Annons:
Etikettmeditation
Läst 2798 ggr
Jane-Lyzell
5/13/15, 10:44 AM

Meditation

Hur är det med meditationen - mediterar du ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
5/13/15, 10:46 AM
#1

Jag mediterar så gott som varje dag- och det ger mig ett inre lugn och styrka🙂

och förhoppningsvis lite nya järnceller😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

retep
5/13/15, 10:52 AM
#2

Mediterar varje dag och har gjort så i många år.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Kyllan56
5/13/15, 10:52 AM
#3

Jag skulle behöva meditera oftare!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

tlover
5/13/15, 10:53 AM
#4

Jag mediterar i princip varje dag, nån dag kan jag missa däremot, tex igår.

l'm back

TezzD
5/13/15, 10:53 AM
#5

Väldigt sällan… skulle behöva meditera varje dag egentligen… tungandad, stressad och ont i kroppen. Tiden räcker inte till.. men nu har jag det så tack för upplysningen! Nu blir det meditation en stund 🌺

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

[LadyX]
5/13/15, 10:58 AM
#6

Så gott som varje dag. Vissa gånger kortare, andra gånger längre.

Annons:
Jane-Lyzell
5/13/15, 11:03 AM
#7

Ni som mediterat länge berätta gärna era insikter om det 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

retep
5/13/15, 11:20 AM
#8

Jag började meditera Transcendental Meditation när jag var 19 år. Var andligt intresserad och en sökare av helhet och medvetenhet. Det var inte helt så uttalat då hur eller vad det egentligen var jag sökte. Men i och med att jag blev initierad och började meditera så var jag inte längre en sökare utan en finnare! Jag hade funnit Källan för det som sedan dess på ett enkelt, naturligt och effektivt sätt lett min andliga och personliga utveckling.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jane-Lyzell
5/13/15, 11:39 AM
#9

8. spännande - dela gärna någon extra stark meditationsupplevelse 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

retep
5/13/15, 10:52 PM
#10

Jag har många fina starka upplevelser, efter djupa givande meditationer. T ex. En Världsfredsförsamling i England i början av 80 -talet, då vi vi var över 900 personer som mediterade tillsammans under flera dagar. En fantastisk upplevelse och ett fint minne.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jane-Lyzell
5/13/15, 11:19 PM
#11

10. Oj så spännande - hur var det - berätta 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

retep
5/14/15, 10:06 AM
#12

När man mediterar tillsamans i en så stor grupp eller lever och mediterar samman med andra varje dag. Gjorde det under ett par år på en folkhögskola för medvetandeutveckling i Danmark. Då blir meditationerna också så mycket djupare, vardagen och umgänget med de andra så mycket mer harmoniskt, kärleksfullt och ofta rent lycksaligt. Det har varit och finns också nu stora grupper runt omkring på Jorden som mediterar och gör särskilda tekniker för att främja fred och harmoni på Jorden. En stor fast grupp i Indien och en i USA, knuten till ett unikt universitet. Världsfredsförsamlingen jag var på i England var den hittills största för mig och den upplevelsen, de erfarenheterna av stillhet och högre medvetandetillstånd lyfte hela gruppen till en fantastisk individuell och kollektiv upplevelse och erfarenhet av allas våra möjligheter till spirituella höjder , harmoni, sällhet och medvetenhet. 🙏

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jane-Lyzell
5/14/15, 11:19 AM
#13

12 . så härligt det låter har själv mediterat med nunnor och munkar i kloster i Tibet-

flera hundra tillsammans det var så upplyftande att känslan var att vi alla levererade tillsammans- ja meditation höjer medvetandet 😃

Tack för du delat med dig av dina upplevelser 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
retep
5/14/15, 11:56 AM
#14

Härligt Jane! Då vet du hur fint det kan vara och vilka möjligheter vi har att integrera denna harmoni och medvetenhet i vår vardag.🎈

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jane-Lyzell
5/14/15, 12:06 PM
#15

14 Japp😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Tarotstollan
5/15/15, 12:48 AM
#16

Jag mediterade ganska regelbundet för några år sedan men sen rann det ut i sanden, tyckte inte jag fick ut något av det. Funderar på att börja igen men ännu har det inte kännts rätt.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

*~HamsterHamster~*
5/15/15, 2:02 PM
#17

Började när jag var 13 eftersom jag var stressad, det lugnar ner mig och jag älskar den känslan av tyngdlöshet man får efter ett tag. Får en massa konstiga Drömmar efter det dock, och det är så avslappnande att jag ibland inte kan sova efterråt för att jag är vaken igen, en liten skön sömnersättning om man har lite tid.

mvh, HamsterHamster

Hela mitt liv går ut på djurskydd.

Jane-Lyzell
5/17/15, 11:02 AM
#18

16. Man måste ha tålamod 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
5/17/15, 11:03 AM
#19

17 . om du somnar går du lite för djupt - försök hålla dig i ett lättare tillstånd av medvetande 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

retep
5/17/15, 12:35 PM
#20

Tänk så olika meditation kan vara! Med TM tekniken behöver jag inte öva mig, inte försöka, inte ha tålamod, inte fundera över att jag kanske somnar, inte över om jag har en ytlig eller djup meditation, inte över hur det känns! Tekniken är bara enkel, spontan och går med automatik.👌

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Annons:
Jane-Lyzell
5/17/15, 12:37 PM
#21

20 i TM har du fokus på ett mantra 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

retep
5/17/15, 5:19 PM
#22

Ja, jag har ett mantra, men det är inte något jag alls fokuserar på, inget märkligt eller konstlat med det! Bara ett ljud, en vibration typ, som hjälp att normalisera och stilla sinnets aktivitet.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Jane-Lyzell
5/17/15, 6:33 PM
#23

22. exakt - det är det det är till för 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

retep
5/17/15, 7:33 PM
#24

"That is our strength, that knowledge of educating the awareness of the people to become familiar with their own source of thought, the level of their intelligence to open to conscious awareness. That is the program of growing enlightenment.” Maharishi Mahesh Yogi, Press Conference, Aug. 14, 2002.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

Upp till toppen
Annons: