Annons:
Etikettandlighet
Läst 1151 ggr
körsbärsblomma
2015-08-01 17:28

Varför väljer mitt hjärta fel män?

Hej.

Jag är har alltid varit intresserad av det mediala och det vi "  inte ser". Jag älskar att följa min intuition och mitt hjärtas röst. Är bra på att känna in andra människor och förstår varför de gör som de gör utan att behöva fråga. Tror inte att jag är medial dock., men har någon slags känsla för energier.Jag undrar om någon som är medial hör skulle kunna förklara en sak. Jag blev väldigt kär i en kille för fem år sedan.. vi träffades när jag jobbade utomlands. Det fanns en direkt attraktion  och vi hade en fysisk relation ett kort tag. Han var vacker som en ängel i mina ögon och jag blev kär och drömde om att bli ihop och allt det där… Men han ville vara ha " roligt" även om jag tror han tyckte om mig rätt mycket också. Sedan dess har jag tänkt att den där riktiga kärleken inte finns, den som jag drömt om. Jag har  därför varit med killar som varit väldigt fina, men har vetat innerst inne att det inte räcker för mig i längden. Jag vill ha det där riktiga kärleken, en fjäril i magen, tappa andan, inte kunna sova, att kunna dö för den andra! Den kärleken. Jag tror på det här med " soulmates". Kan ni berätta om ni träffat eran och hur det känns?  om personen då är med någon annan, vad ska man göra då? glömma personen?  Tacksam för svar! :)

Annons:
[Smulan_88]
2015-08-01 23:58
#1

Kanske är du så fokuserad på att finna "den rätta" och den där känslan, att du går miste om den riktiga kärleken. Kan ju bara tala för mig själv men kärlek är så mycket mer än det du beskriver. *Jag är inte heller medial, i den utsträckning du är ute efter* men det känns som om du letar efter kärlek och bekräftelse hos någon som redan funnit den rätta. Jag kanske låter taskig som säger så, men du behöver nog gå vidare och leta kärleken på annat håll. Det kanske inte är personen du så efterlängtat behöver, utan att du känner ett behov av relationen han har till någon annan. Kärlek kan definieras på så många sätt, och visst är det så som du skriver… Jag kan bara anta att du känner spänning och fjärilar i magen när du träffar någon ny, men att de allt för kvickt "går över". Försök att fundera på varför? Och en hållbar relation bygger på så mycket mer än "utseende och passion", vänskap och respekt är även det två väldigt viktiga byggstenar. Jag och min man kom ihop när jag gick i nian, vi var unga och nykära och människor runt omkring oss hade väll inte så värst höga odds på att vi skulle vara där vi är idag. Vi har nu varit tillsammans i snart 12 år. Vi hade turen att hitta varandra, men vi har också kämpat för att komma dit vi är idag. Vi är lyhörda mot varandra, visar respekt, och tar hänsyn, visar kärlek och omsorg och bjuder lite på oss själva för att vårda relationen… Vi är varandras bästa vänner, och vi känner varandra utan och innan. Men både jag och han hittar på lite (positiva) oväntade saker för att sätta krydda på tillvaron och uppskatta den andra för den som den är och inte bara ta varandra för givet. Om du inte funnit "den rätta" kanske du letar på fel ställe? Kanske du satt ribban på en omöjlig nivå för att du är rädd att finna kärleken. Se dig omkring kanske kärleken står i gläntan och trånar efter dig : )

körsbärsblomma
2015-08-02 03:39
#2

Jag förstår lite hur du menar. Men jag känner att jag alltid hamnar på fel nivå. Antingen så är jag mer intresserad och kär eller så är den andra parten det. Det har hänt så många gånger att jag tillslut har tänkt att så är livet. fast jag vet ändå att jag innerst inne tror på det där " andra". Kärlek för mig kan inte bara bygga på vänskap eller trygghet. Jag vill ha passionen och den känslan av " att vara hemma". Och sedan är det viktigt med att man har samma livsmål…. tex så vill min nuvarande partner inte resa så mycket eller ha barn . Och det är något som jag absolut vill göra. Sedan är han inte religiös heller, vilket jag är.  Jag tror att man ändå måste lyssna på sig själv tillslut. Jag tänker nog inte nöja mig föres jag hittar det jag söker.

Jane-Lyzell
2015-08-02 23:00
#3

Alla förhållanden är ett förhållande på väg till det rätta förhållandet - lär av all dem du haft för att finna den du söker - alla dina relationer är en vägvisare till vad du söker……Analysera männen och dig själv för att finna din själsfrände - du har alla ingredienser där- du måste bara se dem 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: