Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 1830 ggr
lizaohman
8/6/15, 10:27 AM

Att våffla eller inte våffla

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag stötte på ett ganska fult hus till salu på internet med en underbar, gammal uthuslänga, så kände jag att det var rätt hus för mig. I en by i Lappland där jag inte känner en själ och med bara 20 bofasta personer. What? Känslan gav sig inte och till slut köpte jag huset osett med pengar jag inte visste fanns. De bara infann sig. Fick också ett banklån till 2 procents ränta med mitt ordinarie hus som säkerhet, trots att jag är arbetslös. När jag kom upp till Norrland så kunde jag konstatera att den moderna, röda radhuslängan som täckte upp ena sidan av granntomten skymde utsikten från huset, den ville jag INTE ha. Den störde Skansen-idyllen. Men garage hade ju onekligen varit bra att ha. Men vill inte bygga på tomten. Bara gamla hus runt omkring. Men inom en vecka så fick jag besked att husen skulle flyttas. Utom de två garage som doldes bakom min uthuslänga. Så jag anmälde förstås att jag vill köpa tomten med garagen och fick ok. Pris? Vet ej, men har förtröstan. Trots att taket på vårt ordinarie hus håller på att trilla ner. Ordnar sig, vettu! Min man har reagerat på fastigheten på så sätt att han helt plötsligt ser "spöken" i ögonvrårna, något han inte gjort på länge. Sånt brukar annars vara förbehållet Ramsbergsgården, att påverka oss på det sättet att man vässar förmågorna under en tid när man varit där. Jag har bara känt lugn ända fram till senaste besöket förra veckan. Då kände jag på kvällen innan jag somnade att hela huset med omnejd var ett andligt centrum. Det riktigt snurrade runt omkring mig (mentalt) av kraft. En kvinna dök också upp och sa att det finns en häxa i skogen samt en kvinna som spår i kort i byn. Ganska stor procent andligt intresserade om man också tar med mig och min man i beräkningen. Närheten till Boden och Luleå gör att jag har stor förhoppning om att köra någon form av andlig verksamhet.

Lustig anekdot: När vi skulle upp för att se vårt nya hus för första gången så babblade jag frenetiskt om att jag skulle göra våfflor. Aldrig gjort våfflor, äter inte våfflor. Det var så kraftigt tryck att jag faktiskt köpte 2 våffeljärn. Sedan fick jag reda på att det varit café i huset!

Annons:
[Hukanson]
8/6/15, 10:38 AM
#1

Får bilden av att du är kallad av andevärlden att göra det möjligt för de avlidna att fortsätta sin tillvaro som förut…att blanda liv och död i en jordisk astralhimmel som med altruistisk kärlek till den andliga aspekten av allting kan harmoniskt samarbeta för djupare upplevelse av vår Sanna verklighet. Lycka till med att göra något fantastiskt av detta. Lycka till med att lära känna häxan och spåtanten. Kanske det finns någon konflikt någonstans också som behöver hjälp och ljus. Hoppas du vill berätta mer om detta äventyr allteftersom.

Jane-Lyzell
8/7/15, 12:00 AM
#2

Låter ju fantastiskt - stort Lycka till🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annisangel
8/8/15, 6:03 AM
#3

Så härligt! Direkt när jag såg bilden utan att läsa kändes denna härliga idyll som en kursgård! Med gott att äta! Åh vilket mysigt hus och grattis till att du skulle ha det! Ja här känns verkligen som att du kan utveckla din skaparlusta! :)

Många Goa Kramar

Annisangel

[NeferNefer]
8/8/15, 11:51 AM
#4

Fantastiskt, vad glad jag blir av att läsa det du skriver! 👍

Upp till toppen
Annons: