Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 4650 ggr
Jane-Lyzell
11/1/15, 10:10 AM

Kristallsjukan / Mediumsjukan

Nu har jag haft Kristallsjukan i flera månader och det går inte över -Hela jorden gungar under mina fötter - väldigt obehagligt då balans sinnet ruckas.

Kristallsjukan http://www.netdoktor.se/allmant/artiklar/godartad-lagesyrsel-kristallsjukan/

problemet är väldigt vanligt bland medium eller mediala - och det vore intresant om det kunnat finnas forskning på det varför ? 

Har du själv råkat ut för Kristallsjukan ? och är du medial ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
majlar
11/1/15, 11:29 AM
#1

Jag har haft kristallsjukan. Vet inte om jag är direkt medial, men håller på med Reikiehealing. Du har säkert  fått tips från sjukgymnastiken.  Men ett är att

Du sitter på sängkanten, och slänger dig åt sidan , med örat mot huvudkudden, och sedan lägger du huvudkudden mot fotsidan och så kastar du dig och åt det hållet. Hoppas du förstår min förklaring, som kanske inte är den bästa.

Det gör att kristallerna lägger sig rätt igen. Jag fick lära mig av sjukgymnasten att göra så. Och det hjälpte. Så om jag känner av yrseln igen så provar jag genast att göra så och då försvinner det.

Jane-Lyzell
11/1/15, 11:30 AM
#2

1 tack jag vet🙂 har haft detta flera gånger förut - så himla irriterande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

majlar
11/1/15, 11:48 AM
#3

Ja, det värsta är ju att det kommer som en blixt från klar himmel. 

Första gången det hände mig var när jag skulle vända mig i sängen, och det bara snurrade till,  fy va hemskt det va.

Kändes som hela sängen plötsligt blivit en karusell.  Andra gången skulle jag tvätta håret och böjde mig fram och stod på huvudet och slog mig rejält. Då åkte jag akut för jag trodde jag hade fått hjärnblödning.

Jane-Lyzell
11/1/15, 11:56 AM
#4

3 Ja det är verkligen obehagligt - det gäller att hålla i sig - men fy vad tufft du slog i huvudet - Aj

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
11/1/15, 6:16 PM
#5

Kanske är det så att medialitet och balanssinnet hänger ihop, och symptomen kan bli kraftigare för vissa?

Jane-Lyzell
11/1/15, 10:06 PM
#6

5 Ja så är det nog - har hört det är mycket just nu i atmosfären - så……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[NeferNefer]
11/2/15, 1:56 PM
#7

Mina besvär passar inte in på det som står i länken, så det är nog annat, men jag lider av yrsel sen många år tillbaka. Det slår till oväntat, precis när som helst. Jag kan gå gatan fram i lugn och ro, och så plötsligt raglar jag till och måste ta tag i något för att inte ramla. Fruktansvärt obehagligt. Eller så bara svindlar det till för mig och jag måste stå stilla ett ögonblick eller sätta mig. Jag måste alltid hålla mig i ledstången när jag går i trappor, för tänk om det slår till mitt i trappen?

lizaohman
11/2/15, 3:42 PM
#8

Ja fy, jag vaknade en natt hösten -13 av att hela rummet snurrade. Jag fattade absolut ingenting, bara höll i mig allt jag orkade. Det klingade av under några veckors tid, men fortfarande nån månad efteråt kunde det hända att jag var tvungen stanna bilen för att det "svirrade" och jag vill ju inte få ett anfall under bilkörning. När jag fick akupunktur första gången för några veckor sedan så blev jag kraftigt yrslig och fick sitta rätt länge för jag inte litade på att kunna stå och gå upprätt. Jag är medial.

Jane-Lyzell
11/2/15, 6:32 PM
#9

7 fyamej inte kul sådan yrsel heller - men låter likt kristalsjukan - lägesförändring av huvudet kan göra man ramlar till omed

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/2/15, 6:33 PM
#10

8. Uja ja så skedde med mig med första gången jag fick detta - man fattar inget och det är ju skrämmande när allt snurrar- köra bil långt eler i mörker är ingen höjdare med detta 😎

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
11/3/15, 1:31 PM
#11

Sedan har vi den "vanliga" yrseln som drabbar mig (i mindre format än kristallsjukan) när jag kliver in i ett område med andlig aktivitet. Ibland kombinerad med tungandad luft, då vet jag en ande finns där. Det känns "upptaget". Per märker inte av denna tungtunga luft men väl andlig aktivitet. Han blir inte yr heller. Lycko-Pelle :D

Jane-Lyzell
11/3/15, 2:03 PM
#12

11. håller med dig där Liza - det är därför ibland med yrseln veta vad som är vad 🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/5/15, 6:57 PM
#13

Väldigt många mediala och medium har besvär med yrsel just nu - det händer mycket i vår atmosfär som kanske är en orsak - kanske det magnetiska fältet skiftar nu - polerna - ja vi får se vad som sker

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ians
11/8/15, 2:45 AM
#14

jaha, jag har också yrsel helt oförhappandes av och till, inte kristallsjuka utan ibland kommer det bara och försvinner lika fort när jag flyttat mig en bit, skall tänka på detta när det kommer och försöka fundera på vad som händer i övrigt runt mig 👍

andres
11/8/15, 8:57 AM
#15

Hej Jane.

Jag har haft kristallsjukan för en hel del år sedan , det var fruktansvärt jobbigt jag fick krypa runt på golvet och ändå gungade jag  till höger och vänster .

Jag fick ta sikte på ett dörrhål och krypa ut där om jag skulle lämna rummet,

men det var svårt för man trodde att man skulle slå i dörr karmarna.

Lite yr är man väl allt som oftast.

Jag är medial och har haft det med mig sen barnsben.

Kram / Peter

Jane-Lyzell
11/8/15, 1:21 PM
#16

14, Ja håll kollen :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
11/8/15, 1:21 PM
#17

Oj det lät Jobbigt andres

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
11/9/15, 7:15 PM
#18

ok förstår att uttrycket "yr i kristallen" är en användbar beskrivning på en verklig plåga…utan bot? Har ingen fått guidning om hur detta kan healas eller motverkas? Förresten när jag tänker efter…brukar göra det…så tror jag bestämt att tiden för kristallbarnen har gått ut! Tiden för Indigobarnen var tjugo år och den bör vara det för kristallbarnen också. Så…vad händer nu? http://www.branka.se/Indigo-och-Kristallbarn.htm

Tarotstollan
11/10/15, 12:28 AM
#19

Jag känner 2 som fått Kristallsjukan ingen av dem är mediala.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
11/11/15, 6:48 PM
#20

18. Vila är enda sättet för bot - sen kan man ju undra som du skriver om olika sk barns gåvor - ger inte så mycket för dessa betäckningar - det är flum i mina ögon

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
lizaohman
11/12/15, 8:14 AM
#21

18  Amen till det!

Ians
11/13/15, 11:43 AM
#22

#20 Håller med om flummet!

[Hukanson]
11/13/15, 12:17 PM
#23

Såå..barnens änglagåvor är yumflum…hmm..är inte det litet ogudaktiga åsikter? Vi är nog många som fortfarande tror på en frälsningsplan och änglarnas oupphörliga arbete för vår hälsa, harmoni och välfärds oförstörbarhet och eviga liv. Barnagåvor kan vara samma sak som livsarbete och livsmål och var och en kan ju ställa sig frågan varför vissa saker är mer attraktiva än andra.

Ians
11/14/15, 2:15 PM
#24

#23 Flummet består nog mer i hypandet av dessa "gåvor" och värderandet av några som bättre eller sämre.  Att stödja hela tänkesätt på enbart dessa gåvor, och bortse från allt annat.

Vi har Alla våra gåvor eller begåvningar som skall ses i ljuset av det bästa för alla, inte som någon sort bra eller dålig gåva. Eller någon sorts egotrip, idag gör sig några en oerhörd förmögenhet på läror som vi inte ens vet om de är sanna!

Och ibland så gränsar intelligensen till vansinnet, vi lever här och nu, vi har gåvor som vi skall använda. Men mest av allt skall vi leva våra liv! Att fokusera För mycket på dessa gåvor, kan tom vara skadligt, om individen inte finner en balans i sin tillvaro, och gör det de är här för att göra, nämligen leva.

Allt har sin plats och sin tid! Att över fokusera på sina gåvor kan göra mer skada än nytta! Visst att göra sig medveten om dem, och kunna plocka fram dem vid behov, men vi kan inte forma hela vår identitet runt en begåvning som vi har.

Ett medium är ett medium, men mest av allt en människa med andra roller i livet också, det får man inte glömma. Att bara utveckla en sida av en persons personlighet ger en obalans, där i ligger risken när man fokuserar på barns ev begåvningar redan i unga år. Visst mitt barn är kanske klok, men mest av allt är det ett barn som behöver utvecklas åt alla håll för att få ett fullständigt liv, där alla delar skall värderas lika.

Jane-Lyzell
11/14/15, 11:42 PM
#25

23 Starta en egen tråd om kristallbarn - det har inget med kristallsjukan att göra //Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

StillaSinnet
11/15/15, 1:36 PM
#26

jag har aldrig haft det men min man hade det för nära 20 år sedan. Han är inte medial, om man frågar honom. Däremot har han det senaste året börjat öppnat upp sig för tanken efter flera underliga upplevelser han har haft. 

Jag tror inte det hänger ihop med medialitet. Det låter ju dock lite kul om en kristallhealare åker på kristallsjukan. Smittad av sina stenar, hihi! Nej, jag ska inte skoja bort det. Det är ingen rolig sjukdom. Min man trampade luft och blev deprimerad när inget hjälpte. Det satt i ungefär 6-12 mån. Han ringde ibland till jobbet och grät för att han kände sig så usel och vågade inte gå ut med vår ettåring i fall han skulle tappa honom osv.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Tride
11/15/15, 2:19 PM
#27

Alla sorts barn har funnits i alla tider. Sk*t desamma vad det kallas. "Kärlek måste vi ha . . .." etc.🤗 O mat o kläder o allt sånt😇

Tride.

Sajtvärd på Indien.ifokus. Medarbetare på Andlig Utveckling

"Livet är inte lätt men intressant"  storafamnen

 

 

Annons:
Jane-Lyzell
11/15/15, 3:33 PM
#28

26 om din man haft lite udda upplevelser så är han medial - många är mer mediala men är inte medvetna om det 🤪 

Min yrsel är lite bättre nu - men det snurrar fortfarande……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

StillaSinnet
11/15/15, 4:35 PM
#29

#28 jo, så är det. Jag går till och med så långt att jag vill påstå att alla är mediala men kan inte använda sin gåva förrän man blir medveten om det. Han var i alla fall inte medveten om den när han hade sin yrsel. Om jag nu har rätt; att alla är mediala så hänger det inte ihop i alla fall eftersom många som är mediala inte har haft sjukdomen. Här inne antar jag att de flesta vet om sin medialitet så just här inne är nog merparten drabbade medvetet mediala.

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Jane-Lyzell
11/15/15, 6:59 PM
#30

29 Alla är mer eller mindre mediala 😉 Medialitet kan utvecklas hos alla som vill - till o med skeptikern😉 förr var alla människor naturligt mediala - det var innan telefonen etc….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
11/16/15, 7:35 PM
#31

Skeptikern vill nog inte.

Jane-Lyzell
11/16/15, 10:41 PM
#32

31 nä helt rätt - de vill inte …..

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

blommain
11/21/15, 1:25 AM
#33

Hej! Jag fick kristallsjukan över ett år sedan.Upplevde detta som mycket obehagligt.Tack och lov så gick det över.Och jag är medial.

blommain
11/21/15, 1:30 AM
#34

Vill tillägga att jag gick till en läkare,hon upplyste om att hjärtflimmer kan ge samma symptom.Viktigt att veta!

Annons:
Upp till toppen
Annons: