Annons:
Etikettandlighet
Läst 867 ggr
Jane-Lyzell
2/10/15, 2:54 PM

Dra i den andliga o Mediala Handbromsen

Ja som rubriken låter , så anser jag man måste det ibland och tänka efter.Vad händer där ute och vad är sanning och vad är lurendrejeri.

Det förvånar mig att så många tror på onda andar som tar över dem "spökhus" - eller negativa energier som måste rensas bort !? - eller kuckelemuck medeciner, vatten med mera !

Jag träffar i mitt yrke människor som i sin rädsla skapar hjärnspöken - för någon sagt en det ena en det andra hemskheter till dem om ande världen etc…

Sen ska vi inte tala om alla de psykiskt sjuka som dras till detta och som inte kan skilja på sjukdom och medialitet.

som det är nu är det skrämmande och det är nästan så man skäms kalla sig medium- när man får höra en den ena skräck historian efter den andra hur sk medium behandlar sina medmänniskor.

så mycket irrläror och okunskap därute - det måste få ett slut! 

Andevärlden vill upplyfta människan inte trycka ned den med rädslor!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
lizaohman
2/10/15, 6:27 PM
#1

Bra rutet!

[Tigerbeer55]
2/10/15, 9:56 PM
#2

Ja jättebra. Frågan är bara - HUR?

wissan
2/11/15, 6:09 PM
#3

En lösning är ju att den som söker efter svar inom det paranormal, översinning, övernaturliga måste ställa frågor, läsa böcker, ifrågasätta och leta på fler ställen efter andra åsikter en bara en enda. 
Och framför allt ska man inte ta TV-Program, spelfilmer och TV-Serier och skönlitterära verk som sanningar. Verkligheten ser väldigt annorlunda ut. Det finns ingen som har alla rätt i de här frågorna och det finns inget som är totalt rätt men det finns mycket som kräver sunt förnuft, ifrågasättande och att ta allt som sanning förrän man har egen upplevelse av det övernaturliga. 
Ibland tror jag att människor vill bli lurade och letar efter mystiska saker då verkligheten känns  för tråkig och bara vill att det ska vara sant. 
Om ingen säjer ifrån så blir det heller ingen förändring och mer pengar åker ner i fickorna på charlataner som lever på att lura blåögda sökare.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Jane-Lyzell
2/11/15, 6:11 PM
#4

3. klokt inlägg och vad jag önskar alla sökande gjorde som du skriver🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: