Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1883 ggr
Jane-Lyzell
3/6/15, 11:50 AM

Andligt medium döms för sexofredande

http://kkuriren.se/nyheter/vingaker/1.3015608

Vingåker Mannen skulle förmedla kontakter till andevärlden – tafsade på sina kvinnliga kunder. 

Det var i oktober 2013 som den 57-årige mannen, som bor i en annan del av landet, kom hem till ett par i Vingåker.

Där skulle han hålla andliga sessioner med flera kvinnor från Katrineholm och Vingåker. Men de andliga övningarna gick inte som kvinnorna hoppats, och efter en tid anmälde de mannen för sexuella ofredanden.

En av kvinnorna har berättat hur hon hade en privat sittning med det 57-åriga mediet. Denne bad om nackmassage, vilket han också fick. Men när kvinnan slutade och skulle sätta sig i soffan igen, stoppade mannen ner sin hand i hennes byxor och tog på hennes kön.

En annan kvinna har berättat att hon är mycket intresserad av andliga frågor och att hon därför kommit i kontakt med 57-åringen. Även hon fick en privat session med mannen, som talade om besök från "andra sidan" och lade tarotkort. När kvinnan blev ledsen sa 57-åringen att hon kunde sätta sig i hans knä. Då stoppade han upp sin hand under hennes tröja och tog henne på bröstet.

En tredje kvinna hade också polisanmält mannen för liknande gärningar. Tingsrätten friar dock 57-åringen från att ha sexofredat även henne, då rätten anser att bevisningen inte håller.

Mannen döms mot sitt nekande för tre fall av sexuellt ofredande mot två av kvinnorna.

Straffet har bestämts till villkorlig dom och 130 dagsböter. Han ska också betala 7 000 kronor i skadestånd till en av kvinnorna.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
3/6/15, 11:57 AM
#1

Kanske inte så konstigt man är hård som både lärare och medium i all denna mediumdjungel - detta är inte ok😡

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

eggebanroth
3/6/15, 12:20 PM
#2

Det har blivit helt fel ja..

Jane-Lyzell
3/6/15, 12:24 PM
#3

2 Ja absolut - när sådant här släpps igenom

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
3/6/15, 5:35 PM
#4

3 Vad då släpps igenom ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
3/6/15, 5:57 PM
#5

Om han nu var ett certifierat medium - så är det en mera skandal för den som certifierat han

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Valentine
3/6/15, 10:51 PM
#6

#5 Men den som "certifierat" honom kan ju inte ansvara för hans handlingar. Eller hur menar du? Givetvis är detta inte ok någonstans!

Annons:
Jane-Lyzell
3/7/15, 1:34 AM
#7

6. Nej men man bör se dessa tendenser om man är lärare och certifierar andra-  anser jag. sen kan de naturligt vis inte ansvara för hans handlingar - men den som eventuellt har certifierat/diplomerat - bör dra in certifikatet.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

wissan
3/7/15, 7:33 AM
#8

Vadå "andligt medium" finns väl inte ens uns andlighet i den här personen, utan en sjuk människa som sett sin chans att bli beundrad och missbrukat sin gärning. Man kan väl inte jämnställa andlighet med medialitet? 
Kvinnorna tycket kanske också att det var spännande eftersom de inte sa nej och gick sin väg. Lätt att i efterskott lämna allt ansvar till det där icke mediumet. Det handlar väl om vuxna människor. 
Fruktansvärd händelse i vilket fall som helst. Kanske vanligt folk slutar nu att sätta s.k medium på pedistal och lära sig att kontrollera vad de beställt tid till. och tänker betala för.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

white lady
3/7/15, 8:32 AM
#9

Detta får mig att tänka på både Påvar, Präster,läkare och annat löst folk. För dom har ju ingen kort utbildning.

Jag ser det mer som en oerhört svaghet i individerna, både hos han o kvinnorna som wissan skriver.

Det hjälper väl inte att dra in hans certifikat Jane ?

Vet du vem det är ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
3/7/15, 10:59 AM
#10

8. Kvinnorna har aldrig ansvaret vid övergrepp - det är kränkande för dessa kvinnor säga så- de går för en sittning och får något helt annat - finns inget man kan belasta kvinnorna 😕

9. Ja det finns rötägg i alla branscher tyvärr🤪

Nej , vet inte vem det är ännu - men sådant är väl offentligt om det finns en dom.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
3/7/15, 12:03 PM
#11

Bra att de anmälde honom! Problemet är väl ofta att man skäms när man blir utsatt, så får det fortgå alldeles förlänge! 

Lite får jag nog reservera mig mot det där med lärarens skuld i det hela, visserligen kan man tänka sig att den som certifierat bör ha hört rykten snabbare genom sitt kontaktnät. Men vad en listig sjuk människa kan dölja vill du inte veta Jane! Oftast är dessa människor Väldigt uppskattade i sin omgivning, som trevliga, och omtänksamma. då det är deras sätt att locka till sig sina offer. 

Så det är inte alltid lätt att se det förrän efteråt då man rannsakar sig själv o undrar varför man inte såg. Alternativet är ju att man misstänker alla trevliga omtänksamma människor runt sig, och då hamnar man ju i fel dike ändå, fast "på andra sidan vägen". Eller skall man gå runt och misstänka alla män?

Nej! Som sagt läraren borde hört ryktena långt innan det gick så här långt, och agerat innan kan man tycka, men det är nog det enda jag isåfall tycker i den vägen! en eloge till kvinnorna som vågade stå upp för det de upplevt! För den här typen behöver rensas ut!

Jane-Lyzell
3/7/15, 1:16 PM
#12

Det jag menar är att det finns en uppsjö med oseriösa/okunniga sk lärare - som lär ut mediumskap på en kurshelg och diplomerar/certificerar- det är klart dessa män då inte upptäks .

Med en gedigen utbildning på minst 2 år bör de flesta med sådan kvalite upptäckas

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
3/7/15, 1:38 PM
#13

12  Den här mannen värkar ju inte gått nån helgkurs precis ?

Utan varit verksam mer än två år.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Annons:
Jane-Lyzell
3/7/15, 2:04 PM
#14

13 verksam kan alla vara utan certifikat - så det säger ingenting

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

wissan
3/7/15, 2:45 PM
#15

Certifikat säjer heller inget, bara en bit papper och sedan går man ut i Världen och beter sig som en skitstövel!
Jag säjer inte att det är kvinnornas fel. jag säjer att varför sa de inte nej, måste väl själva förstått att det inte stod rätt till, det är det ja vill få fram inget annat. 
Klart att det inte är deras fel, har jag inte heller påstått.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Jane-Lyzell
3/7/15, 3:20 PM
#16

15. tror nog de sa nej - men i dessa situationer hamnar man i shock - när maninte förväntar sig sådant.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
3/7/15, 3:35 PM
#17

Får mig att tänka på hjärnkirurgen som studerade massmördares hjärnor.

Tills han en dag fick en röntgenbild på en hjärna, och konstatera att detta var en farlig massmördare.

Det visa sig vara hans egna hjärna han studera. 

Så våran uppväxt/prägling betyder allt.

Mannen i TS borde ju bara lära sig att sex  inte är kärlek.

Att vissa av er ser kvinnorna som offer är heller inte ok.

Det positiva kanske blir att 4 personer har utvecklats.

Fast hans lärdom vad  dyrare. 😟

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

white lady
3/7/15, 5:15 PM
#18

Är det bara jag som reagera på denna meningen i artikeln ?

"Vingåker Mannen skulle förmedla kontakter till andevärlden – tafsade på sina kvinnliga kunder. "

Ett medium jobbar väl med kontakter från andevärlden inte till ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Pia B
3/8/15, 10:36 AM
#19

17 Vilken hjärnkirurg var det?

Jane-Lyzell
3/8/15, 12:01 PM
#20

18. Det är nog bara felskrivning /tolkning

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Kyllan56
3/8/15, 12:40 PM
#21

#19 Han är inte hjärnkirurg, utan hjärnforskare och heter James Fallon. Han var med på Skavlan.

http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/hur-ar-det-stallt-i-huvudet-pa-en-diktator_6422842.svd

”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”

Ians
3/8/15, 2:09 PM
#22

#12 Då förstår jag bättre hur du menar! Och du har en poäng i det resonemanget. Att en okunnig lärare ger dålig kvalité på vad som kommer ut av det, dessutom så håller jag med dig om att om man går en 2 årig utbildning så borde "Agnarna bättre sållas ur Vetet" under den tiden!

Jane-Lyzell
3/8/15, 3:15 PM
#23

22. exakt 👍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
3/8/15, 3:23 PM
#24

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Pia B
3/8/15, 10:13 PM
#25

12 Menar du att om han gått en 2-årig utbildning så skulle detta inte hänt?

Jane-Lyzell
3/8/15, 11:14 PM
#26

25 sannolikheten är betydligt mindre

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pia B
3/9/15, 11:21 AM
#27

25 Varför?

Annons:
white lady
3/9/15, 11:52 AM
#28

Vad kostar en utbildning på 2-år Jane ?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
3/9/15, 12:46 PM
#29

27 se Ians inlägg 22

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
3/9/15, 12:47 PM
#30

28 Det varierar nog från utbildare till utbildare

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
3/9/15, 1:06 PM
#31

30 Jo det förstår jag. Men din utbildning  då `?

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
3/9/15, 1:18 PM
#32

31 svårt säga - det beror alldeles på  hur länge man behöver gå och det är inte mig denna tråden handlar om - så tillbaks till TS

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

white lady
3/9/15, 1:40 PM
#33

Varför jag fråga Jane va enbart av nyfikenhet.

Då jag själv lagt ut 80.000:- På en Rosenterapefts utbildning.

När jag efter 5-år insåg att det inte va min grej pågrund av Axelsson`s girighet efter pengar.

Den utbildning hade kunnat bli dubbel så dyr om jag fortsatt  🤔

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

Jane-Lyzell
3/9/15, 1:55 PM
#34

33. oj då det var mycket pengar - inte klokt - men som sagt åter till TS - vill, du veta vad gården tar så är det bara läsa innan till på vår hemsida

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: