Annons:
Etikettandlighet
Läst 1034 ggr
Jane-Lyzell
2015-09-30 12:58

Flykting Resan för hjälp från ÖAK/SC

Ja då har våra Representanter åkt till Aten - med resväskorna packade med saker till flyktingbarnen och andra bra ha saker - pengar  etc…. Vad modiga dom är ❤️

"Vi tar aktion för att hjälpa till i flyktingkatastrofen. Våra representanter från styrelsen åker till Grekland den 30 september till 3 oktober. Med hjälp i form av pengar, för att kunna köpa förnödenheter, ge healing och medmänskligt hopp för de utsatta flyktingarna på plats.

Representanterna kommer att rapportera från deras resa i denna grupp på facebook, det blir även ett infomöte när representanterna är tillbaka. Nu hoppas vi att ni blir en del av detta arbete, och hjälper oss att hjälpa.

Det kommer att anordnas healing varje dag kl 18:00 svensk tid. Vi skickar tillsammans i 15 min. Anslut gärna hemifrån. Tillsammans är vi starka och kan göra skillnad!

Styrelsen för ÖAK/SC"

STORT TACK TILL ER HÄR INNE SOM SKÄNKT PENGAR OCH SAKER Blomma

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2015-09-30 13:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är Tidnings artickeln igen .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-09-30 13:22
#2

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2015-09-30 18:32
#3

Jag skickar healing hemifrån kl 18 👍❤️

Jane-Lyzell
2015-09-30 18:33
#4

3 Kanon - kändes starkt tycker jag 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-10-01 23:32
#5

https://www.facebook.com/groups/1663754360535495/

Här finns alla rapporter om resan - det är tufft för våra representanter - då det anländer ungefär 1500-2000 flyktingar per dag

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-10-01 23:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

en Raport 

"Frälsningsarmén har som daglig utgångspunkt att besöka parken Viktoriatorget i centrala Aten. Idag har vi haft möjlighet att besökt parken flertalet gånger med Frälsningsarméns team. Parken brukar vara första anhalten för flyktingarna att ta sig dit från hamnen i Piraeus. Det beräknas att ca 1500-2000 flyktingar anländer till Aten dagligen. I denna lilla park huserar ca 600 flyktingar utan sanitära möjligheter. Frälsningsarméns uppgift är att höra med flyktingarna vad deras behov är. De informerar oss om att ta det försiktigt med vad man har med sig till parken då det kan bli stora folksamlingar och som volontär kan det innebära risker. De tar hellre med sig saker som de vet att flyktingarna är i behov av då det varit problem med att det donerats saker som flyktingarna inte vill ha vilket leder till att det bara blir kvarliggandes i parken. De insamlade gåvor vi fått till föreningen har donerats till Frälsningsarmén i Aten för inköp av förnödenheter."

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[NeferNefer]
2015-10-02 09:35
#7

Oj …

Jane-Lyzell
2015-10-03 00:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#8

En av dagens  rapport;

"Det är märkligt hur det kan skifta från den ena dagen till den andra. Platea, Viktoriatorget var igår fyllt av flyktingar på förmiddagen när vi kom. (Vilket varit deras samlingsplats. Många bestämmer träff med sin familj där ifall de kommer i olika omgångar). På eftermiddagen möttes vi av demonstrationer och poliser stod med vapen för att sära demonstranterna från varandra som var för och emot flyktingarna. Det tog bara någon timma så var hela torget tömt av flyktingar. De forslades vidare till avlägsna flyktingläger i utkanten av Aten som är polisbevakade och inhägnade. Idag när vi åkte förbi torget var det helt tomt och tungt beväpnade militärer stod på plats för att se till att inga nya flyktingar tog sig dit. Vi fick också reda på att premiärministern igår haft ett viktigt möte gällande flyktingkatastrofen och snabba beslut har fattats och extrema aktioner är insatta. Att ta sig till hamnen i Piraeus där flyktingarna anländer har också försvårats. Det är stor bevakning och civilpersoner släpps knappt igenom. Man undrar ju lite vad som pågår. Helt klart är att de är rädda för vad som ska komma ut till media. Vi ska se om vi kan ta oss dit imorgon och få en egen överblick på vad det är som pågår"

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[NeferNefer]
2015-10-03 10:54
#9

Men stackarna, de flyr för sina liv och lyckas klara sig igenom en lång, farlig resa, och när de kommer till ett tryggt land möts de med bråkiga demonstranter och kravallpolis 😭

Jane-Lyzell
2015-10-03 13:40
#10

Ja inte klokt 😭

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2015-10-06 14:39
#11

Våra representanter är hemma nu och det blir informationsmöte om deras resa- se länk http://www.andligt-osc.dinstudio.se/1/1/hem/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: