Annons:
Etikettguider
Läst 2239 ggr
Ians
2015-11-04 12:28

Vill berätta något fantastiskt….

Blev hastigt sjuk i lördags kväll, framåt eftermiddagen på söndagen så insåg jag att jag nog behövde åka till sjukhus.

Väl där så konstaterade de att detta behövde opereras, en simpel men illa inflammerad Blindtarm hade tagit mig till akuten.

Så frågade de om jag r frisk i övrigt och jag svarade att jo det är jag, men jag har tydligen en förträngning i aorta klaffen, som ifs inte blivit sämre på de senaste 10 åren….men har inte kollat det på säkert 5 år nu. Så då bestämdes det att detta skulle göras innan de sövde mig.

Sagt och gjort! Undr undersökningen kom plötsligt en kardiolog in och började förhöra sig om hur jag mår egentligen. Och talade om att det ser inte bra ut detta! Helt klart är att det behöver göra något mycket snart åt detta, det har blivit sämre mao.

Så skulle jag under rigorösa säkerhets rutiner ändå sövas inför operationen av den ilsket inflammerade blindtarmen. Jag insåg att detta kan gå riktigt illa, och bad precis innan de sövde mig till högre makter

"Snälla var med mig nu" svaret kom omedelbart och fyllde mig med visshet att inget sker av en slump! "Vi har inte fört dig hit för att avliva dig! DET hade du gjort så bra alldeles själv utan vår inblandning!"

Så kände jag hur jag omgavs med en total kärlek och värme, och jag insåg att denna operation var nödvändig för att jag skulle vakna upp och göra något innan det var för sent. Hade jag bara fått antibiotika på akuten så hade det inte upptäckts hur illa det är med min klaff i dags läget, och Jag hade inte bokat någon tid för en undersökning av mig själv. Jag har ju gjort mitt bästa för att förtränga detta, och mått rätt bra trots allt. Tröttare har jag blivit men åren går ju och alla människor är ju trötta i perioder, lite yr har jag varit nu och då men har ursäktat det med att jag ätit dåligt, sovit dåligt och kanske har en infektion på gång.

Så hade jag kunnat gått tills klaffen kollapsade och jag inte hade gått att rädda, enligt narkosläkaren som pratade allvar med mig innan han sövde mig. 

Så jag känner att allt har en mening och någon ville ruska om mig innan det är försent, för att de vill faktiskt att jag skall vara kvar här. Det gör ju att jag kan känna en positiv känsla inför den operationen, för det har varit min största skräck att behöva göra den, det har känts som att jag skall bestämma dagen då jag skall dö. Tydligen en vanlig känsla bland dem som gör denna typ av operation, en fas man går igenom, som jag hade fått hjälp med om jag gått på mina kontroller inser jag nu 😉

Summa summarum så är jag Så tacksam för den krlek som mina guider visar genom att ta mig i örat och ruska om mig med en simpel blindtarm, för att visa mig på det verkliga problemet. Och för att de bryr sig och vill bjuda mig en stund till på jorden, för det tror jag är det som är meningen med allt detta.

Annons:
[Hukanson]
2015-11-04 12:37
#1

Vad bra att din läkare blev uppmärksam på hur du egentligen mår med allting och vad bra att du ber så du själv blir uppmärksam på hur du blir guidad i livets jämmerdal. Ta det varligt och låt alla hälsostärkande krafter ge dig vad du behöver tills sommarsolens helande blir dominerande.

lizaohman
2015-11-04 15:46
#2

Jag behöver röra på mig mer. Överviktig, klaffel och diabetes. Men det är ju så lätt att ta bilen, även om jag har gångavstånd till jobbet. I måndags, tidig morgon, kastades bilen ca 5 meter och lindade sig runt en björk. Backen låg fortfarande i när vi kollade. Försynen?

Jane-Lyzell
2015-11-04 19:03
#3

Ians - så glad allt gick bra och att du fann förtröstan i allt som skedde - ja ibland förstår vi inte allt ❤️ och ibland är vi dumdristiga och blundar för sig själv - host host om det bara vore ibland - har ni märkt det är lättare påpeka andras brister och vad de ska göra en se sina egna 😞

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-11-04 19:04
#4

2 Oj - hoppas inte ni satt i ? - ja något ville nog bilen säga dig 😉😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2015-11-04 19:07
#5

#3 hahahaha ja visst är det lättare!

#2 Vilken godhet av dem som vakar över oss att enbart bilen blev snurrad runt en björk, för står att du klarade dig ❤️ vi har mer hjälp än vad vi tror!

lizaohman
2015-11-05 08:25
#6

Nu väntar jag bara att försynen ska betala skadorna 😂

Nej, Jane, vi satt inte i. Det var tidig morgon och blåste förskräckligt.  Liiiite nerförslut och halt. Vi tycker ändå att det är jättemärkligt och utesluter icket påverkan utifrån, så att säga.  Så nu går jag i ur och skur 🥶

Annons:
Mia-45
2015-11-05 13:25
#7

Åh Ians

Har inte sett dej på ett tag på iFokus så jag började undra vart du tagit vägen. 
Men skööönt att du fick klaffen åtgärdat..och det i rättan tid. 
Styrke- och krya på dej-kram ❤️

Ians
2015-11-05 14:45
#8

#7 

klaffen är inte åtgärdad, jag har bara fått ett wake up call, från mina skydds änglar, att Nu börjar det bli allvar av. 

DEN resan har jag kvar. Men jag är glad att universum och mina guider bryr sig om mig så pass att de ser till att ta mig i örat, när jag slarvar med mig själv! Utan en simpel operation kunde det gått riktigt illa, för då hade jag inte gått på någon undersökning alls på mycket länge! Så den operation jag gjorde nu var för att de skulle få mig i en position där det Gjordes en undersökning! Det är jag helt övertygad om! Allt har en mening ❤️

Mia-45
2015-11-05 14:48
#9

Tur att det finns skyddsänglar och guider, Ians.👍
❤️

Ians
2015-11-05 15:08
#10

Absolut #9

Känner mig oerhört omhändertagen och älskad just nu! Även om det var ett aber med den fule blindtarmen 😉inser dock nödvändigheten av att jag blev omruskad i örat ordentligt. Och det är inte alltid skönt när de gör det 😎

Jane-Lyzell
2015-11-05 18:45
#11

6. Phu - inget ont som inte har någe gott med sig - de fick dig att börja promenera🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-11-05 18:47
#12

8-  10 så bra de tar hand om dig ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2015-11-06 12:05
#13

Glömde berätta igår att jag fick tid för undersökning i brevlådan igår! Det skulle ta ca 2 veckor innan de hade fått en doktor att titta på min akuta undersökning, sa de när jag var där i tisdags. 

Så lite orolig blir jag nog allt när de skyndade på det så! Men det är väll lika bra att ta tjuren vid hornen, för när jag väl talat med min läkare så vet jag ju vad som gäller, så det känns skönt att inte behöva vänta allt för länge. Den 23 nov skall jag infinna mig på mottagningen.

Annons:
Jane-Lyzell
2015-11-06 12:14
#14

13 - Så bra - lika bra få det överstökat - vi vill ju ha dig kvar här 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2015-11-06 14:57
#15

Ians, det blir skönt att ha det överstökat före jul ❤️

Ians
2015-11-06 16:51
#16

Orkar en fira jul om en är ny opererad tro???? Har för mig att en är ganska avslagen rätt länge efteråt?

Jane-Lyzell
2015-11-06 21:58
#17

Bättre det en inte fira alls ❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2015-11-07 12:48
#18

Där har du en point Jane 😉 Jo jag får bara åka med på tåget nu, "biljetten är köpt, och går inte att lämna tillbaka"

Jane-Lyzell
2015-11-07 14:37
#19

❤️🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Elpida
2015-11-10 08:06
#20

Ja du Ians, när vi inte lyssnar så finns det ju bara ett sätt att få ner oss i den där sjukhussängen - tex genom en blindtarm! Och vilken fantastisk värme och kärlek de visar, du har mycket kvar att göra här på jordelivet och det måste väl vara det finaste av allt. <3

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Annons:
Ians
2015-11-10 12:20
#21

Absout Elpida 😍

Tarotstollan
2015-11-11 19:10
#22

Skönt att du på något sätt ändå fick en knuff att ta tag i din rädsla och att de visat att de står vid din sida. Du är viktig för dina medmänniskor men du är viktigare för dig själv, så var rädd om dig! ❤️
Lycka till med undersökningar och operation!🌺✨

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Upp till toppen
Annons: