Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 2418 ggr
Jane-Lyzell
2015-07-18 14:50

Medium polisanmält för bedrägeri

http://www.vn.se/article/medium-polisanmald-for-bedrageri/

En kvinna i Broaryd betalade nära 15 000 kronor till ett medium för att få andlig vägledning. 
Men mediumet ville ha ytterligare 16 000 kronor. Då anmälde Broarydskvinna henne för bedrägeri, enligt polisen.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Anna-Helga
2015-07-18 14:52
Jane-Lyzell
2015-07-18 14:59
#2

Väldigt trist med dessa bedragare - de förstör så mycket för alla seriösa!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
2015-07-18 15:00
#3

Önskar att ingen betalade sådana fantasisummor till ett medium. Mycket bra att hon polisanmälde saken. Det göt mig så upprörd när man lurar folk!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Marr
2015-07-18 15:06
#4

Ja men det kanske var lite väl girigt av detta "medium"… Synd bara att det bl.a. är sådant som förstör för övriga seriösa. Tycker man ska akta sig för "mammon" när man vill bedriva denna typ av verksamhet…

Kanske tänka över vad för utgifter man kan få genom sitt yrkesval. Tycker det är fult att tjäna stora pengar eller slarva med dom på de som söker förtvivlat efter en mening med sitt liv eller försöka att överleva.  Där tycker jag man kan försöka bättre än den vanliga skolmedicinen.

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Anna-Helga
2015-07-18 15:10
#5

Jag vill förtydliga mig. Min 😨 var riktad till "mediumet" som tar ut fantasipriser och försöker sko sig på andras olycka! Fy sjutton, bra att det är anmält, hoppas "mediumet" åker dit så det skriker!

Jane-Lyzell
2015-07-18 15:20
#6

Det tråkiga är att det kallar det medium - det är det inte - utan en bedragare

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Tjohalia83
2015-07-18 15:24
#7

Jösses. Man väljer ju förvisso själv vad man vill betala, men att komma upp i sådana summor för vägledning?! Det låter som ett "genuint medium".

Marr
2015-07-18 15:33
#8

Jo eller hur Jane, det borde stå …"Återigen en som försöker titulera sig som medium med egoistiska syften bakom"!😟

Går man på denna vägen med att tro sig tjäna en hacka så har man valt fel väg…detta är så långt ifrån mediumskap som man kommer. Tycker man som medial har full rätt att avgöra sitt arvode som alla andra företagare. Men överdriver man ska man skämmas och jag tänker att snart så har man förlorat den förmåga man förmedlar när man börjar tänka i dessa egobanor…🤓

Sen är det inte billigt att bedriva en verksamhet heller…men då ska man tänka noga! Det det handlar om är att människor ska få möjlighet att utvecklas och klara av att tänka utanför de bestämda "mönster" som utses åt oss medborgare. Att man får fler människor att utvecklas att kunna med lite hjälp till självhjälp tänka utanför ramarna. Det är det som är äkta medialitet  tänker jag, för den finns i oss alla.❤️

 *Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

Jane-Lyzell
2015-07-18 16:23
#9

8 - ja så är det

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: