungerar för höst trötta och depressiva🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Valkyrija
11/9/15, 7:36 PM
#2

Jag känner mig väldigt trött på grund av mörkret men någon depression har jag inte hamnat i, Hösten är min favoritårstid så jag är så nöjd så! 😃

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Ians
11/9/15, 7:39 PM
#3

Ett tips är att vista sute så mycket som möjligt. En bidragande orsak både till trötthet och deppighet är att vi inte får lika mycket friskluft denna tiden på året.

Nu är det viktigare än någons sin att ta en liten promenad på lunchen, få lite dagsljus och frisk luft. Under sommaren är vi ju ute nästan jämt, så det är ju inte så konstigt att kroppen blir alldeles "tossig" nr vi stänger in oss under flera månader!

Maikailoa
11/9/15, 10:00 PM
#4

Finns det någon höstdepression?

Nu har jag levat ett halvt liv och aldrig hört talas om något sådant. Däremot hör man ju ganska ofta om semesterdepression, när en konstgjord glädje inte kan materialisera sig. Passa er för semestern gott folk, det är döen direkt.

Hösten är alldeles perfekt tycker jag; Och sedan blir det vinter, om vi har tur. Jag brukar roa mig med att berätta för pessimisterna att det går åt rätt håll. Årstiderna går åt rätt håll. Varvid dom ser oförstående ut.   Men dom börjar snart att prata om våren. Nå, det är deras bekymmer.

Tarotstollan
11/10/15, 12:36 AM
#5

Älskar hösten med färgerna, den höga, friska? luften, regnet som smattrar mot fönstren och de fina soldagarna, blåsten och mörkret. Hösten är min favorit årstid! 👍
Nej, deprimerad är jag inte men trött, å andra sidan har jag varit trött i flera år, så det har ju inget med hösten att göra!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
11/11/15, 6:49 PM
#6

4. ha ha ha du är för härlig😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
11/11/15, 6:50 PM
#7

5. Jag gillar det du skriver med men tror du inte att du blir extra trött denna tiden ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
11/11/15, 7:04 PM
#8

#7. Nej, jag tror inte det, det känns inte så på nätterna i alla fall.😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: