Annons:
Etikettandlighet
Läst 1316 ggr
Azeman86
9/16/15, 6:23 PM

Hon är som en magnet för andar

Hur får man en människa att inte vara en magnet utav alla andar? Något speciellt som kanske lockar de? Något man kan göra för att hålla dom utanför lägenheten? Mer än rökelser kanske? 

Jag är ny på detta med andar och jag försöker träna min förmåga - men detta handlar dock inte om mig, jag har en bekant som drar tills sig jätte mycket andar. 

Och sen så en till fråga för min del, tips på utbildningar man kan gå för att träna på att kontrollera sin egen förmåga? Kanske går att utveckla på något vis?

Annons:
[Hukanson]
9/16/15, 6:38 PM
#1

Som historien om Edens Trädgård säger så finns det egentligen bara ett sätt att leva sitt liv och sin tillvaro och det är att lyda Herren och äta tillåten frukt typ. Dvs man bör tänka, säga och göra som GUD Skaparen, Upprätthållaren och Omdanaren har ordnat det för människoskapelsen….men… folk har följt sina egna tankar och viljor i sitt eget lägre bekvämlighets fria vilja och tom upphört att tänka, göra och säga något alls. Det har framkommit en kultur av personkult och andlighet som har en vilja att forma hemliga föreningar och sammanslutningar…främmande för ovannämnda Guds Tankesätt. Dessa våldsdyrkande slutna demongrupper strävar jämt att komma åt människor genom personer som de redan inlemmat i den hemliga gemenskapen…det är ett slags krig som pågår mitt ibland oss…till synes helt vanliga människor är i själva verket förslavade demoner fast de inte själva är medvetna om det. Men de förstår att de har besökare och att de används…de vet om att de står under dominans och inflytande av Djanthi demoner som är osynliga energiformer men som de fått av kontakten med andra människor…demoner som spridit smittan vidare!

Jane-Lyzell
9/16/15, 7:11 PM
#2

Azeman86 - nu är det svårt sitta på ett forum och veta exakt vad det rör sig om i ditt fall med din vän. Det brukar för det mesta vara hjärnspöken, den egna rädslan som låter fantasin skena och med hjälp av inlägg som Hukanson gjort åvan - demoner kan inte nå en mer en de egna inre demonerna , bildligt talat

Om din vän tycker sig ha problem - kan hen försöka att vara mer bestämd säga nej (och sen inte ge det energi) Hen behöver också visualisera att dra ihop sin egen aura(energifält) så fort hen känner närvaro.

Hen bör säga till andarna(om det är det) att de får komma dagtid kl t ex 15.00 till 16.00 på t ex onsdagar om de vill hen något- så får hen sätta sig den tiden och reda ut vad som är vad - Är det viktigt och det är andar så måste de lyda hens vilja och komma då.

Det handlar om att sätta gränser- Sen kan det vara bra besöka ett medium (duktigt) som kan avgöra vad som är vad - lycka till

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Azeman86
9/16/15, 7:29 PM
#3

#1 Sorry, tror inte på gud och sånt så hängde si och så med på ditt inlägg och orkade inte läsa klart det. 

#2 Tack för ditt svar.

lizaohman
9/17/15, 9:03 AM
#4

För att få vara riktigt ifred på natten så lägger jag min mobiltelefon bredvid sänger (tips från Jane) och sover ostörd. Just påslagna mobiler gör det svårt för andar att nå oss.

[Kritan]
9/17/15, 9:42 AM
#5

Finns kristaller man har i ett halsband, som drar till sig energier och som sen "renar" i salt.

aurora borealis
9/17/15, 12:06 PM
#6

Jag måste bara skriva att jag verkligen håller med ditt inlägg Jane och hoppas att alla läser och tar det till sig!
De egna rädslorna som föder "hjärnspöken" och obehag ställer verkligen till oreda. Är det andevänner som når fram till dig (för att du är medial på det viset) så är de troligen inga ovänner som kommer,  jag tycker det är aningens oförskämt att kalla dina nära och kära bortgångna så (nu är det jag som uttrycker det så och inte inlägget ovan, men jag ser att många runtomkring är rädda för onda andar som någon "bara drar till sig som en magnet"), och trist att (som i t. ex. tv-program, i inlägg #1 och annat) skrämma upp redan rädda, osäkra och i viss mån utsatta människor med onda andar och negativitet!
Skulle du vara känslig för vad som rör sig i omgivningen i form av negativitet och rädslor (kanske har du grannar som går igenom en skilsmässa eller liknande jobbiga saker) som du lätt snappar upp utan att förstå var det kommer ifrån, så öva som sagt på att säga nej till att ta in detta och jobba på att finna din egen inre stabila kärna. Det är lättare sagt än gjort, men det är endast du själv som måste ta ansvar för att verkligen jobba på det (kanske tom tillrättalägga miljön runtomkring) om du påverkas. Denna jag-stabilitet kommer att hjälpa dig främst i ditt dagliga helt mänskliga vanliga liv här på jorden, och det smittar av sig i ditt arbete med något andligt om du jobbar på det, eftersom vi alla är andliga varelser.
Förlåt alla känsliga själar, för vad jag nu kommer att säga, detta hör  inte alls till inlägg #0 som jag uppfattar vara ett ärligt och välmenat frågande inlägg, bra att du ber om hjälp. Men det startade något i mig, som egentligen ska vara ett eget inlägg här… :)
Såhär: Bra om alla som i första inlägget ärligt vill jobba på sina egna rädslor,
-Skyll dem inte på andar och annat (detta kallar jag vidskepelse)!
Jag som försöker att arbeta seriöst mediumistiskt till fullo i kärlek, kan inte nämna detta arbete för människor pga allt flum och trams (orsakade av rädslor) som florerar!
Jag skulle bara vilja ge er alla rädda en stor varm lugnande kram, och säga att det blir bra! Precis som du inte skall tro på allt du läser i tidningen skall du inte tro på alla spöken ;)! Kraaamar

Annons:
aurora borealis
9/17/15, 12:20 PM
#7

…och till inlägg #1: Borde ignorera det. Men ibland måste jag bara få uttrycka ett högst personligt: Trams!

[Hukanson]
9/17/15, 12:54 PM
#8

Eftersom du ger energi till mig #7 så kan jag skriva en kommentar till där jag verkligen kan säga fy trams till alla som uppmuntrar andra att fantisera att energifältet drar ihop sig när xxxxx kommer och att de respekterar att komma bara på torsdagar mellan ett och kvart över två om man säger till fast och bestämt! På skarpen! Nä problemet är av betydligt större och allvarligare storlekar. Men jag håller med om att lösningen ligger i att öka ljuset i tänkandet och skaffa sig ett omdöme om hur man relaterar till existensen av xxxxxxx. Man skulle kunna be en bön morgon och kväll: Divine World Celestial Forces, grant us the grace of your protection and allow infinite wealth of health , harmony and prosperity to flood into our lives. Protect us and keep us away from evil situations - negative energy forms, negative thought forms, heavy energy forms. Remove introders of astral forces, xxxxxxxxxxx and let us return to purity in our perfect energy now please we ask in the name of our Heavenly Father, Amen. Tänd gärna ett ljus och gör något för att stilla dina tankar först. Lev glad och lycklig!

Jane-Lyzell
9/17/15, 1:12 PM
#9

8. Här inne Hukanson så förespråkar vi inte demoner och annan rädsla - andevärlden är kärlek - Jag vet jag har tillrättavisad dig förut då du går in med skrämslehickor - tyvärr måste jag göra det igen -SLUTA MED DET - annars blir jag tvungen att ta bort dina inlägg - nu nöjer jag mig med att endast redigera dem…….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
9/17/15, 1:27 PM
#10

8 angående din bön om beskydd - den talar om hur rädd du är egentligen

"Och det är som att hålla upp en röd flagga till alla rädda andar och säga här är jag en rädd liten stackare"

Du är beskyddad - det är alla att tro annorlunda är okunskap

Lika attraherar lika - så i ett kärleksfullt hjärta kan endast kärlek gro

I ett rädd hjärta -växer det  rädslor.

Det finns inget att oroa sig för om man inte ger sig ut för att leta upp ondska eller rädslor .

Mej veterligen finns ingen onda andar endast ett fåtal rädda som uppfattas i okunskap som onda.

Därför man behöver jobba med sina egna rädslor innan man ger sig i lag  med ande vänner 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
9/17/15, 1:28 PM
#11

Jane…nu måste vi be dig redigera dig själv…du använde D-ordet!!

Jane-Lyzell
9/17/15, 1:29 PM
#12

11. det går nog bra😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
9/17/15, 1:36 PM
#13

Det är just därför problemet är stort…åtminstone i mångas ögon och vi måste väl vara en enhet och lösa våra oenigheter? I stället för att dela upp oss i två separata grupperingar som startar ett nytt världskrig typ. Naturligtvis är allt kärlek, allt är gott, men inte säkert att det är helt gynnsamt för vår utveckling speciellt om vi inte förstår att kärleken motarbetar det vi igentligen vill. När vi här på jorden kommer i kontakt med andevärlden är det ju oftast den lägre aspekten av astralrealmen där det egentligen bara finns oheliga andar. Även om de kärleksfullt lever och verkar i vänskap så är de inte heliga andar eller något ansvar inför heligheten…är det inte så, vi har skrivit om detta många gånger. Vad man måste se upp med är energiformer som är osynliga, mentala, negativa och tunga. Håller du med mig om detta?

Annons:
aurora borealis
9/17/15, 3:07 PM
#14

Men Hukanson, jag önskar att du arbetar med dina sidor av lägre energiformer som du upplever som osynliga, mentala, negativa och tunga. Jag tror att det finns mycket hjälp du kan få, men det här är nog inte rätt forum.

<3

Jane-Lyzell
9/17/15, 3:36 PM
#15

13 Oj du blåser upp vår nästa existens som oheliga andar - tja på sätt ovis har du rätt - astral planet är den första plan vi kommer till sen utvecklas vi  vidare - det är våra nära o kära som hamnar där först o främst och mej veterligen är inte mina anhöriga heliga ej heller oheliga- Det är människor som precis lämnat sin fysiska form.  De är dem samme första tiden……😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
9/17/15, 6:51 PM
#16

Tråden handlar om problemet med att "locka till sig alla andar" vilket inte brukar betyda våra avlidna familje och släktmedlemmar. Bland dessa andar som kanske följer den negativa attraktionslagen dvs attraheras av människor som är rädda eller har gamla rädslor kanske för djur eller höjder, finns tror jag kraftfulla energier som kan omärkligt besätta människor att göra deras gärningar utan att människorna är medvetna om att det är så….dessa människor blir därmed xxxxxxx som kan föra vidare problemet till andra. En osynlig andlig verklighet som följer vissa regler alltså. Detta är något som tråden ju efterlyser en lösning på eller ett ljus över! En sak man alltid kan göra är ju att be till de heliga makterna att beskydda en från just sådana negativa energier. Om ni på denna sajten tycker att detta är fel har jag missförstått syftet med verksamheten här.

Jane-Lyzell
9/18/15, 12:01 AM
#17

16. du får det att låta som vanliga människor blir besatta av negativa andar i sina omgivningar - så är det definitivt  inte- Det finns universella lagar som gör det omöjligt att vanliga människor drabbas av sådant. trams

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

aurora borealis
9/18/15, 10:42 AM
#18

#16 De inre demonerna behöver man som sagt arbeta med.
Det kan vara tillräckligt jobbigt att känna sig utmattad för att man har antennerna ute och likt en magnet dra energier till sig. Jag respekterar din tro i detta, och visst stämmer väl det att man kan uppfatta tråden såsom du gör, jag tror tyvärr att det är flera som går omkring och är rädda för ogudaktiga varelser och energier som hotar i mörka vrår, och kanske försöker stänga dessa ute med böner. Böner i all ära, (bönen har en stark kraft om den är sprungen ur kärlek och inte rädsla)  men min uppmaning till dig är att sluta skrämmas! Särskilt då tråden startar med en fråga ställd ifrån någon som uttrycker sig vara "ny på detta med andar". Du vill säkert i välmening att denna person inte hamnar på villovägar. Men jag är nog av åsikten att här är det är du som lyser upp dessa villovägar i sagornas skog genom det sätt du uttrycker dig. Tyvärr finns det ju många intressen som förespråkar "andekommunikation" just på detta sätt som du gör - att det skulle handla om allsköns energier, inte nära och kära avlidna människor, utan låga vibrationer. Nåväl så, visst finns det oerhört många tunga energier. Men jag tror att arbetar man som du gör genom rädslan så fokuserar du snarare på detta än på det ljusa. Jag tror helt enkelt inte att du hjälper #0.

Den här lite förnumstiga sagan kan man vid detta laget vara rätt trött på, men den har nog sin plats här:

”En kväll berättade en gammal Cherokeeindian för sitt barnbarn om en kamp som pågår inom oss människor. Han sa- Min son, kampen mellan två vargar som vi alla har inom oss.

En är ond: Den kännetecknas av vrede, avundsjuka, sorg, ånger, girighet, övermod, självömkan, skuldkänslor, förbittring, mindervärdighetskomplex, lögner falsk stolthet, överlägsenhet och självupptagenhet.

Den andra är god: Den har glädje, frid, kärlek, hopp, ödmjukhet, vänlighet, godhet,empati,generositet, ärlighet, medlidsamhet och tilltro

Barnbarnet funderade en stund och frågade sedan sin farfar: Vilken varg vinner?

Den gamle Cherokeeindianen svarade: Den du matar…”

Fridens! <3

Jane-Lyzell
9/18/15, 10:47 AM
#19

så sant 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

aurora borealis
9/18/15, 10:57 AM
#20

Ett litet tillägg till #16: Vi har helt olika tro i detta ämne och det är nog ok så. I dina svar finns många trådar (säkert liksom i mina) som jag vill motbesvara, men var och en av dem blir till en helt egen diskussion. Jag håller helt enkelt inte med dig i mycket alls.
Därför #0 vill jag be om ursäkt för att du får alla dessa reaktioner/svar här.  Men kanske finns det någon mening med detta med? :)
Jag hoppas hursom att du tar till dig den hjälp i de svar du fått av Jane ovan, och att du kanske går vidare på den vägen. 

Allt gott!

Annons:
[Hukanson]
9/18/15, 4:58 PM
#21

Aurora B , vi har nog ingen samsyn på alla aspekter av människotillblivelsen, men vi kan ju diskutera erfarenheter, och det brukar ju stimulera och berika alla som deltar. #0 efterlyser också prylar som kan användas för att hålla rent och traditionellt har man velat använda rökelse , levande ljus och kristaller, stenar och kanske symboler och bilder. Tror du att prylar är mer betydelsefulla än den karma som en person kan skaffa sig genom att be till Heligheten varje dag? En god karma renar och stärker personens aura och skyddar mot vidhäftande andar, attraherar inte negativa andar pga positiviteten.

Azeman86
9/21/15, 2:55 PM
#22

#21 
"att be till Heligheten varje dag" Det kommer jag då verkligen inte göra, för att jag tror inte på sånt som jag skrev tidigare. Så vill gärna undvika prat om det med och behöver inte tips som har med sådant att göra. Pga jag inte har tron som sånt så har prylarna mera betydelse än att be och hålla på till sånt som jag inte ens tror på.

Maikailoa
9/21/15, 9:47 PM
#23

#22

Inga prylar kommer att ha någon effekt om du inte tror på dom.

Azeman86
9/26/15, 10:03 PM
#24

#23 Så man måste ha en troende på gud för att kunna få effekt på prylarna mot andar?

Maikailoa
9/27/15, 10:15 AM
#25

#24 Nej.

Upp till toppen
Annons: