Annons:
Etikettfilm-tv
Läst 1973 ggr
[Smulan_88]
9/17/15, 9:06 PM

"Mitt barns tidigare liv"

Har nyss kollat på TV4 fakta, där de sänder ett program som heter "mitt barns tidigare liv". Jag tycker det är så spännande och intressant, men undrar om detta är helt möjligt? Och vi som inte kommer ihåg, hur kommer det sig? Är det deras tidigare som gjort extremt stort avtryck på dem, eller har de inte bearbetat färdigt och skyndat tillbaka lite för fort till jordelivet? Eller är det inte tidigare liv, utan att det är andars historier som uppenbarat sig för dem då de kanske är rent spiritualistiskt öppna än oss vuxna? Jane du är så vis, kanske du har någon koll på detta.

Annons:
Jane-Lyzell
9/17/15, 11:55 PM
#1

Intressant Smulan och jag tror du fått med det mesta det kan vara i stället för Reinkarnation - som enligt Buddha är ett misslyckande.

Nu har jag inte sett det program du hänvisar till - men det är farligt shåsa upp barns minnen och sätta tidigare liv stämpel på det - de kan vara så mycket annat det beror på …..

Ja ja den som lever får se - Reinkarnationsfrågan är endast en teori- finns inga bevis……

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
9/18/15, 12:58 PM
#2

Jag har sett några av programmen och finner dem intressanta. Om vi leker med tanken att en själ vill återfödas till just jorden (finns ju så inihoppsan många världar och dimensioner) för att göra ett nytt försök av ngn anledning. Skulle anden verkligen komma tillbaka så snabbt som dessa barn vittnar om? Själv lutar jag mer åt att de är under influens (inte besatta!!!!!!!!!!!!) av andar som vill berätta sin historia. Det har hänt mig att jag ser, känner och hör saker som inte tillhör mig, så att säga, och trott på detta (särskilt när jag ser saker).

Jane-Lyzell
9/18/15, 4:13 PM
#3

2 så sant - håller med dig där🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Smulan_88]
9/20/15, 10:49 PM
#4

Det är så spännande!!! : ) Jag tror inte att man kan bli "besatt", dock bara väldigt influerad. Och kan hända i vissa fall "styrda" och möjligtvis ledda bland vuxna. Många av historierna är ju helt otroliga! Jag kan själv finna viss oro i själva "nu dör jag" grejen, kanske inte just att jag ska dö utan snarare hur. I bästa fall är man lyckligt ovetande. Blotta tanken då, att man föds med ett minne från ett tidigare liv (antagligen mestadels minnesluckor, men ändå med minnen) och minnas sin "förra död". Jesus vad jobbigt!! Tyckte det va jobbigt för mig när jag "blev medveten" som åttaåring.

[Smulan_88]
9/20/15, 10:52 PM
#5

#1 tycker att reinkarnations teorin är intressant och kanske möjligtvis inte helt omöjlig. Dock har jag en "mixad" tro, och jag tror inte själva reinkarnationen är ett misslyckande. Utan snarare en själs vidareutveckling. Ingen är perfekt ; )

lizaohman
9/22/15, 4:26 PM
#6

5  Tala för sjutton inte om det för min man, han är så lycklig i sin tro att jag är perfekt !!! 😂

Annons:
Jane-Lyzell
9/22/15, 5:46 PM
#7

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: