Annons:
Etikettevenemang
Läst 2331 ggr
Jane-Lyzell
4/26/15, 5:27 PM

ANDLIGA SIDOSPÅR- om faror i den nyandliga djungel

ANDLIGA SIDOSPÅR- om faror i den nyandliga djungeln

föredragshållare Eva-Britt Wennerström

Söndag den 3 maj, kl 13.00
Adress: Högbergsgatan 48, Södermalm
Öppna spiritualister

I jakten på sammanhang och mening i livet vänder sig allt fler människor till den s.k. New age världen. Man talar i denna till synes kärleksfulla och bejakande värld om ovillkorlig kärlek i olika former. Men praktiseras den…..?

Under detta interaktiva föredrag belyser Eva-Britt vikten av att vara i kontakt med sig själv och sin egen ande innan vi ger oss ut på andra äventyr. Med värme, trygghet och närvaro kommer Eva-Britt för andra gången på Öppna Spiritualister att leda gästerna genom både praktiska övningar och teoretiska pass för att synliggöra det omedvetnas roll i mediumskap. Vi kommer att förstå varför vi behöver utveckla en kritisk, undersökande sida i oss själva för att sedan kunna ta oss fram med egen maskin.

Eva-Britt Wennerström har längs med sitt eget sökande fördjupat sig i psykologi, esoterik, antroposofi och spiritualistiskt mediumskap. Hon har studerat hos några av vår tids mest erfarna medium och är även utbildad samtalsterapeut vid Psykosyntesakademin i Stockholm. I dag arbetar hon med individuella sessioner i psykosyntes, föreläser samt ger workshops i intuitionsträning.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Älvan
4/28/15, 7:47 AM
#1

Intressant. Jag upplever att en del av denna rörelsen är sektlik. Människor som faktiskt är avtrubbade och oempatiska. Som är världsfrånvända och lever i en bubbla utan att engagera sig i sina medmänniskor och samhälle.

Jane-Lyzell
4/28/15, 8:07 AM
#2

1 . Ja tyvärr är det så - lite skrämmande faktiskt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
4/28/15, 9:51 PM
#3

En mycket behövlig föreläsning! Håller med om att det talas mycket om ljus och kärlek, men märks inte lika ofta i handling. För att kunna ge utan baktankar måste man först titta in i sig själv och avtäcka egna dolda agendor, innan det kan ske. 

Synd att det är så långt till Stockholm!

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
4/28/15, 10:46 PM
#4

3. om du ber någon förening där du bor - ta ned EB så kommer hon dit 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Kyllan56
4/29/15, 1:21 PM
#5

Ja det skulle vara en idé! Just nu går jag inte till någon förening, men får tänka på saken. Jag tycker många föreningar möjliggör den typen av new age-anda jag inte kan skriva under på.

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Jane-Lyzell
4/29/15, 2:50 PM
#6

5. Ja tyvärr är det inte många föreningar som är rent spiritualistiska längre 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: