Annons:
Etikettmedialitet
Läst 1322 ggr
[Smulan_88]
3/23/15, 12:14 AM

Utveckla den mediala förmågan

Hej! Jag vet inte hur jag ska formulera mig. Men jag är väldigt intresserad av att utveckla min mediala förmåga. Om jag nu har någon….? Hur och var ska jag gå till väga? Det mediala i mitt liv, är både spännande och lite skrämmande på samma gång. Min tanke är att utveckling kanske kan lugna själen lite, samtidigt som nyfikenheten och alla frågor kan utvecklas till någon ting mer. Tacksam för svar

Annons:
Jane-Lyzell
3/23/15, 11:39 AM
#1

Kul - då tycker jag du ska söka dig till en spiritualistisk förening eller annan andlig förening eller gå någon kurs i ämnet - Läs en del böcker och gör en del övningar , som meditation - känn in olika sakers energier - känn in färger mm- vi har en del mediala övningar här på forumet ibland - sådant kan du också testa - lycka till 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
3/23/15, 12:25 PM
#2

En sak till, förutom det som Jane gav dig som råd. Håll det enkelt!

Det finns en uppsjö med allt möjligt som sägs förstärka gåvan, locka fram den etc

Men sanningen är att det mesta är rena smörjan och har ingen annan funktion än att den som säljer detta tjänar pengar! Gåvan har du inom dig, med lite vägledning kan du få den att blomma, men detta tar tid, ingen blir någonsin full lärd, bara lite klokare och mer erfaren med tiden. Så att gå en helgkurs för dyra pengar och sedan tro att Nu vet jag hur det fungerar, det är rena skräpet.

Hitta en bra miljö att utveckla dig i , som du känner dig trygg i, någon spiritualistisk förening tex

Se hur andra arbetar, och känn in ditt eget sätt som känns rätt för dig. Och skall du så småningom gå  en kurs så tänk som så att du inte är där för att bli färdig utan detta är ett steg på vägen bara, och för att skapa goda kontakter med andra som har samma intresse och passion i livet. De mötena kommer att ge dig mycket.

Upp till toppen
Annons: